Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er facebook reklamer effektive?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 103
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har for nyligt oprettet en facebook side til linuxwebhotel.dk og har reklameret lidt på facebook for at nå ud til en større målgruppe.

Det har jeg fået en masse likes på, men det som undrer mig lidt det er at der tilsyneladende er en del fake profiler og jeg har mistanke til at der foregår noget mystisk og at de penge jeg har ofret er spildte.

Jeg har fået likes fra profiler som feks hedder noget med Jens Julemanden og andre underlige navne, jeg har undersøgt lidt og har fundet en del profiler som har trykket like på min reklame som er uden for min målgruppe og ofte med mystiske udenlandske navne.

Har ikke kunnet mærke en forskel på ordre efter jeg har kørt med facebook kampagnen.

addwords har jeg ok erfaringer med og reklame på webhostpriser.dk kan jeg se danner en del hits på min side, men facebook er der meget få besøgenende fra og jeg har brugt dobbelt så mange penge på facebook som på de 2 andre reklamer tilsammen.

Har en fornemmelse af at blevet snydt en smule, men er jeg helt forkert på den? det ville være rart at høre nogle erfaringer med facebook.

mvh

Peter

Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

mmmh altså lige med dit produkt ville jeg nok holde mig til adwords. Her kan du ramme kunder der aktivt søger dig produkt. Det er lidt svært at vide hvem på facebook der lige har brug for et linux webhotel, og det kan nok også se på konverteringen af den reklame du køber.

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 103
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også mit umiddelbare indtryk at adwords er bedre selvom jeg syntes at de er for dyre i forhold til de ordre man får....de bedste reklamer er nok dem man forhandler med mindre websites med mange besøgende.

Det overrasker mig bare at når jeg ligger en bestilling ind på facebook, så får jeg stort set Likes med det samme, men 2/3 er nogle som enten er falske, uden for målgruppen eller også nogle som jeg tror aldrig ville kunne finde på at købe et webhotel.

Hvis jeg kigger på billederne, så er der rigtig mange af profilerne der ikke har et personligt billede, men kigger jeg på min egen vennekreds som er ret stor, så er det altså meget få som har et andet billede end af dem selv på deres profil.

Omvendt vil man gerne have en masse likes, så kan man stort set være garanteret at de kommer hvis man bare vil smide nogle kroner i kassen hos facebook, men er det noget der giver ordre?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)