Vi overvejer at køre en direct (snail) mail kampagne for webløsninger i prisklassen kr. 10-20.000 til små og mellemstore virksomheder (ved godt det er lidt diffust). Mit spørgsmål til dette kompetente forum lyder: har I gode/dårlige erfaringer med denne markedsføringsform. Kan det bedre betale sig med Adwords?
Jeg er klar over at kvaliteten af indholdet i salgbrevet og leadene betyder en hel del. Men ser vi bort fra disse åbenlyse variable, er der så økonomisk fornuft i at køre sådan en kampagne med sådan en service?
|
Jeg er usikker på om du mener Direct Mail, eller adresseløse forsendelser...?
Min erfaring med direct mail kampagner, som jeg har anvendt i 5-6 år fra midten af 90''erne og frem, er at det var en god indgangsvinkel til en dialog. Om det siden ha ændret sig, ved jeg ikke konkret, men jeg formoder at det er blevet vanskeligere at trænge igennem med budskaber, der har konkret salg for øje. Når vi lavede mailkampagner, var der ALTID 3 spilleregler;
Opfølgning, Opfølgning, Opfølgning!!!!
Dernæst skal man være klar over at en responsrate på 2-3% er almindelig... (det er IKKE meget!)
Det kan selvfølgelig hæves ved telefonisk opfølgning, men kampagnen blive så også dyrere.
Det kræver indledningsvist noget mere at sende ud til navngivne kunder med kontaktpersoner, men jeg tror at hvis det "kun"er adresseløse forsendelser, så lander det nok i kantinen, eller hos receptionisten.
Mit råd er at hvis man ikke vil følge op, så lad vær!
mvh. Ole