Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virker Direct Mails?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi overvejer at køre en direct (snail) mail  kampagne for webløsninger i prisklassen kr. 10-20.000 til små og mellemstore virksomheder (ved godt det er lidt diffust). Mit spørgsmål til dette kompetente forum lyder: har I gode/dårlige erfaringer med denne markedsføringsform. Kan det bedre betale sig med Adwords?
 
Jeg er klar over at kvaliteten af indholdet i salgbrevet og leadene betyder en hel del. Men ser vi bort fra disse åbenlyse variable, er der så økonomisk fornuft i at køre sådan en kampagne med sådan en service?
 
 


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er usikker på om du mener Direct Mail, eller adresseløse forsendelser...?
 
Min erfaring med direct mail kampagner, som jeg har anvendt i 5-6 år fra midten af 90''erne og frem, er at det var en god indgangsvinkel til en dialog. Om det siden ha ændret sig, ved jeg ikke konkret, men jeg formoder at det er blevet vanskeligere at trænge igennem med budskaber, der har konkret salg for øje. Når vi lavede mailkampagner, var der ALTID 3 spilleregler;
 
Opfølgning, Opfølgning, Opfølgning!!!!
Dernæst skal man være klar over at en responsrate på 2-3% er almindelig... (det er IKKE meget!)
 
Det kan selvfølgelig hæves ved telefonisk opfølgning, men kampagnen blive så også dyrere.
 
Det kræver indledningsvist noget mere at sende ud til navngivne kunder med kontaktpersoner, men jeg tror at hvis det "kun"er adresseløse forsendelser, så lander det nok i kantinen, eller hos receptionisten. 
 
Mit råd er at hvis man ikke vil følge op, så lad vær!
 
mvh. Ole
Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole

Og tak for oplysningerne.
Til dit spørgsmål: jeg mener adresserede forsendelser til udvalgte målgrupper. Når du skriver "respons på 2-3 %", mener du så antallet som du hører uopfordret fra ?
 
 


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ja. Jeg mener uopfordrede tilbagemeldinger, men igen, det kræver at man har udvalgt den rigtige målgruppe, at kontaktpersonerne er korrekte.
 
 
/Ole
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bancorp Piper Jaffray undersøger løbende priserne på det amerikanske marked. Jeg kunne ikke lige finde noget tilsvarende for Danmark, men jeg vil tro at de samme tendenser går igen.

Den seneste statistik, for gennemsnitsprisen "cost per lead" jeg har, er som følger:
 
Search: $0,29
E-mail: $0,50
Yellow Pages: $1,18
Banner ads: $2,00
Direct Mail: $9,94
Fra Ho Chi Minh City
Tilmeldt 11. Aug 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amjad

Jeg er meget enig med Bøllefrø´et.... det kan hurtigt blive dyrt, hvis ikke man laver et grundigt forarbejde samt omfattende follow-up. Det bedste du kan gøre er - hvis ellers det I sælger har nogen nyhedsværdi - indledningsvis at snakke med en journalist, og så lave en lille PR kampagne (f.eks. med lidt baggrundshistorie om jer), evt. opfulgt af en lille målrettet (og "timet") dir. mail. kampagne. Den kan være rettet bredt mod et klart afgrænset geografisk område eller en specifik branche i et område (Fokus). Prøv at lave en form for krydspres ... så dem der læser det journalistiske også reagerer når de får dir.mailen. Info behøver ikke kun være rettet mod beslutningstager hos kunde, men kan også være rettet mod hans ansatte, målgruppens (kundens) kunder der vil efterspørge jeres løsning etc. 
..... det kan godt være lidt af en kunstart... men så er det altså heller ikke sværere ... 
De bedste hilsner
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har været med til at lave rigtig mange DM-kampagner og her kommer lige et par erfaringer som du forhåbentlig kan drage nytte af:
 
