Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af Uindspillede medier i DK?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg har fra et tidligere Iværksætter projekt fået en del efaring med salg af uindspillede medier, men dette var dog på Færøerne... (Jeg lukkede bixen da jeg flyttede tilbage til Danmark) Men nu har jeg fået blod på tanden igen og er parat til at starte forfra.
 
Er der nogen som ved hvilke afgifter der er ved at sælge uindspillede medier i DK? Der var et tidspunkt hvor der var ca. 30 kr i afgift pr DVD-R/+R, er det stadig sådan?
 
Jeg vil bruge den leverandør som jeg havde tidligere (ligger i Tyskland)
 
Hvis jeg nu bestiller sådan en ordre på en bunke DVD-R, må jeg så bare sælge dem sådan uden viderer? (Er ikke moms regi.)
 
Har før prøvet at skrive til Told og Skat, men de har så valgt ikke at svare Jeg synes ellers jeg havde tjekket deres hjemmeside, men uden held.
 
Håber der er nogen som kan svare på mit spørgsmål :)
 
Med venlig hilsen
Emil J. Larsen
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
At dømme ud fra mediepriserne her hjemme er der stadig afgift, dog ikke i samme størrelse. Hvis du vil satse på online handel, tror jeg dog du har problemer med de virksomheder i Sverige etc. der forsyner det danske marked, uden de danske afgifter og dermed langt billigere.
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal ihvertfald betale en afgift til copydan pr stk. du importerer mener afgiften ligger på 5-10 kr. eller noget lign.

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 04:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarene :)
 
Det er jo sindsygt med de afgifter....
 
Hvad så hvis jeg placere firmaet på Færøerne, men har "en del af" lagert i Danmark? Så er det vel de samme regler eller?
 
 
 
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, ville lige runde tråden af efter at have talt med copy-dan.

Afgifterne er så høje at det slet ikke kan betale sig at starte nogen som helst form for firma som sælger uindspillede medier i Danmark.... rrrrr
 
Her er et link til copy-dan side med info om de afgifter som der er på uindspillede medier i DK: http://www.copydan.dk/Rettighedsbruger/CD_og_andre_kopimedier/Medier_og_priser/Priser.aspx
 
Mange tak for svarende og jeres tid, nu vil jeg istedet for gå ud og undersøge nogle aktier  det skulle copy-dan ihvert ikke kunne forhindre mig i 
 
Med venlig hilsen
Emil J. Larsen
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/11/2006 10:29:54 AM Forfatter: Seekers

Nå, ville lige runde tråden af efter at have talt med copy-dan.

Afgifterne er så høje at det slet ikke kan betale sig at starte nogen som helst form for firma som sælger uindspillede medier i Danmark.... rrrrr
Her er et link til copy-dan side med info om de afgifter som der er på uindspillede medier i DK: http://www.copydan.dk/Rettighedsbruger/CD_og_andre_kopimedier/Medier_og_priser/Priser.aspx
Mange tak for svarende og jeres tid
Med venlig hilsen
Emil J. Larsen


Du kan altid regne med at, ting som mange folk bruger ofte og som du ikke kan tilføre ekstra værdi, altid vil have en super lav avance.
Den slags varer er TV, video, mælk, CD''er, mobiltelefoner, bærbare computere og meget mere. Men hvis du kan sælge bærbare PC''er som du specielt indretter til den enkelte, sælger tv og sætter parabolen op og indstiller skidtet etc. kan du måske tjene nogle penge.
Så drømmen om at ting alle bruger, nemt kan sælges med fortjeneste, kan man lige så godt glemme. Den slags tager Netto, Ikea, Punkt1 og alle de andre "storvolumen" forretninger sig af.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige præcis på forbrugsprodukter med høje afgifter kan man godt konkurere med de store "høj volumen" kæder i Danmark, men så kræver det at man etablerer butikken udenfor landets grænser i et område hvor afgifter er lavere eller ikke findes - som f.eks. I Tyskland. Men, det er der bare temmelig mange andre der gør allerede. Så konkurrencen er hård, og avancen lille - markedet er dog stort, så hvis du har en "tvist" der kan gøre det bedre at handle med dig, så vil jeg da mene der er plads. Du skal bare have forbandede skarpe albuer :)
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kan evt. overveje og undersøge, om der er et marked for medier, med dokumenteret holdbarhed og kvalitet, i et mærke som ingen andre sælger. Så har mediet nemlig en større værdi end hvis man køber noget fra en hyldebutik. Til gengæld skal man så nok satse på B2B.
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 05:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger også mange gange tusind tak for de sidste svar jeg har fået. Nu skal jeg bare have udarbejdet en ny ide og jeg tror faktisk snart jeg har en, sååå....

 
Nogen her inde som har forstand på hvor man kan få "billeder" trykt på CD''er og hvor meget det koster? fx, hvis jeg nu har et billed som jeg gerne vil have trykt på X antal CD''er.
 
Jeg har kigget rundt på internettet, men de firmaer som jeg har fundet, tager sig vist kun af produktion af cover+cd med indhold på Jeg har også kigget lidt på alibaba, men det er jo ikke ligefrem priserne og min. bestillinger de skriver der inde
 
Med venlig hilsen Emil Larsen
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :
De firmaer, der kan trykke på alm. CD''ere, kan typisk også trykke på CD-R medier. Jeg fik engang trykt et motiv på en hulens masse CD-R skiver, med navnet på vores program osv., men uden versionsnummer - på den måde kunne vi levere vores programmer på en professionel måde til vores kunder, uden at de lige kunne gennemskue at der var tale om hjemmebrænderi.

Jeg vil skyde på at vi købte ca. 500-1000 styk, og prisen var nogenlunde den samme som at købe det tilsvarende antal CD-R medier uden tryk. Jeg kan dog ikke huske hvor vi købte det.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)