Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bachelor projekt - Ideer ?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

aktiespekulant:
Det er jo ikke noget svar.. Det er blot hans mening om at jeg søger hjælp her inde.. Hvad skal jeg dog bruge det til ?

Jo det var faktisk mit svar- lær at klar dig selv når du nu bruger så længe på at tage en uddannelse, du skulle jo gerne kunne yde noget selvstændigt som udlært- jeg prøvede blot at pakke det ind- men kan se at du er typen der ikke forstår en pæn Business tone?

aktiespekulant:
Det er direkte uintelligent
 

At kalde folk der prøver at hjælpe dig "uintelligent"  - er jo nok det samme, at vi ikke har samme mening er vel ok, men vælger du at spørge i et ÅBENT forum, så forvent ikke at alle stryger dig med hårene -du forventede jo åbenbart ikke andres holdninger- og hvis folk går dig en smule imod så bliver man tøse sur.

Med den attitude får du svært ved at befærde dig i "den rigtige" forretnings verden- men ønsker dog dig held med det alligevel.

Dog vil jeg ikke bruge 2 gram krudt på at hjælpe dig fremover og black lister dig med at give hjælp herfra- der er nogle som "taler" pænere, og værdsætter det også selv om man ikke altid er enige- dem bruger jeg hellere min tid på!

  

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op den her tråd er kommet ud på et sidespor...

Bo da jeg læste dit svar til aktiespekulantens spørgsmål, var min første tanke også at det var unødvendigt og ikke spor hjælpsomt. Der er ingen tvivl om at aktiespekulanten er super dygtig da international buisness på CBS kræver et snit på 11,2 for at komme ind gennem kvote 1...
 Jeg kan selvfølgelig ikke vide om det er lang tid siden du har uddannet dig Bo, men de danske studier er gået han og blevet meget mere socialt (nok ikke det helt rigtig ord). Man arbejder meget mere sammen, søger inspiration af medstuderende og til tider låner opgaver af hinanden.

 Så jeg er ret sikker på hvis aktiespekulanten ville have din mening om hvordan man studerer i Danmark nu, så havde han 100% spurgt om den :)

Mvh.
Tobias Lund Nielsen 

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er du fuld af dig selv...

Du har stadigvæk ikke fattet at når man vælger at gå her ind og skrive så har man jo gjort op med sig selv at man vil søge inspiration online.. Hvorfor er det så at du synes det på nogen som helst måde er konstruktivt at komme ind og skrive: Find på det selv, ellers kan du ikke klare dig ude i den virkelige verden. 

Ja for guds skyld skynd dig videre for du er da godt nok ikke den skarpeste kniv i skuffen

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis Tobias.. Endelig en der kan se at han (Bo) overhovedet ikke hjælper med at svare på min tråd men blot udbasunere sin egen mening om hvordan man skal studere...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Schønemann:
Dog vil jeg ikke bruge 2 gram krudt på at hjælpe dig fremover og black lister dig med at give hjælp herfra- der er nogle som "taler" pænere, og værdsætter det også selv om man ikke altid er enige- dem bruger jeg hellere min tid på!

Er du ikke sød at blackliste mig i sammen omgang. Jeg skal også til at skrive min bachelor, og har også den uheldige tendens at søge inspiration. Det betyder dog ikke, at jeg ikke kan stå på egne ben. Jeg vil så sige, at jeg havde tænkt mig at lave en strategisk analyse og regnskabsanalyse af Norwegian med henblik på at lave en værdiansættelse, hvorefter min vejleder har sporet mig over på at lave denne baseret på SAS i stedet. Så i princippet har jeg heller ikke selv valgt det.

En uddannelse går ud på at tilegne sig viden, metoder mv. Sparring er et af de vigtigste elementer både i løbet af en uddannelse, men da også når man arbejder, det ser jeg heller ikke, at du er uenig i. Det virker mest af alt, som om du har set dig sur på en gruppe af studerende, der har "her kommer jeg" attituden, uden at have noget at have det i. Men fordi der her bliver søgt inspiration til noget at basere et projekt på, så er der da ingen grund til at spille kong gulerod. I princippet skal emnet i en bachelor, bare være noget man interesserer sig for. Når emnet er fastlagt begynder det svære arbejde, der kræver noget. Her skal man bestemme sig for, hvordan man vil gribe sin opgave an, og så kan emnet for så vidt være fuldkommen ligegyldigt - det skal helst bare være spændende nok til at kunne motivere dig gennem hele din arbejdsproces.

