Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logistikken bag en shop - Lager, pluk, pak, hæve betaling osv.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg står med det problem at får jeg flere ordrer end jeg plejer om dagen (over 20 ordrer) går det galt for mig. Jeg kan simpelthen ikke holde styr på det hele og jeg kommer til at sende noget forkert ud, hæve nogle forkerte betalinger osv.

Jeg vil høre hvordan i gør med jeres webshop ang. plukning af varer, nedpakning af varer osv. F.eks:

En mand plukker varerne, en anden tjekker at det er det rigtige og pakker ned og den samme man pakker varerne ned og skriver pakkelabels?

Hvordan gør i det? Håber at i forstår hvad jeg mener.

Mange hilsner

Mads

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

sådan som jeg ville gøre det er at printe en liste ud også tage varene fra hylderne og krydse dem af også sende dem ud. det jeg mener med det er at printe liste ud hvor der står hvad varen er hvad post nr det skal sendes til også tag en pakke af gangen lav den først strej ud med plyant eller noget. videre til næsten men først når du har pakket pakken ned og skrevet adressen på osv også gå videre til næste pakke

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal blot sætte det i et dagligt system, hvor du har krydslister for hvad der skal gøres.

Jeg tror de fleste af os kender problemet, på den ene eller anden måde. Men reelt er det blot om at gøre tingene i en procedure man har sat op.

Lidt a la dette:

Man står op, laver kaffe, tjekker mails, svarer kritiske mails, får tøj på, går tur med hunden .....

Finder man så, at tiden er et problem må man indsætte en person, som kan varetage opgaven - eksempelvis at gå tur med hunden, eller svare på kritiske mails; find en som kan gøre det :)

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Til at starte med, kunne du tage og pakke en enkel ordre afgang, også lige så sitlle hente 2-3 ordre og pakke også bygge videre der på. :)

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et par spørgsmål. Jeg løste mine pakke problemer med et par reoler og nogle klister labels , så lavede jeg mit eget lager system. Hvordan laver du dine pakke labels ? Hvor / hvordan har du dit lager ? Ligger det bare i blandet kasser eller hvordan ?

Jeg syntes det er super fedt du har din egen WebShop i en alder af 15 år

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger shoppens ordre status. Dvs jeg kan skifte status fra betaling modtaget til xxx. Jeg kan give dem farver. Feks afventer bankbetaling, afhentning på lageret osv. Det gør mit overblik er stor.
Giver det mening?

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har stort set ingen fejl, men går meget op i at gøre en ting ad gangen!
- Tag en ordre seddel
- Find varen og pak den
- Udskriv pakke label
- Næste ordre.
Til sidst trækker vi alle penge, dette kunne i vores nye system også gøres når pakkel label blev udskrevet :-)

En ting ad gangen sikre mod fejl.
Før pakkede vi alt og skrev derefter lavel'er og satte på og lavede mange flere fejl!

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarerne!

Det er også sådan at det er ved at blive. Jeg må give mig god tid og tage en ordre ad gangen. Jeg har mit lager i skuret på reoler, men varerne lægger nogenlunde blandede. Det der gik galt for mig var at jeg printede 10 ordrer som jeg "troede" jeg kunne levere og så fandt jeg så ud at at jeg måske ikke havde alle varerne på lager. Det gjorde jeg for at effektivisere så jeg ikke skulle løbe ind igen for at udskrive en ordre af gangen. Jeg har nu fået sat en computer op der ude med printer så jeg finder ordren på skærmen, finder varerne, pakker dem, printer faktura, udskriver tracking mails (bruger pacsoft, så skal ikke skrive manuelt), og smider dem ud i bilen. :)

Mange hilsner

Mads

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

GuruGuy:
Vi har stort set ingen fejl, men går meget op i at gøre en ting ad gangen!
- Tag en ordre seddel
- Find varen og pak den
- Udskriv pakke label
- Næste ordre.
Til sidst trækker vi alle penge, dette kunne i vores nye system også gøres når pakkel label blev udskrevet :-)

En ting ad gangen sikre mod fejl.
Før pakkede vi alt og skrev derefter lavel'er og satte på og lavede mange flere fejl!

Har du så en pakkeseddel og krydser af på den. Smider den ud når du har fundet alle varerne, og så printer en faktura og vedlægger ordren? - Hvis ja, bliver det ikke meget i papir?

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike D.Jensen:
Jeg har lige et par spørgsmål. Jeg løste mine pakke problemer med et par reoler og nogle klister labels , så lavede jeg mit eget lager system. Hvordan laver du dine pakke labels ? Hvor / hvordan har du dit lager ? Ligger det bare i blandet kasser eller hvordan ?

 

De ligger blandede på hylderne. (Har jeg flere af samme vare, ligger de naturligvis sammen). Pakkelabels bliver skrevet via pacsoft, som jeg gør ved et klik.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)