Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virker Direct Mails?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ole
 
At gentage sit budskab kan sagtens være en god ide - men hvis man er en lille virksomhed hælder jeg nu alligevel til at give den "fuld" gas på første udsendelse - lidt ud fra princippet "It is better to burn out than to fade away"- men det er der heldigvis ikke nogen facitliste til.
 
Karsten
 
Et provokativt budskab kan sagtens være det rigtige, MEN!!! Hvis du henvender dig til virksomheder der ikke kender dig i forvejen, så er du lynhurtigt sat i bås. First impressions lasts! Jeg har f,eks. været en del år i kopibranchen.... Så er jeg vist stemplet! ?
Jo mere personligt du kan udforme dit brev, og jo bedre man er til at kombinere det med en proffesionel opflg, jo større effekt vil det have.  Jeg har haft god erfaring med 3-4 udsendelser til samme målgruppe, da det giver en god genkendelseseffekt.
Skulle jeg have behov for D.M. nu, ville jeg starte med et ''Goddag-og-se-hvad-vi-laver''brev, gerne suppleret med en kundehistorie der fortæller om alle fortræffelighederne...(svært hvis maner ny... ved det godt)
/Ole
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten,

Som jeg skrev; "MillionMillard meninger". Alligevel tror jeg at jeg vil holde fast på dette punkt. Ihverrtfald hvis man er lokalt forankret, og at der dermed kan være en chance for, at tømremester Klemmelus, som er SÅÅÅ glad for det han nu har fået lavet hos Amjad, også kender Smedemester Jern-Henrik, der skal modtage budskabet.
 
/Ole
Fra Ho Chi Minh City
Tilmeldt 11. Aug 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amjad og debattører

Det er rigtigt med de "millonmilliard meninger" men det er også rigtig, som Karsten skriver med "et simpelt budskab".
 
Jeg har også udformet rigtig mange dir.mail kampagner i tidens løb, og der er naturligvis en række "naturlove" som man bør følge, som f.eks. at gøre det super nemt at udfylde og returnere det obligatoriske svarkort. Der er den med et PS i nederst på salgsbrevet osv osv osv... (der er skrevet mange nyttige bøger om dir mails, dialogmarketing osv). Og amerikanerne er jo selvsagt specialister i denne disciplin, som er udviklet gennem mange år, hvor man har udsendt mail - testet/evaueret/forbedret - udsendt ny mail - testet/evaueret/forbedret - udsendt ny mail.... osv osv... indtil man havde en (næsten) sikker opskrift på god respons. Men intet er jo helt sikkert, og markedet rykker sig hele tiden.  
 
Den mest successfulde mail jeg har udformet gav en (forbløffende) respons på næsten 50% !! Den var for et medicinalfirma, og blev sendt ud til ca. 2500 praktiserende læger, der jo i forvejen er nærmest "galvaniserede" når det gælder dir. mails. Hemmeligheden var, at vi tilbød nogle gratis patienthåndbøger (hæfter) som lægen så kunne dele ud af. Hæfterne havde ligget på firmaets lager i et par år, indholdet var helt ok, men designet havde passeret sidste salgsdag. Vi producerede en smart æske de kunne ligge i, og udsendte en dir.mail -naturligvis med pp svarkort. Det der virkelig gjorde udslaget var overskriften i mailen, der lød (simpelt og meget banalt): "Vi vil gerne hjælpe"...... Se det budskab er der ingen der kan afvise, for hvem vil ikke gerne have hjælp på arbejdet... en sur, grå januardag, hvor dyngerne hober sig op, eller i dette tilfælde hvor hele venteværelset er fyldt med alskens dårligdomme. Nå, vi havde så ikke regnet med den utrolige respons og havde selvfølgelig trykt for få æsker. Derfor fik vi pludselig meget travlt da sækkene med svarkort dumpede ind ... happy trouble.
 
Konklusion: Tilbyd noget "gratis" eller billigt - eller et super sevicetilbud, og sig samtidig: "Vi vil gerne hjælpe!" .... men pas lige på "gratis-oserne" der uværgeligt vil dukke op.
 
(vil du have en responsrate på 100%, så tilbyd en gratis Lamborghini )
 
De bedste hilsner
 
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)