Du er garanteret ligeglad, men nu når du skal lave et angreb på en studerende, der ikke har gjort noget som helst galt, havde jeg lyst til at give dig et hint.

aktiespekulanten: Skriv noget der interesserer dig. En værdiansættelse baseret på en strategisk - og regnskabsanalyse er selvfølgelig meget standard, men det er jo også en god øvelse, som jeg i hvert fald ikke har haft igennem mit studie indtil nu. Den kan jo også variere en hel del. Virksomheden har meget at sige, i forhold til hvad opgaven i bund og grund kommer til at fokusere på. Derudover bestemmer du jo helt selv, hvordan du vil analysere virksomhedens strategi. Regnskabsanalysen er selvfølgelig rimelig fastlagt, idet der primært er 2 modeller, der bliver anset for fyldestgørende. Men man må jo tage det sure med det søde engang imellem. I hvert fald synes jeg, at det er yderst spændende at skulle lave en strategisk analyse af SAS, nu hvor de lige har været i stor krise og lavet redningsplaner osv. Men hvis du er glad for chokolade, kan du jo kigge nærmere på Marabou! ;) - ellers overvejede jeg også at lave en forretningsplan med henblik på at lave en helt ny virksomhed. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor meget titlen "International Business" begrænser dig, jeg læser selv HA almen.

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne ikke være mere enig Mikkel. Strategisk analyse og vurdering af SAS lyder også interessant. har selv et par venner som har lavet præcis det samme til deres kandidat afhandling.. Jeg ville virkelig gerne skrive om Red Bull men som sagt har det vist sig svært at finde nok data. Jeg har skrevet en mail til Red Bull danmark vedr dette og venter på svar :) Ellers overvejer jeg at kigge på "bottled water" industrien. Synes det er lidt interessant hvordan man via marketing kan differentiere noget så generic som vand. 

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Lauridsen:
Er du ikke sød at blackliste mig i sammen omgang

Hey Mikkel, det vil jeg da gerne hvis det er det du ønsker??- jeg vil dog generelt gerne hjælpe både i mit netværk og herinde på amino- hvis du følger mine tråde kan du også se at jeg svare på det som jeg her en viden om, og jeg svare altid efter min personlige overbevisning hvis det ikke er spørgsmål der kan svare på om regler og love- dette også i denne sag er min mening, jeg er dog træt af at komme med MIN mening, og så skal man hugges ned i en knap pæn tone og blive kaldt "UINTELLIGENT"- sådan noget gider jeg ikke bruge videre tid på og så kapper jeg min hjælpe lyst til personer der falder så lavt!- man kan sagtens være uenig i en pæn tone.

Mikkel Lauridsen:
Sparring er et af de vigtigste elementer både i løbet af en uddannelse, men da også når man arbejder, det ser jeg heller ikke, at du er uenig i
 

Nej- jeg bruger også selv sparring i mit forløb, her er vi slet ikke uenige, men jeg mener også at man kommer længere selv hvis man finder de svar man KAN, uanset om det er i firma eller under uddannelse- jeg kigger meget i mit firma om folk kan hoste om med noget selv- det er der jeg mener at man lære mest, uanset om det er i arbejdes relationer eller under uddannelse.

Mikkel Lauridsen:
Det virker mest af alt, som om du har set dig sur på en gruppe af studerende

Nej, slet ikke- jeg mener bare at man opnår mere ved at lade vær med at hoppe over hvor åen er smal, for det kommer en til gavn sener hen når man lære at arbejde selvstændigt på så mange punkter som muligt!

