Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning baghus ik godkendt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg er ejer af en udlejningsejendom, hvor der er et baghus tilknyttet.
BBR står det registreret som baghus, og der er tidligere været søgt om godkendelse til beboelse, desværre med afslag.

Jeg har ny total istandsat baghuset og lejet det ud til et yoga center, men må jeg egentlig det uden det er godkendt til det?

Jeg har fået et tillægslån i kreditforeningen pga. den ekstra lejeindtægt som yogacentret giver.
Kreditforeningen beder om en BBR meddelse, hvorpå der står at det er godkendt til kontor.
Skal et yogacenter være registret som kontor, jeg mener bare at jeg har leget et baghus ud, hvad lejeren bruger det til kan jeg vel være ligeglad med, bare det ikke er beboelse?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ejnarmc:
Jeg har fået et tillægslån i kreditforeningen pga. den ekstra lejeindtægt som yogacentret giver.
Kreditforeningen beder om en BBR meddelse, hvorpå der står at det er godkendt til kontor.
Skal et yogacenter være registret som kontor, jeg mener bare at jeg har leget et baghus ud, hvad lejeren bruger det til kan jeg vel være ligeglad med, bare det ikke er beboelse?

Næppe - Hvad hvis det var en fyrværkerifabrik, eller et kafferisteri der lugter af gammelt rugbrød ud i hele området. Jeg vil mene du skal ha fat i teknisk forvaltning i kommunen og ha godkendelse - og om det så er til kontor eller - en anden beskrivelse der dækker yogacenter bedre, ved jeg ikke, men det sker i første omgang vil godkendelse i kommunen. Det kan sagtens være du kan få det nu, men det er umuligt at vide, for der kan være lokal planer for alt muligt i området.

http://www.bbr.dk/aendre_din_bbr siger lidt om hvem man kontakter om hvad.

Her kan man være bagklog og sige, at du måske skulle ha sikret dig, at din renovering af baghuset ville medføre OK til ex. et yogacenter, men det er jo hvad det er, så kontakt kommunens afdeling for bygningstilladelser (normalt under teknisk forvaltning)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

eller et kafferisteri der lugter af gammelt rugbrød ud i hele området.

Så skal myndighederne da straks kontaktes for så er der seriøs noget i galt :-)

Normalt er det ikke svært at få tilladelse til ændre anvendelsen af et lokale til noget tilsvarende som ikke er til mere gene end den i forvejen godkende anvendelse om kontor kontra Yogacenter er det mere generende tror jeg ikke. Kender flere der har fået ændret kontor til let lager eller let produktion i Aarhus midtby.

Har du udlejet lokalet som kontor og lejer begynder at bage småkager som luger af gamle cigarer, så er det ikke dit problem - i første omgang :-)

Så gør som Cookie nævner; kontakt tekniskforvaltning jeg mener det du skal have den godkendt til er 'Anden enhed til fritidsformål'

/Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:
Normalt er det ikke svært at få tilladelse til ændre anvendelsen af et lokale til noget tilsvarende som ikke er til mere gene end den i forvejen godkende anvendelse om kontor kontra Yogacenter er det mere generende tror jeg ikke

Jamen det er jo ikke godkendt til noget - der står bare i BBR at det ikke må bruges til beboelse og kreditforeningen kræver det ændret til at der skal stå godkendt til kontor, så der kun via kommunen at gå. Teoretisk kan der være lokalplaner mod erhverv, teoretisk kan baghuset ha andre restriktioner, ingen andelse, og for - forhåbentlig ikke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt hvad Cookie siger med at udhuset ikke er godkendt til noget overhovedet.

Jeg kan forstå at jeg hellere må få kontaktet min arkitekt og få ham til at kigge på udhuset om dert kan godkendes til det yoga center .-)

Takker for svarene

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ejnarmc:
eg kan forstå at jeg hellere må få kontaktet min arkitekt og få ham til at kigge på udhuset om dert kan godkendes til det yoga center .-)
Det kan sagtens være en fordel at gå via din arkitekt som så beder om OK og ændring af BBR hos kommunen

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)