Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er det spam?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Efter at have læst en masse sider om spam, har jeg stadig svært ved at blive klog på, om jeg må gøre det jeg har i tankerne.

Jeg er fotograf og efter en flytning for ca. et år siden, har jeg måtte indse at en del kunder ikke flyttede med :-). Derfor skal jeg nu i gang med en masse benarbejde, for at finde nye kunder. Min plan er at støvsuge nettet for virksomheder i mit lokalområder, tjekke deres hjemmesider og se om nogle af dem - ud fra min vurdering - har brug for en fotograf, til portrætfotos af medarbejdere, produktfotos m.v.

Det er ikke min plan at skrive noget som helst om priser i de mails jeg vil sende ud. Jeg vil heller ikke sende den samme mail til alle - den skal personliggøres ud fra de mangler jeg synes de har. Med andre ord, er det mere end forespørgsel jeg vil sende til dem, men det er jo selvfølgelig stadig en form for indirekte reklame.

Må jeg gøre det, eller vil det være spam?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46509
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En hver uopfordret mail, uanset indhold er spam og forbudt i princippet. Du må ringe rundt til dem du tror der har behov, og høre dem om du må sende en mail der forklarer hvad du tilbyder, og så når du har OK kan du sende mail. Det andet er som du skriver jo reklame uopfordret i email og det er spam

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer snart...

Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Jeg takker mange gange for jeres svar!

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er helt enige i at eksemplet fra første indlæg ikke er tilladt. 

Lovgivningen og specielt fortolkningen af den er sindsyg stram, men at sige at alle mails ikke er tilladte, er ikke korrekt - Der ér undtagelser. 

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes lige det skal pointeres at markedsføringensloven gælder ved "afsætningen af varer mm.", dvs. du må gerne kontakt private, erhverv og offentlige myndigheder, så længe du ikke forsøger at afsætte en vare og/eller service.

Hvad jeg skriver herunder, anbefaler jeg ikke, men er efter min fortolkning af loven, fuldt ud lovligt og kan muligvis hjælpe trådstarter.

CVC_Photo kan helt lovligt sende virksomhederne emails, der udpeger hvilke fejl og mangler HAN PERSONLIGT synes virksomheden mangler, det er dog vigtigt ikke at identificere sig selv som at være professionel fotograf, men at have en signatur i mailen med ens personlige uddannelse man har taget, er i min optik helt i orden, da her slet ikke er tale om at afsætte en vare/service, men blot en uddannet person med en mening.

Hvis virksomhederne så svare på mailen, kan CVC_Photo tjekke signaturen for direkte telefon nummer til vedkommende, også tage en snak med vedkommende om hvad han kan tilbyde og evt. hjælpe virksomheden med. (Virksomheden må IKKE stå som reklamebeskyttet på CVR).

Det er lidt dogde, men er, efter min fortolkning, fuldt ud lovligt, der er blot tale om at indhente informationer, og IKKE afsætning af varer/tjenesteydelser.

Mads Madsen

Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du så ikke lige uddybe hvad det er?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46509
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

CVC_Photo kan helt lovligt sende virksomhederne emails, der udpeger hvilke fejl og mangler HAN PERSONLIGT synes virksomheden mangler, det er dog vigtigt ikke at identificere sig selv som at være professionel fotograf, men at have en signatur i mailen med ens personlige uddannelse man har taget, er i min optik helt i orden, da her slet ikke er tale om at afsætte en vare/service, men blot en uddannet person med en mening.

Hvis virksomhederne så svare på mailen, kan CVC_Photo tjekke signaturen for direkte telefon nummer til vedkommende, også tage en snak med vedkommende om hvad han kan tilbyde og evt. hjælpe virksomheden med. (Virksomheden må IKKE stå som reklamebeskyttet på CVR).

Det er lidt dogde, men er, efter min fortolkning, fuldt ud lovligt

Den tror jeg ikke holder - men jeg er ikke ekspert. Skulle en sælger af plastposer kunne sende mails ud til alle butikker, hvor han påpeger, at deres plastposer virker lidt for tynde og farven sender et forkert signal - og billedet på posen kunne ændres og give mersalg - uden at skrive at han er plastposefabrikant - og derefter, hvis han bliver ringet op, fortælle, at han skam også lige har løsningen på de tynde plastposer. 

Med de bøder der kan hentes for spam (og med risiko for at modtager af mailen bliver rasende over en indblanding i hvad en tilfældig synes) ville jeg holde mig langt fra den løsning

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Madsen:

Synes lige det skal pointeres at markedsføringensloven gælder ved "afsætningen af varer mm.", dvs. du må gerne kontakt private, erhverv og offentlige myndigheder, så længe du ikke forsøger at afsætte en vare og/eller service.

Hvad jeg skriver herunder, anbefaler jeg ikke, men er efter min fortolkning af loven, fuldt ud lovligt og kan muligvis hjælpe trådstarter.

CVC_Photo kan helt lovligt sende virksomhederne emails, der udpeger hvilke fejl og mangler HAN PERSONLIGT synes virksomheden mangler, det er dog vigtigt ikke at identificere sig selv som at være professionel fotograf, men at have en signatur i mailen med ens personlige uddannelse man har taget, er i min optik helt i orden, da her slet ikke er tale om at afsætte en vare/service, men blot en uddannet person med en mening.

Hvis virksomhederne så svare på mailen, kan CVC_Photo tjekke signaturen for direkte telefon nummer til vedkommende, også tage en snak med vedkommende om hvad han kan tilbyde og evt. hjælpe virksomheden med. (Virksomheden må IKKE stå som reklamebeskyttet på CVR).

Det er lidt dogde, men er, efter min fortolkning, fuldt ud lovligt, der er blot tale om at indhente informationer, og IKKE afsætning af varer/tjenesteydelser.

Når der i lovgivningen står at det er forbudt med "henblik på afsætning af vare blah blah" så gælder det også i fremtiden. Ligeledes er det ikke tilladt for erhvervsdrivene at få privatpersoner til at udsende spam, hvis de belønnes. Og som ejer af virksomheden kan man vidst rimelig snakke om at du belønnes. Den vil med 100% garanti blive dømt for overtrædelse af markedsføringsloven §6 stk. 1

Tilføjelse: Det er heller ikke tilladt at sende mails, med branding effekt. Og en sådan mail som du beskriver med undertegnelse af profession vil i en senere vurdering samholdt med overstående klart være dækket under lovgivningen. 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Med de bøder der kan hentes for spam (og med risiko for at modtager af mailen bliver rasende over en indblanding i hvad en tilfældig synes) ville jeg holde mig langt fra den løsning

Jeg er helt enig, det er meget uprofessionelt når virksomheder sender andre virksomheder uopfordret mails. Og jeg er ret sikker på at mange inkl. mig selv, altid ville gå udenom dem. 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)