Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer til ung iværksætter

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nærmest ingen penge i fodbold - de fleste klubber kører med underskud og man investerer mest i en klub med hjertet og ikke med hjernen. Så jeg synes personligt, at det er en dårlig ide - men hvis du finder nogen, hvor deres penge brænder i deres lommer så kan det jo være.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også umiddelbart det lyder som en dårlig idé... Det er ikke lige frem billigt at købe sig til en fodboldklub, og der er næsten ingen penge i det! Abramovich i Chelsea f.eks. bruger flere tusinde kroner i timen, men han har ikke lige frem fået noget ud af det...

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke har den helt rette ide du brænder for, så lad være med at blive selvstændig, du skal have den helt store motivation gennem din ide, for at blive en god iværksætter, desuden skriver du ikke en krone på lommen, lå jeg inde med en ide som ikke koster noget at sætte igang, men kunne give et godt afkast, tror du så jeg ville lade denne ligger og samle støv?

nææ den var sat igang og jeg ville da ikke forære den væk -

de gode ideer tager tid at komme på MEN når du får den så gør ALT du kan for at få den omsat til kroner og øre på bankbogen, også selv om du skal ud og sælge din ps3 dit tv, din Iphone og alle dine møbler, så du kun har en skål til at spise havergryn af indtil, du får dit gennembrud,

med andre ord din ide skal være SÅ god at du er villig til at stats alt på den.

Venligst

René Buch

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 68
Fra  HoniDoo ApS. Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er super, at du vil være selvstændig. Nørder inden for et område de arbejder i det felt for alt, men som iværksætter, så forstår jeg udmærket lysten til at drive virksomhed. For mig er det iværksætter-drivet. Når det er sagt, så bliver du selvfølgelig nødt til at brænde for det, du ender med at arbejde med, for ellers går det ikke.

Find ud af noget om alt det praktiske ved at starte virksomhed (følg fx Martin Thorborg), lær om online markedsføring mv. (fx Thomas Rosenstand og Benjamin Gundgaard). Når du dykker ned der, kommer der andre spændende personer frem, du kan få meget ud af. 

Brug tid på at tænke som en forbruger. Er der et eller andet behov i din hverdag, der ikke er dækket, eller som du har en idé om, at du kan dække bedre, så undersøg mulighederne for det. Fordelen ved den fremgangsmåde er, at hvis du tænker som en forbruger af de ting, du interesserer dig for, så finder du sandsynligvis også et emne, du brænder for.

Når du har fundet din ting, så spring ud i det. Lad være at øse penge ud på unødvendige ting, men brug lidt penge på de vigtige ting. Hvis det ikke lykkes og du ikke har forgældet dig til op over begge ører, så er det værste, der kan ske, at du må finde ud af noget andet - og så har du lært 100 gange så meget som ved at læse om, hvad andre gør.

Og husk: Idéer er ikke noget værd, før du gør noget ved dem. Selv en halvdårlig idé, der bliver ført ud i livet, har mere værdi end en løs idé, der bliver på idé-stadiet.

Det citat har jeg iøvrigt tyvstjålet fra Lise fra Projektledelsen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 68
Fra  HoniDoo ApS. Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vrøvlede lidt i starten før - jeg kan bare ikke multitaske Wink

Det jeg mente var, at hvis man er nørd inden for et felt (eller en idé), så er det det, man vil arbejde i og altid arbejde i. Men som iværksætter handler det i første omgang mere om drivet for at skabe noget og gøre en forskel, og så finder man et produkt/en ydelse, der kan gøre netop det.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 50
Fra  GoCondom Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg synes umiddelbart at idéen virker lidt ugennemtænkt, men du skal have et stort "thumbs up" for at tænke langsigtet. Det er nemt nok at hoppe ned på gadehjørnet og sælge kondomer til danskerne, men jeg er imponeret over ambitionsniveauet. Hold det endelig højt, og bliv ved at tænke langsigtet. Selvfølgelig skal idéen også være god, men selv en middelmådig idé kan blive en flot forretning, hvis ambitionen og viljen er høj.

God vind med det!

Køb kondomer online på GoCondom.dk, og få hurtig og diskret levering lige til døren.

Fra Ringsted
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Faldt lige over dette indlæg. For mig tror jeg det handler om at finde én at tale med om alle de idéer, der trænger sig på. Ingen penge men en masse idéer, og et brændende ønske om at skabe et eller andet. Det er svært at sidde med denne brændende fornemmelse, og så have en omgangskreds, der bare ønsker at arbejde 8-16. Der skal et kæmpe drive til, hvis man skal starte fuldstændig alene.

Desværre hører jeg til dem, der får idéer indenfor en masse områder. Og har svært ved at begrænse sig. Der er dog nogen ting, jeg brænder mere for end andre, og jeg vil super gerne arbejde med dem, også 24 timer i døgnet, men det er bare svært, hvis man ikke har omgangskredsen, der brænder på samme måde. Eller bare nogen, der kan være med til at skubbe på i stedet for at holde tilbage.

Ved ikke lige, om dette indlæg hører til her. Trængte bare lige til at komme ud med det. Selvom jeg reagere på et indlæg, der er mere end 6 måneder gammelt.Lisbeth

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom det er en gammel tråd som Crea tager op vil jeg lige give Crea helt ret. Det er virkelig svært at føle mange ideer vælter ind hos en, men ens familie og venner altid trækker lidt på det og siger aaaah var det nu så godt var det nok lavet osv osv osv. Det får sgu en til at miste motivationen nogle gange og så tænker man, de har sgu nok ret. For jeg får nemlig også rigtig mange forskellige ideer og tanker, men de bliver aldrig rigtig til noget, mange forundersøgelser men den der og jeg tænker det nogle gange kan skyldes manglende opbakning fra dem der kender en.

