Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt kunstgalleri med kvalitetskunst til rigtig gode priser. Men hvad siger I?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Business

 

Du må være en flittig gæst på hjemmesiden, for det logo blev ved en fejl sat på i ca. 2 minutter:)

 

Med hensyn til den engelske version af siden, så er det noget vi arbejder særdeles flittigt på. Om ca. 1 uge vil du kunne mæske dig i kunstfloskler på engelsk.

Egon Rejes Fornemmelse For Kunst Guldbergsgade 48 8600 Silkeborg Tlf.nr.: 86867986 http://www.egonreje.dk info@egonreje.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

 

Jeg har ikke forstand på kunst, men umiddelbart virker det til at i har et stort, flot udvalg i forhold til hvis i er nystartede..

 

Mine kommentarer;

 

Jeg forstår ikke helt navnet - Er Reje et efternavn eller er det noget kunst-relateret? Umiddelbart tænker jeg, at i må have billeder med hav-motiver ;-)

 

 - Hvis jeg klikker på det engelske flag, kommer der nogle andre kunstnere frem end hvis jeg klikker på det danske, fx er Leif Sylvester der kun, hvis jeg tager den på engelsk?

 

Jeg tror ikke, i skal slå så meget på, at i er billigst - Hvis man er villig til at betale 25000 for et billede, har man sandsynligvis penge nok og kigger mere på kvalitet og rådgivning, end prisen. Selvfølgelig er det værd at nævne at i er billige, men umiddelbart virker det som om, det er prisen i vil markedsføre jer mest på..

Jeg tror, i skal prøve at vurdere hvilke kunder i får, hvilke typer de er og hvor meget de ved om kunst/hvorfor de køber kunst - Hvis i fx kommer frem til, at det er folk som ikke ved så meget om kunst, men gerne vil bruge penge på noget smukt til væggen, skal i slå på at i giver god rådgivning, at fx tjekker billederne for fejl/kopiering og den slags, som almindelige mennesker, som mig, ville være i tvivl om.

 

 - Måske kunne i lave en kunst-guide for folk som ikke har så meget forstand på det og bevæger sig i jeres verden for første gang - hvad betyder fx gouache? Skal man behandle malerierne på en bestemt måde? Hvor vil i anbefale at man får lavet indramning (her kunne i jo tjene lidt ekstra ;-))?

 

Da et maleri er svært at prissætte, er det meget vigtigt at i viser kunden, at i har forstand på det her og virkelig kan rådgive omkring køb. Altså at kunden får tillid til jer! Her kunne i med fordel skrive lidt mere om jer selv, feks hvilken baggrund har i for at prissætte malerierne, er det noget i har arbejdet med tidligere?

 

En sidste ting..

Mht til returnering kunne det evt være en ide, at man fik maleriet "på prøve" en uges tid - Det ser jo altid anderledes ud i virkeligheden end på et foto.

Personligt ville jeg ikke købe et maleri uden at have set det "live" først, med mindre jeg havde fuld returret..

Lav fx en service der hedder, du betaler fragten og lægger et depositum - Hvis du vælger at beholde maleriet, fratrækkes fragtprisen - Hvis ikke, kan du returnere uden problemer.

 

Hvis ikke i vil det, skal i skrive noget mere under returnering - som det står nu, fremgår det som om, at hvis man først har modtaget pakken, kan man ikke returnere den..

Og personligt ville jeg synes, det var for stor en chance at tage, når det er en hel del penge det drejer sig om og ikke bare en tshirt til 200 kr..

 

Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om..

Held og lykke med det

Fra Asperup
Tilmeldt 5. Aug 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Inge Merete Lund

 

Jeg vil give Business ret i mange af hans synspunkter. Især det synspunkt, at man kommer længst med "pro''er". Hvis man vil udstråle seriøsitet, skal sproget være fejlfrit og flydende. Det er her mange skyder sig selv i foden, fordi de vil spare penge og gøre det hele selv. Danske Bank siger, at man skal gøre det, man er bedst til. Fordi man er god til fx kunst, betyder det ikke, at man er god til at formidle/kommunikere.

 

Jeg ved ikke noget om kunst, men jeg ved meget om sprog. Både dansk og engelsk, og begge dele halter. Den lille smule engelsk, I har på siden allerede, er bestemt ikke godt:

 

Quote www.egonreje.dk: (mine rettelser med rødt)

You have entered an online gallery with carefully chosen works of art by both Danish and foreign artists.
The philosophy behind our gallery is to offer really good art (hvem definerer det?) at a reasonable price. You will find that our prices are considerably lower than at regular galleries.

The text in English will be fully available shortly

 

For bare at fremhæve nogle.

 

Held og lykke med det.


Fra Silkeborg
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nina

 

Tak for dit indlæg.

 

Vi er klar over at der er mange overvejelser omkring vi skal markedføre os på pris eller andre ting.

Og jeg vil sige at prisen er en vigtig del af et online koncept på kunst.

 

Går du ind i et galleri i Kolding er du alt andet lige sikker på at prisen du giver er LANGT højere and den vi tager. Delvist forståeligt grundet personale- og lokaleomkostninger, men der er en helt utrolig avance til galleriet. Believe you me. Til gengæld har du ingen returret hos et galleri, hvor du handler in person.

 

Så det at kunne tilbyde værker af internationalt anerkendte kunstnere til gode priser er vigtigt for os.

