Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver man modig?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Æon Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt de sidste 2 år på at starte en lille smykkevirksomhed op. Processen har været fantastisk og jeg har elsket hele udviklingsfasen.

Nu er vi så kommet ud i virkeligheden og vores smukke smykker skal sælges. Men pludselig opdager jeg, at jeg måske slet ikke er gjort af det stof der skaber en god iværksætter. Jeg har tilsyneladende ikke det mod der skal til for at gå ud og banke på døre, og jeg tror ikke rigtig på mine egne evner til at køre projektet i hus. Så meget for vedholdenhed.

Er der mon et sted hvor man kan få et spark bagi? Et sted hvor man rent faktisk kan lære sig mod og vedholdenhed? Blive omprogrammeret. Hvis du kender sådan et sted vil jeg meget gerne vide det :-)

Tak for hjælpen.

Kh, Anja

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er faktisk en ganske almindelig følelse du har. Efter en lang udviklingsperiode i trygge rammer, hvor du har puslet om dit projekt, er det tid til at se kunderne i øjnene. Jeg tænker indimellem på, om webshops er så populært et projekt for nye iværksættere, fordi de aldrig skal ud og se kunderne i øjnene, men kan blive i deres comfort zone.

Nervøsiteten skal bare overvindes, og uanset hvordan det vendes og drejes, kommer dagen hvor den første kunde skal besøges. Det jeg plejede at gøre var, at lave en liste over kunder som jeg gerne ville have, og som jeg troede var muligt at få fat i.

Dernæst lavede jeg en liste over kunder som kunne være okay at have, men hvor jeg ikke ville have en jordisk chance for at sælge til.

Den første liste lagde jeg pænt i skuffen. Den anden liste, med de utænkelige kunder, begyndte jeg så at besøge eller ringe til. Ideen med dette var, at siden jeg vidste at de ikke ville være kunder, gjorde det ikke så meget hvis jeg kvajede mig, sagde de forkerte ting eller var lidt klodset. Jeg regnede jo alligevel ikke med at få dem som kunder, så hvorfor ikke øve mig på dem, så ville intet jo være tabt.

Ærlig talt ville jeg heller ikke have handlet med mig selv, men den salgstale jeg kom af med de første gange. Men selvtilliden voksede, og mit pitch blev bedre og bedre. Faktisk endte jeg med at sælge til nogle af de "umulige" kunder!

Da jeg følte at jeg havde styr på min salgstale, mine argumenter og min nervøsitet, hev jeg listen over ønskekunderne frem, og gik igang med dem.

Held og lykke med det!

Mvh Carsten

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Rolf Høeg - www.resultatskaber.dk er guruen.

Venlig hilsen

Hans

Jeg elsker at snakke med folk der banker på min dør, men jeg får det fysisk dårligt af at banke på andres.

Hvis jeg skulle bruge det at troppe op og banke på døren for at sælge mine produkter, var Rolf Høeg den første jeg ville tage fat i. Alene det jeg har læst herinde på Amino, har gjort at jeg har fået et par værktøjer og blevet lidt mere komfortabel omkring det at sælge, og jeg kan kun forestille mig at et kursus hos ham, kan rykke rigtigt meget.

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja.

Jeg vil lige som de to foregående også henvise dig til et coach link:

www.dinattitude.dk

 

Jeg er mere eller mindre lige startet op, og er i slutningen af mit forløb på Aarhus erhvervsakademi som coach. Jeg er altså ikke eksaminerede endnu, men til marts skulle den sag gerne se anderledes ud ;-)

Jeg har allerede en del erfaring som coach, så jeg har altså den teoretiske og praktiske tilgang til faget.

 

Jeg er som tidligere nævnt ny opstartet, så derfor er jeg billig og/eller åben for forslag.

 

 

Mvh

Thomas

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Tilmeldt 29. Jan 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AnjaSHSmile

jeg må indrømme at jeg ikke kender noget sted, hvor du kan lære at få mere gå på mod. Men den eneste der stå imellem en sælger og smykkerne er dig! Den eneste der egentlig kan gøre noget ved det problem er dig selv, det værste der kan ske er at du får et nej. Jeg ved godt det er det samme gamle kedelige svar, men prøv at sætte det i en anden persons perspektiv eks. Thomas Frost som også har lagt et svar, siger at han godt kan lide at tale med folk der kommer på "uventet besøg", og jeg tror at der er mange folk der nyder at komme ind i en samtale og snakke med en person man egentlig ikke kender. Så mit eneste og bedste råd er at hoppe ud i det og ringe på døren. hvis du har det virkelig svært så prøv at øve dig i spejlet eller dine venner mm, jeg har hørt at det skulle hjælpe meget, for man får sig en lille blog inden i hovedet, lærer de ting man skal sige og pludselig er det slet ikke så svært.

De bedste hilsner Jaguwar

PS. Held og lykke Smile.

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre siger, er det dig selv og din frygt du skal overvinde. Derudover vil jeg klart anbefale dig at besøge i stedet for at ringe, da det er nemmere at være afvisende over telefonen :) Derudover kan dine kunder se varerne med det samme og i den rigtige kvalitet, frem for et par billeder :)

Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Æon Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære allesammen

Tak for Jeres gode input. Jeg må prøve mig frem og se om ikke noget af det skulle virke.

Kh, Anja

Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja

Michelle Hvid (ophavskvinde til running dinner) har for nyligt udgivet en bog "Skru op for livet" med undertitlen "20 kærlige los til atturde mere, give mere og få det hele dobbelt igen". Jeg er selv kun lige startet på den, men måske kunne det være det der lige fik dig videre. Og hvis de har fået den på bibliotekete er det oven i købet gratisSmile

Pøj, pøj med det.

Mange hilsener
Lotte

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)