Mikkel Lauridsen:
Du er garanteret ligeglad, men nu når du skal lave et angreb på en studerende, der ikke har gjort noget som helst galt

Jeg laver ikke et "angreb" på nogle som helst- det er hvad i selv gør det til- jeg kommer med min bemærkning/mening til et stillede spørgsmål- det er der vel plads til i et ÅBENT forum - jeg har min holdning, i har jeres og THATS IT.- man føler sig kun trådt på der hvor man vil hvis det er intentionerne, og jeg følger blot op på kommentar som vedrøre mine svar, og da jeg ikke skifter mening opfattes dette altså som et angreb- det syntes jeg er en forkert udlægning- men hvad ved jeg, jeg er jo også 42 år gammel og har drevet firma i 22 år og er en af dem som ansætter personer ud fra selvstændighed og kvalifikationer fordi jeg og firmaet får mest ud af det  ;)] 

Go Aften/ Bo

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aktiespekulant

Du er meget velkommen til at kontakte mig hvis du kunne forestille dig at skrive opgave om en lille dansk tech start-up der nu har kunder i mere end 25 lande.

Mvh.
Jesper

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Schønemann:
Hey Mikkel, det vil jeg da gerne hvis det er det du ønsker??- jeg vil dog generelt gerne hjælpe både i mit netværk og herinde på amino- hvis du følger mine tråde kan du også se at jeg svare på det som jeg her en viden om,

Manden har stadig ikke fattet at han ikke svarer på mit spørgsmål om at få hjælp til emner, men blot udbasunerer sin egen mening om hvordan man skal studere og hvilke konsekvenser det vil få hvis jeg ikke selv finder på mit emne...

Bo Schønemann:
Nej- jeg bruger også selv sparring i mit forløb, her er vi slet ikke uenige,

Her er han enig i at det er fint nok at sparre og få inspiration af hinanden

Bo Schønemann:
men jeg mener også at man kommer længere selv hvis man finder de svar man KAN, uanset om det er i firma eller under uddannelse- jeg kigger meget i mit firma om folk kan hoste om med noget selv- det er der jeg mener at man lære mest, uanset om det er i arbejdes relationer eller under uddannelse.

Her er han ikke....

Bo Schønemann:
Nej, slet ikke- jeg mener bare at man opnår mere ved at lade vær med at hoppe over hvor åen er smal, for det kommer en til gavn sener hen når man lære at arbejde selvstændigt på så mange punkter som muligt!

For det første er det ikke at hoppe over hvor "gærdet er lavest" at få inspiration her inde, for det andet who cares what you think?? igen igen igen har du ikke fattet at jeg leder efter mulige emner og ikke folks meninger om at jeg leder efter mener... 

Bo Schønemann:
Jeg laver ikke et "angreb" på nogle som helst- det er hvad i selv gør det til- jeg kommer med min bemærkning/mening til et stillede spørgsmål- det er der vel plads til i et ÅBENT forum - jeg har min holdning, i har jeres og THATS IT

Hvorfor er det at DU ikke laver angreb på mig når du skriver at det er at ikke være sin uddannelse værdig osv osv at jeg leder efter hjælp her inde, men det er et angreb når JEG skriver at jeg synes din post er uintelligent.. Som du selv skriver... Det er MIN mening.. og den skal der vel også være plads til i et ÅBEN forum... Eller hvad ??

 

Bo Schønemann:
men hvad ved jeg, jeg er jo også 42 år gammel og har drevet firma i 22 år og er en af dem som ansætter personer ud fra selvstændighed og kvalifikationer fordi jeg og firmaet får mest ud af det  ;)] 

Fuldstændig ubrugelig info.. Hvad har det at gøre med min uddannelse ?? Ok så du ejer et firma og ansætter folk ud fra nogle kriterier du mener er de vigtigste.. Og hvad så ?? Du ter dig som om det du siger og gør er det eneste rigtige.. Og når jeg så kommer med min mening om din mening er jeg pludselig en idiot... Tag dig sammen...

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Repsej. Mange tak for tilbudet. Jeg vil lige forhøre mig ved min vejleder, da de som regel tit ikke er så glade for man vælger mindre virksomheder pga data tilgængelighed. :)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)