  • Effekt
    Ved større og virkelig veltilrettelagte kampagner kan man godt opnå en feedback på 5-8 procent
  • Tænk stort - start småt
    Ved store kampagner skal i starte med en "mini" kampagne så der kan korrigeres i materialet -eksempelvis hvis i vil sende 5000 ud - så lav en dummy og send en 50-100 stk ud (evt. laserprintetså der kan spares på trykudgifter) - så skal i følge op på de 50 udsendte for at høre om kunderne har modtaget materialet (forstået det). Hvis man hører godt efter her - kan man få nogen særdeles værdifulde input som gør at ens hovedkampagne får "deep impact"
  • Udvælgelsen
    Så er der udvælgelsen af kunder - her gælder det naturligvis om at være omhyggelig - og i jeres case ville jeg nok prøve at gøre det lidt brancheafhængigt. Vælg en branche som i har lidt kendskab til - eller ikke mindst referencer. Vælg dem i vil skrive til og lav så den research der gør at i kan individualisere og personliggøre en masseudsendelse. På CVR.DK kan man hente et bjerg af oplysninger der gør at man ikke ligner alle andre... Det vil på sigt give jer et branchekendskab som kan genbruges senere
  • Simpelt
    Gør dit budskab meget simpelt - lidt a´la de ting du selv har sagt til Visivo- folk har uendelig lidt tid til at sætte sig ind i reklamemateriale
  • Vær grov eller sjov og personlig:
    Din mail har et sted mellem 3-5 sekunder i hænderne på en beslutningstager - skal den i papirkurven eller skal der kigges på den? (Eksempel: En mand holder sig på næsen som havde han set et stinkdyr: Og så en overskrift nede under med: Jeres hjemmeside www.deresadresseflettetind.dk stinker! Herunder igen 3 puntker der fortæller hvad jeres produkt kan gøre som lugtfjerner... See the point - Vær grov eller sjov - kombiner det med personliggørelsen... (Skynder mig lige at understrege at ovenstående er et "3 sekunders udtænkt eksempel" - dont try this at home)
  • Vær striks
    Vær meget striks og direkte med hvordan du vil have den potentielle kunde til at reagere - alt for mange spreder sig over for mang "svarmuligheder" - og husk at gøre "responsmulighederne" målbare
  • Spejderrådet: Vær Beredt
    Nogen af de kampagner jeg har lavet - også for helt store firmaer -  er hoppet af sporet fordi backenden ikke har været ordentlig forberedt - Eksempel når virksomhedsejeren af www.deresadresseflettetind.dk ringer og reagerer på provokationen - er det vigtigt at dem der tager tlf. straks ved hvem/hvad/hvor der skal ske med henvendelsen
  • Timing -
    kig lidt på brancherne i kaster jer over - eksempelvis er det ikke de 2 sidste uger i juni man skal prøve at fange revisorer (årsregnskaber m.m) - lad være at sende noget ud som rammer firmerne mandag og fredag (kunne jeg godt statistisk underbygge - men gider ikke - just trust me)
  • Opfølgning - skal gøres i en eller anden form
    Opfølgning kunne der skrives en roman om - og det gider jeg sjovt´nok ikke - men det kan sjældent betale sig at lade udsendelsen "stå alene" - og alt efter hvad man har sendt ud kan der følges op på mange forskellige måder - telefon - ny udsendelse - besøg - annoncering på net og i fagblade o.s.v - o.s.v
Direct Mail har sine fordele og ulemper men er i mine øjne et fantastisk redskab når det bruges rigtigt - jeg elsker nettet - muligheder med SEO og Adwords e.t.c.- men der er beslutningstagere der ikke rammes derude i cyberspace og her er en ordentlig lavet kampagne GULD værd.
 
Så jeg kan da kun råde jer til at kaste jer ud i det - hyr noget hjæ
Fra Horsens
Tilmeldt 6. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Rigtig interessant post, Karsten. Helt sikkert nogle tips jeg kan og vil benytte mig af senere på året.
Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/12/2006 5:35:15 PM Forfatter: Mikkel deMib
Search: $0,29
E-mail: $0,50
Yellow Pages: $1,18
Banner ads: $2,00
Direct Mail: $9,94

Det taler jo for sig selv! Er der nogle beregninger for telemarkeing?
 
Dat 1/12/2006 11:59:25 PM Forfatter: Jesper Nystad

Det bedste du kan gøre er - hvis ellers det I sælger har nogen nyhedsværdi - indledningsvis at snakke med en journalist, og så lave en lille PR kampagne (f.eks. med lidt baggrundshistorie om jer), evt. opfulgt af en lille målrettet (og 'timet') dir. mail. kampagne. Den kan være rettet bredt mod et klart afgrænset geografisk område eller en specifik branche i et område (Fokus). Prøv at lave en form for krydspres ... så dem der læser det journalistiske også reagerer når de får dir.mailen.

 
Jeg tror også at pressehistorier er noget at det mest virksomme (forudsat at de ikke jorder din virksomhed). Årsagen ligger i overfloden af reklamer og deres manglende pålidlighed.  Som forbruger stoler man på journalisternes uvildighed, men det tragikomiske  er, at 80% af erhvervshistorierne er plantede af virksomhederne. 
 Men det er jo en helt anden diskussion.
 
Dat 1/13/2006 12:27:13 AM Forfatter: Peter F. Poulsen Rigtig interessant post, Karsten.
 
Enig, tak for at dele din viden.   


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle med interesse i D.M.

INTET er lettere og mere overskueligt inden for markedsføring, end at skrive et brev og sende det ud....
Så vidt så godt.  Der er, som med de fleste ting, millonmilliard meninger om, hvordan man griber det an, og hvilke budskaber man giver.
 
Et provokativt budskab kan sagtens være det rigtige, MEN!!! Hvis du henvender dig til virksomheder der ikke kender dig i forvejen, så er du lynhurtigt sat i bås. First impressions lasts! Jeg har f,eks. været en del år i kopibranchen.... Så er jeg vist stemplet! ?
 
Jo mere personligt du kan udforme dit brev, og jo bedre man er til at kombinere det med en proffesionel opflg, jo større effekt vil det have.  Jeg har haft god erfaring med 3-4 udsendelser til samme målgruppe, da det giver en god genkendelseseffekt.
 
Skulle jeg have behov for D.M. nu, ville jeg starte med et "Goddag-og-se-hvad-vi-laver"brev, gerne suppleret med en kundehistorie der fortæller om alle fortræffelighederne...(svært hvis maner ny... ved det godt)
 
/Ole
 
 
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)