Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varekøb fra USa via. Shopusa. hvordan bogføres det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense S
Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 18
Fra  Spur Con:Tra Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Er der en der kan hjælpe mig med et lille problem jeg tumler med. Har købt varer fra en leverandør i usa for 335$ og får dem sendt hjem via shopusa og  det har jeg så givet 201$ for, dette inkludere told og moms på varerne.

Me hvordan splitter jeg regningen fra shopusa op så jeg kan få min importmoms tilbage når jeg har solgt varerne?

Kunne for 40$ have købt en udspecificering, men dette havde jeg ikke råd til ved købstidspunktet.

Mvh Casper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan læse om importmoms her f.eks. http://www.startvaekst.dk/momsinterkoeb og http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu Men jeg kan være lidt bekymrer for om du har sørget for at være importørregistreret inden du købte varer fra uden for EU til videresalg - for var du det havde du vel sat dig ind i importmoms - som nærmest fungerer som et stykke statistik du beregner - og bogfører med 25% af toldværdien (inkl. forsendelse) på begge sider af købs og salgsmoms.

Jeg har ikke stor forstand på import til videresalg, men som importregistreret burde du vel ha modtaget en  importspecifikation for perioden fra Skat for varer importeret fra USA i den periode det her drejer sig om - TROR jeg - jeg er enig i, at selv spørgsmålet om fratræk af momsen du her er pålignet bliver noget vanskeligt da tolden jo bare er en udgift og du ikke ved hvad der er hvad

Det er i alle fald vigtigt du er importørregistreret så det kører den rigtige vej, ellers kan du få bod

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 18
Fra  Spur Con:Tra Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie...

Har registreret mig som importør... men den ordner de også for mig hos shopusa. de siger selv man bare skal regne baglæns.

Har også kigget på reglerne før jeg gik igang, men det bliver lidt roddet når momsen for en faktura betales på en anden.

mvh Casper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

CasperSpur:

Har registreret mig som importør... men den ordner de også for mig hos shopusa. de siger selv man bare skal regne baglæns.

Har også kigget på reglerne før jeg gik igang, men det bliver lidt roddet når momsen for en faktura betales på en anden.

mvh Casper

Herligt - ja det er lidt rodet at de står sammen - men det burde som de siger kunne regne baglæns- Kan du ikke logge dem til at gøre det gratis for dig - de kender jo told og momsdelen fra usa - jeg gør ikke (og du jo heller ikke)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 18
Fra  Spur Con:Tra Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre kan jeg ikke lokke det ud af dem gratis, da de sælger det som ekstra ydelse. Men må se på det når varerne er kommet og så må jeg finde mig en speditør der ordner den slags for mig...

mvh Casper

Fra Københavvn
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 43
Fra  SHOPUSA.com Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper, 

SHOPUSA hjælper gerne med at lave en udspecificeret faktura til alle din indkøb fra USA. Du kan læse mere om hvordan her: http://www.shopusa.com/shopusa/denmark/erhverv

Har du mange forsendelser fra USA til Danmark hver eneste måneden, kan vi lave en speciel aftale, hvor du betaler et fast månedlig fee for denne faktura i stedet for at skulle betale for hver forsendelse. 

Kontakt os gerne direkte på dk@shopusa.com eller via telefonen 70 34 50 36 så tager vi en snak om mulighederne. 

Rigtig god dag 

Venlig hilsen

Michael SHOPUSA.com

Tilmeldt 12. May 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Fandt du et svar på dette.

Jeg står i samme situation, dvs. er importregistreret, men har købt via ShopUSA og har fået en faktura hvor der kun fremgår et samlet beløb.

SjhopUSA reklamerede jo fint på deres hjemmeside, at man som virksomhed kunne få en udspecificeret faktura - lige til brug i regnskabet. Da jeg så havde bestilt varer og skulle registrere indkøbet hos ShopUSA fandt jeg ud af at de tog ca. $40 dollars for en udspecificeret faktura - og jeg føler mig virkelig snydt.

Jeg bruger (selvfølgelig) Dinero.

Jeg håber du kan hjælpe ?

MVH
Christopher Glerup 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)