Ja - du hedder jo noget med T-shirt tryk og - simpel tøj produktion er LANGT større i Kina end Taiwan (findes dog i høj grad også på Taiwan).
Bogtryk mere ligeligt men håndarbejde som måske de 3 d flip kort er også mere Kina - protesten gik på det klare fejludsagn om, at alt i Taiwan er produceret i Kina.
Taiwan har på mange felter langt mere at byde på, har langt større industri national produkt end Kina per indbygger og sælger mere til Kina end Kina køber fra Taiwan. Det ændres ikke af at du har været taget til Kina for at se tøj produktion, for den er klart større der - specielt i sydKina - statistikken viser klart at Taiwan er et meget stort produktionsland - per indbygger (og de er også tæt befolkede) stadigt langt højere BNP end Kina
Avanceret tryk kan sagtens laves i Taiwan - men det var bare generaliseringen som du hopper med i Thomas jeg protesterede mod.
Jag har rejst i Asien rigtigt meget i flere formål, inkluderende ud over det Kinesiske område med HK og Macao osv - Indien, Bangladesh og Thailand også - Taiwan er klart nr 1 logistisk og på mange varegrupper - specielt elektronik og tung industri - .
Min - og nu bliver det min personlige og ikke statistik baserede opfattelse for tøj alene - er hvis vi udelukker Europa og Americas
Tyrkiet - dyrest - god kvalitet mange muligheder rimelig fragt (visse østlande - Ukraine, Rumænien - også OK fragt og en del OK produktion.)
Kina - stadigt størst - masser af muligheder god infratruktur - relativ dyr fragt - stadigt en del via Hong Kong
Bangladesh - Indien: billigere - upcomming og vil nok slå Kina på tøj - er vel tæt på snart - langt ringere infrastruktur - mange andre følger - Vietnam o.l.
Africa - upcomming - større og større produktion breder sig fra Sydafrica som traditionel storproducent. - Mauritzius over Kenya og Ugande - selv pæne mærker som Hugo Boss producerer der
Nordafrika - Arabisk område - upcoming - stadigt i høj grad styre fra Tyrkiet når vi taler tøn
For bogtryk ved jeg langt mindre, men den del er omfatter håndarbejde kan med fordel lægges i de tre sidstnævnte hvis det ikke er stor vægt, ellers tror jeg man skal trykke i DK - muligvis få 3 D indstiks kort håndtrykt i Asien