Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR registrering ???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Legefeen.dk Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan jeg få et CVR nr. uden at blive momsregistreret, er nemlig bange for, at fagforeningen mener, jeg er startet bi-beskæftigelse hvis jeg er blevet momsregistreret. Vil nemlig gerne have CVR nr. for at kunne blive registreret hos nogle forhåbentlig kommende leverandør.

Og er der nogle der ved om man kan være på 6-ugers frivillig kursus, hvis man har bi-beskæftigelse, skal nemlig starte på kursus i uge 9, og havde håbet på at kunne komme i gang med bi-beskæftigelsen inden de 6 uger er gået.

Helle

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 95
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Helski:

Hej

Kan jeg få et CVR nr. uden at blive momsregistreret,

 

Hej Helle.

Nej det kan du ikke. Og du skal passe rigtig meget på når man er på fagforeningen. Der skal ikke ret meget til før de fratager dig retten til dagpenge hvis de harbevis for du går selvstændig.

 

Venlig Hilsen

Michael Madsen

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Det er forkert.
For at få et cvr-nummer skal blot én af tre betingelser opfyldes. Én af disse er momsregistrering, de to andre kan jeg ikke ordret huske. Jeg ved dog at en af betingelserne ofte bruges af kunstnere/honorarmodtagere, der ikke momses, men bliver 'tvunget' af forskellige spillesteder eksempelvis til at kunne fremvise cvr-nummer.

God weekend :)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 95
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Jeg kan faktisk ikke huske, om man kan gøre det direkte i ansøgningen, eller om man først efter oprettelsen kan gå ind og ændre det.
Jeg ved bare, at det kan lade sig gøre :)

God aften :)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil fagforeningen se forskelligt på en CVR registrering og en momsregistrering? Målet er da i mine øjne det samme - at drive virksomhed.

Mvh Carsten

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 95
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:
Jeg kan faktisk ikke huske, om man kan gøre det direkte i ansøgningen, eller om man først efter oprettelsen kan gå ind og ændre det.
Jeg ved bare, at det kan lade sig gøre :)

Når du ved det kan lade sig gøre, har du så ikk mulighed for at smide faka på bordet. Evt. Links til hvor man kan finde det :)

For i dette tilfælde er google ikke ens ven :)

Så kan du også svare fuldendt på helles spørgsmål

 

Michael Madsen

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Sagen er den, at jeg er ved at uddanne mig til revisor. Jeg er i øjeblikket i praktik hos en revisor med speciale i kunstnere/honorarmodtagere(musikere, skuespillere, producere mv.). Til flere kundemøder har dette emne været oppe og vende, da nogen kunstnere bliver pålagt at skulle have cvr-nummer. Og dér har vi et par gange været inde og gøre det :)
Det er som sagt blot et krav, at ét af de tre betingelser er opfyldt :)

Jeg kan, hvis du er interesseret, lige få det nærmere undersøgt på mandag, når jeg kommer ned på kontoret, og så kan jeg vende tilbage med en forklaring på, hvordan man gør det?:)

Igen, rigtig god aften :)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 95
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil rigtig gerne have svar på hvordan man kan få cvr nummer uden at være momsregistreret.

Ved der er nogen der kan blive fritaget for at indberette moms, men det har intet med sagen at køre :)

 

Ser frem til at høre på mandag :)

 

Michael Madsen

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Naturligvis, jeg forhører mig lige og vender tilbage :)

Hvis ikke jeg selv har kontaktet dig i løbet af mandag aften, så giv mig eventuelt lige en reminder i en privatbesked. Der er tryk på for tiden, så kan være jeg får glemt det.

God aften! :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)