 

Med hensyn til returret er der altid den almindelige 14 dages fortrydelsesret ved internet handel. Og denne bør efter vores mening være tilstrækkelig.

 

Du har helt ret i at vi skal beskrive at vi selvfølgelig står 100% inde for ægtheden af vores varer. Og det vil vi arbejde på. Langt de fleste af de udbudte kunstværker kommer med ægthedscertifikater fra kunstneren selv - eller er indkøbt hos udenlandske auktionshuse.

 

Med hensyn til at kunst-guide vil vi positivt overveje hvordan man kan lave en sådan uden at det bliver for "støvet".

 

Angående indramning, har vi valgt at med mindre værket indkøbes med ramme, så sælges det uindrammet. En ramme betyder meget for et kunstværk, og her kan din lokale glarmester rådgive mindst lige så godt som vi kan.

 

 

Egon Rejes Fornemmelse For Kunst Guldbergsgade 48 8600 Silkeborg Tlf.nr.: 86867986 http://www.egonreje.dk info@egonreje.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-08-2007 11:41:44 Forfatter: Inge Merete Lund
Hej Nina


Tak for dit indlæg.


Vi er klar over at der er mange overvejelser omkring vi skal markedføre os på pris eller andre ting.

Og jeg vil sige at prisen er en vigtig del af et online koncept på kunst.


Går du ind i et galleri i Kolding er du alt andet lige sikker på at prisen du giver er LANGT højere and den vi tager. Delvist forståeligt grundet personale- og lokaleomkostninger, men der er en helt utrolig avance til galleriet. Believe you me. Til gengæld har du ingen returret hos et galleri, hvor du handler in person.


Så det at kunne tilbyde værker af internationalt anerkendte kunstnere til gode priser er vigtigt for os.


Med hensyn til returret er der altid den almindelige 14 dages fortrydelsesret ved internet handel. Og denne bør efter vores mening være tilstrækkelig.


Du har helt ret i at vi skal beskrive at vi selvfølgelig står 100% inde for ægtheden af vores varer. Og det vil vi arbejde på. Langt de fleste af de udbudte kunstværker kommer med ægthedscertifikater fra kunstneren selv - eller er indkøbt hos udenlandske auktionshuse.


Med hensyn til at kunst-guide vil vi positivt overveje hvordan man kan lave en sådan uden at det bliver for ''støvet''.


Angående indramning, har vi valgt at med mindre værket indkøbes med ramme, så sælges det uindrammet. En ramme betyder meget for et kunstværk, og her kan din lokale glarmester rådgive mindst lige så godt som vi kan.





Det jeg mener er kort sagt bare, at alle de argumenter du lige har givet mig, burde stå på hjemmesiden!!  :-)

 

Det er (desværre) ikke en selvfølge, at alle overholder reglerne fx med de 14 dages returret (som i øvrigt kun gælder private kunder og jeg kan se i også sælger til virksomheder), selv om de burde gøre det.. Som internet-kunde er det noget af det, man kan blive usikker på og nok den største forhindring for et salg.. (men jeg synes også 14 dage er tilstrækkeligt)

 

Mht prisniveauet kan det også virke afskrækkende, hvis der på en hjemmeside kun står en masse om, hvor billige varene er... Så begynder man at tænke "hvorfor er det så billigt, er det nu også et ægte billede, kan jeg nu være sikker på at det i virkeligheden er billigt - kunstpriser er jo svære at vurdere"

Så i skulle overveje at skrive argumenterne for, hvorfor i er billigere (ingen personale, husleje osv) og skrive en masse mere om, at i lægger vægt på kvalitet og vælger kunst som i mener vil stige i pris fremover, og hvor gode i er til at rådgive og alle de andre gode argumenter du har.

Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Som en anden også skriver, så har jeg ingen forstand på kunst....

 

Men jeg tænker at har i et real life galleri også ? under jeres kontakt står der det kun kan besøges efter aftale.

 

Har i et "rigtigt" galleri, ville jeg nok også slå lidt på tromme for det, så man ville kunne se billederne rigtig inden køb, gå hjem og tygge lidt på det inden man trykkede på en mus og brugte mellem 2 og 25 tusinde...

 

fx. ham Anton Heyboer guttens billeder er fotograferet med et blitz genskin, jeg tror da gern jeg ville se det uden inden jeg skød 12.500 i det :-)

 

som andre også har nævnt ville det pynte med lidt mere grafik på siden.

 

Held og lykke med butikken

 

Jesper

Fra Silkeborg
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Laursen

 

Tak for dit indlæg.

 

Angående designet på vores hjemmeside, så er der hyret en kyndig til dette nu, så det kan komme til at se pænt og indbydende ud om et lille stykke tid.

 

Og nej, vi har ikke i skrivende stund et real life galleri, men vi ligger i forhandlinger om et godt og egnet lokale til et showroom.

 

Indtil da er der to muligheder:

 

Enten at man får arrangeret et besøg hos os

 

eller

 

Efter aftale kan man -som virksomhed - også få besøg af os, hvor vi kan præsentere de forskellige kunstnere.

 

Og kan da kun give dig ret i at nogle af værkerne ikke ydes retfærdighed med en thumbnail. F.eks. er værkerne af Anton Heyboer helt overvældende i virkeligheden.

 

 

 

 

Egon Rejes Fornemmelse For Kunst Guldbergsgade 48 8600 Silkeborg Tlf.nr.: 86867986 http://www.egonreje.dk info@egonreje.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)