Tilmeldt 19. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Idéen, der gør, at tyven mister interesse i at stjæle dine ting.

Selve idéen er simpel: forestil dig, at dine ting ikke virker, når tyven stjæler dem.

Hvordan kommer dette til at manifestere sig?

Det kan lade sig gøre på flere måder. Man kan lave det, således at en enhed (A) kommunikerer med en anden enhed (B), og hvis distancen bliver for stor imellem A og B, vil A og/eller B holde op med at virke. Det kan også gøres på den måde, at hvis A kan slukke for B når som helst uafhængig distance, hvor A kunne være en app på en telefon eller en elektronisk enhed, der er i stand til at kommunikere med B uafhængig distance. Her vil B også være en elektronisk enhed. B kan være forbundet til ikke-elektroniske enheder, men her vil B måske kunne udløse en reaktion, således at den ikke-elektroniske enhed bliver mindre værd, f.eks. hvis det var en farve, der sprang udover f.eks. møbler, der blev stjålet. Således vil værdien af disse møbler falde, og det vil være mindre attraktivt for tyven at stjæle sådanne møbler.

Hvis vi antager, at appen på en hvilken som helst telefon (enhed A) kommunikerer via enten Bluetooth, Wi-Fi, cellulære netværk eller NFC med B, som kan være f.eks. et ur, bil, lampe, computer etc. Hvis man tager distance-eksemplet, vil B ud fra en distance X holde op med at virke ved, at A notificerer B eller B notificerer A, hvor langt de er fra hinanden, og en mekaniske i B som kunne være f.eks. en switch og/eller en nøgle, der sendes og/eller sammenlignes fra A til B eller omvendt, der gør, at B holder op med at virke. Forbindelsen mellem A og B kan være krypteret. Enhed A og/eller B kan være rent software og/eller hardware. Hvis det er distanceuafhængigt, vil B f.eks. modtage en nøgle og/eller besked, som bruges til at låse B, således at B ikke virker længere. B vil da kun virke igen ved f.eks. modtage en nøgle og/eller besked fra A igen, som låser op for B. B kan være designet med eller uden en GPS. Der kan således være en dekodeanordning til at kunne dekode det sendte signal i form af en nøgle og/eller besked. Denne dekodeanordning kan både være i A og B. A og/eller B kan også være microcontrollere.

I forbindelse med den distanceafhængige løsning vil det også kunne være, således at en måleanordning til at tilvejebringe karakteristikker af bærebølgen af mindst et signal modtaget med antenneelementerne på enhed B og en styreanordning til at bestemme, hvorvidt den mobile kommunikationsenheds position er indenfor den begrænsende distance. Bærebølgens karakteristikker omfatter fasen, amplituden eller frekvensen af bølgen, eller en hvilken som helst kombination deraf. Derudover vil det omfatte en dekodeanordning, som er indrettet til at tilvejebringe identitetsdata i forbindelse med den mobile kommunikationsenhed ved at behandle et modtaget signal sendt fra den mobile kommunikationsenhed A.

I forbindelse med den distanceuafhængige løsning kan det være indkapslede pakker og/eller et signal sendt fra A til B og/eller omvendt. Disse pakker og/eller signal kan være krypteret. Når f.eks. B modtager en indkapslede pakke fra A, der beder B om at slukke for en enhed, kan dette foregå ved, at A skal autentificere B og/eller omvendt, hvilket kan ske ved at sende en nøgle – her vil B og/eller A måske selv hashe nøglen og sammenligne den hashede nøgle med sin egen hashing-funktion for at øge hastigheden af autentificeringen, eller autentificeringen kan foregå ved at sammenligne to nøgler. Dette var blot en måde at kryptere det på elegant og nem måde. Det kan selvfølgelig krypteres på andre måder også.

Begge processer kan gøres med eller uden autentificering, identitetsdata og/eller kryptering.

Praktisk

Helt praktisk vil det kunne manifestere sig i, at man som borger f.eks. har en app, der er forbundet med adskillige enheder i hjemmet og/eller andre steder (køretøjer, værktøj etc.), og hvis man så tager over til en ven eller besøger sin familie et andet sted, vil tingene enten fungere i en bestemt tidsenhed (f.eks. går det ikke, at ens køleskab slukker, når man kører væk fra huset) – den bestemte tidsenhed kan være ligeså lang tid, man ønsker, men hvis man siger en uge for nogle ting og en dag for andre (afhængig af egne præferencer) – eller holde op med at virke (hvilket i hverdagen ikke ville være særligt ideelt). Hvis vi antager, at de virker i en uge, altså det er så lang tid, de kan holde sig kørende, indtil de enten får et signal fra ens app eller beder om en bekræftelse for at holde endnu en uge. Hvis tyven så dukker op, mens du er ude for at besøge familien, og stjæler mange af dine – for nemhedsskyld – elektroniske ting, og du så kommer hjem igen samme aften og ser, at dine ting er væk, vil det enten fungere, således at du kan slukke for dem uafhængig afstand (de kan dog godt spærre nogle signaler), og/eller du kan vente til, at dine ting beder om endnu en bekræftelse, og da de så ikke får dette, vil de holde om med at virke af sig selv. Dette vil gøre det meget mere besværligt for tyven at stjæle, idet han skulle være en virkelig dygtig hacker for at få tingene til at virke igen. Dette vil dog også resultere i, at tyven ikke har nogle grunde til at stjæle dine ting, eftersom han ikke kan sælge ting, der ikke virker.

Hvis vi antager, at det også er møbler, der er stjålet, vil det også kunne lade sig gøre at lave det sådan, at en farvepatron og/eller andet ville kunne udløses, som vil resultere i, at f.eks. møblet ikke længere er attraktivt at sælge og/eller købe.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)