Hvis man nu vælger dropshipping, skal man så bruge cvr nr.? Eller kan "enhver" benytte sig af dropshipping. Er det bare et spørgsmål om at købe/sælge med/uden moms? I forbindelse med udsendelse af faktura, er det så nok at sende pr.email til kunden? Og nu ikke grine, er helt ny - dumt spørgsmål kommer her: Overskuddet man får, så skal det påføres selvangivelsen? Hvor meget skat betaler man så af det? Er det b-skat, hvis man har job vedsiden af? Og når man i forvejen betaler topskat, kan det så overhovedet betale sig? På forhånd tak for svar.. |
Som udgangspunkt skal du have cvr nummer hvis du omsætter for mere end 50k om året.
Mht dropshipping, er det dig/din virksomhed som står som sælger og din leverandør sender varerne direkte til kunden.
Hvis du ønsker at sælge online vil jeg klart anbefale dig at få et cvr nummer, for at signalere seriøsitet overfor potentielle kunder.
Du kan godt sende faktura via mail, der findes enkle økonomi systemer som er meget anvendelige til det. Jeg kan anbefale e-conomics.
Det skatte tekniske vil jeg ikke gøre mig klog på... Og synes nu ikke at dine spørgsmål er helt i hegnet ;-)