Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

http://www.explorenewarkandsherwood.co.uk/

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino´er.

 

I det forløbne år har jeg arbejdet sammen med en kollega i England på et koncept for et nyt turistsite til hans hjemby. Sitet er nu en realitet - dog bliver der stadig udviklet og udarbejdet indhold.

Indfaldsvinklen er at bruge en kombination af MS maps (ala Google Maps) og panoramabilleder / interaktive rundture til at give folk et visuelt indbilk i egnen.

 


Det er en fantastisk måde for turister at danne sig et overblik over egnen, og få et indtryk af stedet, der ellers ikke var muligt på traditionelle turistsites.

 

Umiddelbart var det planen at lancere et lignende koncept her i DK - evt. med udgangspunkt i 1 pilotprojekt / 1 prøveby. Lokalt her i Roskilde hvor jeg kommer fra tror turistchefen ikke meget på konceptet. Jeg ved også at VisitDenmark er begyndt at bruge Google Maps på deres site - hvilket også kan være en ulempe. Jeg savner lidt konstruktiv feedback på konceptet og meninger om bæredygtigheden i det. Forslag til indhold er selvfølgelig også meget velkomment.

 

Med venlig hilsen

Morten

 

 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kan jeg ikke lige finde hjemmesiden, men jeg er næsten sikker på, at det er sådan en hjemmeside findes om Randers. Ser lige om jeg kan finde linket eller så får jeg lige fat en som sikkert kan huske, hvad hjemmesiden hedder.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian

 

Jeg ved godt hvad det er for en side du omtaler. Jeg tror faktisk også at ham der står bag den førhen var en del herinde på amino.

Sidst jeg var inde og besøge den, så fik jeg absolut intet ud af det. Den var alt for rodet, og alle oplysninger - om det så var frisører eller slagtere - var samlet på samme kort. Det var for mig ikke særligt brugervenligt.

Men det er dog et skridt i den rigtige retning, og med tilføjelser af interaktive rundture og panorama billeder ala dette så er konceptet mere appellerende - ihvertfald ifølge min egen overbevisning.

 

Men mange tak for din feedback. JEg håber andre også vil træde til med deres kommentarer.

 

Med venlig hilsen

Morten Andersen

Fra Roskilde
Tilmeldt 6. Sep 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.



Jeg synes at det er et godt koncept, og både siden og navigationen på sider/kort er nemt at gå til. 3d panoramaerne giver et godt indtryk af seværdighederne, kroerne osv.



Jeg er selv ved at lave en musumsoversigt, men har planlagt at anvende google maps - Er MS maps noget man køber eller?







Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Michael

 

MS maps er gratis - præcist ligesom Google Maps også er. Udgiveren er bare Microsoft.

Jeg synes MS maps er mere brugervenligt, for her får du de små tekstbokse frem når du kører musen henover knappen / ikonet. Med google maps skal du klikke på hver knap / ikon. Der er også et par andre småting, men i sidste ende er det jo smag og behag.

 

Mht. din museumsoversigt, så kontakt mig når du har den oppe og køre, så har jeg et oplæg til et godt samarbejde.

 

Med venlig hilsen

Morten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)