Hej alle Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad jeres holdning er til at opkræve depositum.
Vi er et lille firma og i forbindelse med bestilling af vores telte og vildmarksbade opkræver vi et depositum på 50% af ordren. Der er flere gunde til dette:
1. Telte produceres individuelt efter ordre og vi skal forudbetale vores levenrandør, hvilket kan betyde op til 1½ måneds udlæg fra vores side.
2. Vi har en gang brændt fingrene ved ikke at opkræve depositum og da vi fik teltet hjem, så annulerede kunden ordren og vi stod med et specialsyet telt.
Er der nogen af jer, som har erfaring med dette. Min fornemmelse er, at det måske skræmmer en del kunder væk, som ikke har tillid til at forudbetale, men det er jo svært at måle. Jeg ville da klart helst undgå at skulle opkræve depositum, da det også administrativt er lidt bøvlet.
Hvad er jeres holdning til dette og har I en bedre løsning?
Hilsen
Finn
|
Hej.
Jeg synes bestemt ikke der er noget i vejen for at bede om (nogle) penge up front, når det er "bestillingsarbejde".
Jeg tror endda at det er helt almindeligt - og hvis kunderne er fornærmede over det, kan det måske skylde at det netop er dem, som ikke er helt sikre på deres køb, og kunne ende med at blive én af dem, der fortryder, når varen kommer hjem .....
Anne Mette