Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangive forkert/fejlagtigt, er det strafbart ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

under den kryptiske overskrift gemmer der sig en lidt kedelig situation som jeg har fået mig selv sat fast i.

I forbindelse med at min søn har været indlagt i en længere periode med alvorlig sygdom fik jeg af SKAT bevilget udsættelse af min selvangivelse 2011.

Min søn kom hel ud i den anden ende, men efterdønningerne har været store da det bestemt ikke er gratis at bo 6mdr. på et sygehus, holde styr på 2 søskende og i øvrigt køre 20.000km ekstra med de udgifter det medfører.

Konsekvensen har været at jeg i 2012 har lagt vandret i forhold til både min deltids virksomhed og mit fuldtidsjob (læs 60-70 timers uge)

I december 2012 opsiger jeg mit fuldtidsjob, batterierne var simpelthen tomme for energi. Januar går med ingenting og her i februar starter jobsøgningen så og jeg har nu igen fundet et fint job (37 timer Big Smile ) og nu er der så blevet tid til at få styr på regnskab.

 

MEN MEN MEN kommer så hjem fra tyskland i går aftes, har været på oplæringskursus og finder et brev fra SKAT og nu skal jeg da love for at tonen er ændret.

 

UDLÆGSFORRETNING, 20. marts dukker pantefogeden op og vil tage udlæg, da man pga. manglende selvangivelse har skønnet mit overskud i virksomheden til 290.000kr i 2011 og 2012.

Nu kunne jeg for så vidt bare tage det med ro, da det eneste jeg ejer af værdi er min computer og en desværre ret ubrugt herrecykel. Men jeg undgår selvfølgelig gerne yderligere komplikationer og derfor kommer nu mit spørgsmål :

 

Kan jeg selvangive ud fra de beløb jeg har i mit "rå" regnskab og så rette det når min revisor har gennemgået det og kommer med mit årsregskab, eller vil det blive anset for at være snyd ?

 

Der er tale om enkeltmands virksomhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Olesen:

Kan jeg selvangive ud fra de beløb jeg har i mit "rå" regnskab og så rette det når min revisor har gennemgået det og kommer med mit årsregskab, eller vil det blive anset for at være snyd ?

Få lavet det regnskab hurtigst muligt - og få indsendt selvangivelse straks. Det værste der kan ske (og det er ikke engang sikkert) er en ordensbøde for ikke have styr på dit regnskabrskort.

Men uden at ville råbe ulv skal du være opmærksom på at SKAT kan vælge at spille et konkurskort. I modsætning til det private er det ikke altid fornuften der råder, når SKAT vælger dette kort, men et udtryk for at ville begrænse et evt. tab for SKAT fremover.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Olesen:

Mon ikke båden trods alt er billigere end fogedforretning :-)

Fogedforretnignen koster et lille gebyr - en ordensbøde kan løbe op i 5.000 kr. Men ja konsekvenserne kan være større ved en fogedforretning.

Få indsendt din selvangivelse ASAP og få aflyst fogedforretningen. Dernæst hurtigst muligt få indsendt evt. rettelser. og så kryds fingre!

Held og lykke med det!

/Henrik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)