Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Autolog flåde og ordrestyring

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Autolog flåde og ordrestyring

Nye
kunder er i mange virksomheder en mangelvare. De aktive, betalende kunder skal
nurses og føle at der er 110 % styr på tingene. Kort sagt, sund økonomi kræver
at du skaber en god kundeoplevelse hver gang.

En
god kundeoplevelse forudsætter at du som leverandør har styr på opgaven – både
internt og eksternt, og kan dokumentere hvad der reelt er udført, hvor længe
det har taget osv.

Udfordringen er den benhårde konkurrence som gør at den enkelte opgave ikke kan
sælges dyrere end markedet tillader. Derfor gælder det om at klarlægge
rentabiliteten på hver eneste medarbejder og hver eneste opgave. Få faktureret
så mange af de arbejdstimer og materialer som kunderne reelt får og helst også
skal betale for. Hvis der ikke er styr på rentabiliteten i den enkelte opgave
kan det give røde tal på bundlinjen.

Løsningen ligger lige for – brug teknologien til at gøre opgaven overskuelig.
Medarbejderne kan bruge deres smartphone til at registrere deres timer, og en
elektronisk kørebog giver hurtig og præcis dokumentation for kørslen i
varebilerne. Borte er de mange løse papirlapper, og det samme er slagsmålet med
at få indsamlet kørselsregnskabet og ugesedlerne.

Med den rette app har medarbejderne mulighed for at indrapportere timer,
materialer, fotodokumentation samt kvalitetssikringsskemaer direkte på
telefonen ude på arbejdsstedet. Fotos kan bruges til at dokumentere det udførte
arbejde, og de gemmes på ordren sammen med varekøb, lønudgifter,
kvalitetssikringsskemaer og kundedata.

Varekøb hos grossisterne kan faktureres elektronisk via EDI, og overføres til
ordren med få klik. Det betyder at opgaven kan faktureres straks overfor
kunden. Tænk på hvad det betyder for virksomhedens likviditet og humøret hos
din bankrådgiver? Administrationsbyrden og de potentielle fejlkilder er
elimineret.

Autolog og ORDRESTYRING.DK har specialiseret sig i at være problemknuser for
virksomheder når det kommer til bilerne, materialerne og mandetimerne.
ORDRESTYRING.DK og Autolog elektronisk kørebog er fuldt integrerede, så der
ligger altid 100 % klar dokumentation for hvor og hvornår arbejdet er udført.

Som sidegevinst får firmaet fuldstændig styr på al kørsel i firmaets biler,
hvilket er et krav i forhold til SKAT. SKAT kører hyppige razziaer for at
tjekke korrekt brug af gulpladebiler. Hver eneste gang er der gevinst for SKAT,
da det alene er arbejdsgiveren der reelt set har hele bevisbyrden.
Konsekvenserne er helt kontante og kan blive ganske kostbare.

Med papir og blyant er det stort set umuligt at føre bevis for at både brugeren
af firmabilen og virksomheden overholder reglerne, og – ifølge SKAT – kan du
ikke forvente at den håndskrevne kørebog bliver godkendt af dem.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)