Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde udført i december, betalt i januar.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg bruger economic, men kan ikke finde ud af hvilken konto jeg skal bruge når:

Jeg har skrevet en faktura i december, som først bliver betalt i nyt regnskabsår.

Hvis jeg bruger konto 5600 debitorer, falder beløbet tilsvarende i bank ?????

send gerne pm eller ring 25854797.

mvh Jan

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bogfører det i December hvor både moms og resultat hører til når arbejdet er udført og faktureret i december

Du har en faktura i systemet går jeg ud fra, og den har vel en driftspost som den ene side i kredit? Lad os gætte 1010 salg af hardware indland - eller hvad det nu er for en driftskonto der danner indtægten. Da det vel er med moms - deler den det samlede beløb på konto 1010 og momsen ned på salgsmoms i status under konto 6902. Nu har du f.eks. ialt 8000 + moms 2000 = 10.000 kr i kredit.

Modposten til det er så 10.000 kr i debitorer (5600) i Debet - derved står beløbet nu som et tilgodehavende på 10.000 kr og banken er slet ikke involveret. Faktisk ville jeg da ha troet, (men kender ikke economic) at den del skete automatisk når du lavede en faktura, men ellers er det den manuelle måde du skal bruge.

Nu har du så de 10.000 kr stående på debitorer (5600) dit regnskab for 2012 er som sådan færdigt

I 2013 betaler din kunde så, og igen ville jeg tro at man bare i kontoplanen kaldte fakturaen frem som betalt og economic viste så automatisk kassekladen men ellers:

Du bogføre så indbetalingen Kredit debitorer og debet bank. Derved går debitorer ned med 10.000 og banken op med 10.000 kr på betalingsdagen og alle er glade

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Takker for dit uddybende svar.

Jeg prøver det.

mvh Jan

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)