Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der er forskel på hackere

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
I november 2002 blev Bryllup.dk server hacket og vores konkurrent blev anmeldt og indkaldt til afhøring i sagen.

5 år og ingen resultater senere kan vi konkludere, at det er så som så med iveren hos Politiet med at løse sagen, men hacker man Michael Rasmussens mailbox, bliver man anholdt på under 48 timer - inkl. efterforskning.

Prøv at læs min personlige blog om sagen her: http://www.kennethlund.dk/blog/?p=229


Kommenter den gerne herinde :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dit link virker ikke.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Beklager, det er rettet nu :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja gu er der forskel på hackere :) og gudskelov for det. Der bliver dagligt hacket utallige sider, skulle politiet sidde og efterforske hver sag, og give 14 årige knægte en løftet pegefinger så ville jeg kalde det resurcespild.

Når det går så hurtigt med den pågældende sag, tror jeg hovedsagligt det skyldes det pres medierne ligger på politiet ved konstant at tage sagen op og informere hr og fru. Danmark der æder den slags råt, derfor bliver man nød til at gøre noget ved sådan en sag.

Det lyder til i havde rigtig gode beviser for hvem det var, og så er det naturligvis ærgeligt at der ikke blev gjort mere ved det. Men det kan også være at politiet ikke har ment at de beviser i kunne fremlægge var ligeså gode som i selv mener.

Uden at ane en sk** om det kunne jeg forstille mig de fleste der inberetter en hackeranklage starter med at skyde skylden på deres konkurrent, så politiet har nok hørt den før. (dermed ikke sagt i måske ikke havde ret i det var jeres konkurrent)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-08-2007 09:57:11 Forfatter: Niels Henriksen - Netopcom
Der er generelt en misforståelse om hvad en hacker er.... Jeg er en hacker og det er jeg stolt af. Derimod bryder jeg mig ikke om dem der bryder ind i andres systemer (cracker).




 

Ja der er en forskel hvis man spørger en nørd, men i den almene befolkning er der ikke spor forskel, de vil nok ikke engang kende ordet cracker.

Så jeg ville gå stille med dørene omkring at være stolt af at være hacker ;)

Fra Valby
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig er det et spørgsmål om prioriteringer af resourcer fra politiet, men det er også et spørgsmål om mulighedder. Jeg hørte i radioen i sidste uge, at der blev stjålet over 55.000 cykler hvert år (du må ikke hænge mig op på det præcise tal) og stort set ingen af forbrydelserne blev opklaret.

Nogen gange er det bare ikke muligt for politiet at opklare en forbrydelse, hvor frustrerende det end er. Du kan stort set kun forbygge det, ved at sætte en større og bedre lås på din cykel - især hvis den er mange penge værd.

 

/Marcus

-- ScanvoX --

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-08-2007 15:12:32 Forfatter: Marcus Hoff
Selvfølgelig er det et spørgsmål om prioriteringer af resourcer fra politiet, men det er også et spørgsmål om mulighedder. Jeg hørte i radioen i sidste uge, at der blev stjålet over 55.000 cykler hvert år (du må ikke hænge mig op på det præcise tal) og stort set ingen af forbrydelserne blev opklaret.

Nogen gange er det bare ikke muligt for politiet at opklare en forbrydelse, hvor frustrerende det end er. Du kan stort set kun forbygge det, ved at sætte en større og bedre lås på din cykel - især hvis den er mange penge værd.


/Marcus


 

Ja, man må jo opveje det i mod den straf den kriminelle får hvis han bliver dømt. Giver det mening at bruge 100.000 kr. på en sag, så cykeltyven kan få sine 500 kr. i bøde (eller hvor meget personen nu får for sådan noget)? Til gengæld kan politiet opklare de fleste røverier på få døgn.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)