Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Invester i ejendommme ?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 14
Fra  Søgende Iværksætter Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie.

Du lyder til at være en der har styr på sagerne.

Må jeg henvende mig til dig hvis jeg får et par andre spørgsmål :-)

Venlig hilsen Martin

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Eftersom det er en udlejningsejendom med en 10 ås lejekontrakt, må der jo være tale om erhvervslejemål. Ved industri- og kontorejendomme, er maximal belåningsprocent typisk 60% og max løbetid vist oftest 20 år. Det er vist også muligt at opnå 70%/30 år i nogle tilfælde hos nogle realkreditinstitutter, men det er nærmere undtagelsen end reglen så vidt jeg ved.

Dvs. ved en handelspris på 32 mio, skal du måske selv ud og finansiere 12,8 mio - og det kan man ikke gå ned og låne på dine blå øjne i banken nu om dage :) mit bud vil derfor være at du selv skal have et millionbeløb til udbetaling, eller en ubelånt ejendom af væsentlig værdi der kan tages sikkerhed i, for så at kunne optage banklån for resten. Vel at mærke nok til en ret så høj rente, og så kommer du med et nystartet selskab nok næppe udenom fortsat at skulle kautionere personligt (jo mindre din sikkerhed er virkelig god).

Husk endvidere at selvom du har en 10 års lejekontrakt, så kan du jo stadig stå med lorten hvis lejeren f.eks. går konkurs eller løber ind i likviditetsproblemer indenfor lejeperioden. Det er ikke for at slå skår i dine planer, men det er et farligt område :)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 14
Fra  Søgende Iværksætter Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du belyser nogle gode punkter Sune og jeg er rigtig glad for at du skriver og gider at tage dig tid til det.

Jeg har fået yderligere oplysninger idag som gør at jeg ikke ønsker at starte ud med så stort et lånebeløb.

Jeg vil nu oprette en tråd om hjælp til valg af virksomhed da jeg ønsker at bruge mine talenter bedst muligt.

Det ville være fedt hvis du vil kigge forbi den. 

Smider et link når den er oprettet.

Venlig hilsen Martin

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)