Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der regler for hvordan og hvornår SKAT må lukke en virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Mit firma har en gæld til SKAT på ca. 50.000 kr., som dog har været på ca. det dobbelte. 

Jeg får løbende rykkere og løbende betaler jeg et afdrag sammen med de nye forfaldne A-skatter samt moms.

SKAT har åbenbart sendt os en tilsigelse til i dag på min privat adresse (Ingen af os har dog set dette brev)

Da hverken firmaet eller jeg har noget af værdi ville fogeden, som kom alene, få fat i en bil og afhente vores varelager.

Dette ville betyde en lukning af vores butik, da vi jo så ikke har nogen varer at kunne sælge. Vi forespurgte på en afdragsordning evt. med en betaling af 10.000 kr. nu, men denne chance havde vi forpasset sagde han.

En af de ansatte tilbød at SKAT kunne tage pant i noget af hendes private værdi. Dette accepterede SKAT.

Jeg er fuld af undren over at SKAT var villig til at lukke vores virksomhed for et så beskedent beløb. Jeg undre mig også over, at han ikke spurgte om vi havde betalt depositum i lejemålet, da han vel kunne have gjort udlæg i dette.

Er dette en normal fremgangsmåde, for det var virkelig en ubehagelig oplevelse og hans kontante opførsel helt unødvendig. Han fik mig til at føle mig som en beskidt tyveknægt, der bare ville snyde og bedrage.

Jeg er i hvert fald færdig med at tro på det gode i SKAT.

Med venlig hilsen Bo

 



 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46524
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jo undre de sender foged uden at ha advaret dig faktisk, men det konkret svar er, at skat kan gøre udlæg helt som de vil, og ofte gør det, for at undgå at tabe penge i sagens natur. Selv hvis man har en afbetalingsordning man overholder - som ofte løber over kort tid, vil de ofte efter udløbet af tiden, hvor man måske har overholdt, kunne vælge at gøre udlæg hvis de mener der faktisk kunne blive betalt mere end det oprindeligt aftalte. (lidt det du siger, I kunne gi dem 10.000 mere - dem skulle I nok frivilligt ha kommet op med tidligt)

For mig er det nyt at en foged godkender pant fra en privatpersons private værdier men der må ha været udfyldt noget papir.

Jeg kan sagtens forstå du synes det er et beskedent beløb - men har du ikke siddet i samtaler med skat om dette og haft indtryk af hvad de mente

Det eneste man kan sige om skatte og momsgæld er, at det er noget rigtigt skidt at ha og at man hvis man har det skal være meget proaktiv i sin løbende kontakt med skat og fremgangsmåden er, ubehagelig men nok helt efter bogen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Cookie, men hvorfor ikke tage udlæg i depositum? Ville det ikke være oplagt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46524
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke reglerne for at tage udlæg i depositum - det er jo ikke penge de kan hente hos dig, men hos din udlejer om jeg forstår det ret - og er det et depositum du holder fra andre der lejer hos dig, er det jo deres penge - 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmm.... undskyld for nedenstående  Surprise

Depositum; Skat kan ikke se om du har lagt et depositum. Ifm. udlægsforretningen dit besøg har du på tro og love skrevet under på at I ellers ikke ejer noget af værdi.

Skat ser altid med meget stor alvor på at de løbende betalinger ikke betales til tiden - dette er særligt gældende når er indgået en afdragsordning!

Skats aftaler indeholder så vidt jeg ved altid betingelsen at afviklingsaftalen bortfalder helt hvis ikke andre skattebetalinger sker til tiden! Så skal det hele betales. 

Næste step er at få betalt Skat ud i en fart ved at skaffe likviditeten et andet sted (bank, leverandørkreditter, salg af et eller andet, privat lån etc.

I bør få set på om butikken kan tjene penge fremadrettet og få skåret til så alt passer (personale, varelager, de rigtige varer på hylderne, andre omsætningskanaler, løn til ejer for stor, hvad kan der spares på i administration, omkostninger, bil osv)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Info@:
Jeg er i hvert fald færdig med at tro på det gode i SKAT.

Dejligt, - så er der en mindre tåbe til at opretholde illusionen :-)

Hvis man er i restance og man ikke har været kvik nok til at få fingeren ud og reagere i tide, er det ofte et spørgsmål om held eller uheld om man render ind i en decideret møghund eller et alm. menneske.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)