Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal der betales told/moms af varer uden for EU

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål til reglerne om import af varer fra USA. 

Som privat person, skal man betale told/moms så snart varerne kommer ind i Danmark. Men når man har en registreret virksomhed, er det ikke muligt at undgå at betale told/moms når varerne ankommer til Danmark, men i stedet først betale når varerne er solgt? 

Håber i kan give mig et bedre overblik over de forskellige import regler.  Smile

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der faktisk mange, der har svaret på herinde, så hvis du søger lidt finder du svar på alle dine spøgsmål om told og moms.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:
Det er der faktisk mange, der har svaret på herinde, så hvis du søger lidt finder du svar på alle dine spøgsmål om told og moms.

Hej Kirsten

Jeg tror nu ikke der er nogen der har svaret på det konkrete spørgsmål før ;)

Ravn

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Ravn, det er værd at bemærke sig, siden du linker til er opdateret den 10.04.2010 - og reglerne derfor kan være ændret - Jeg ved ikke om det er, men jeg vil ikke tage det for en valid information - uden at have db. tjekket det . Findes der en senere - nyere opdatering fra samme firma - ja så vil jeg godtage den, men når det kommer til TOLD & SKAT - så er går jeg personligt med BÅDE livrem og seler - ude og inde - på ;-)

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lene Beck Sommer:
Ravn, det er værd at bemærke sig, siden du linker til er opdateret den 10.04.2010 - og reglerne derfor kan være ændret

Lidt længere tid på Amino og du vil vide at Ravn - når det kommer til fragt og reglerne omkring dette - er helt ajour med reglerne.

Det kan være meget godt at linke til SKAT men det er ikke altid det mest pædagoiske materiale at blive klog på.

/Henrik

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Lidt længere tid på Amino og du vil vide at Ravn - når det kommer til fragt og reglerne omkring dette - er helt ajour med reglerne.

He he - Godt så - jeg bøjer mig i støvet  - Sorry Ravn - men som JUR-dims er jeg jo lidt skeptisk, når det kommer til ret og regler - af ældre dato ;-)

/Lene

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lene Beck Sommer:
når det kommer til ret og regler - af ældre dato ;-)

Hvis du vil nørde den så - det toldlovens § 55 - som er fra 2005 hvor du finder hjelmen til toldoplag. Faktisk et meget godt eksempel på at lovgivningen ikke er videre operationel - idet der skrives noget om alle de krav der er forbundet med et toldoplag.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Faktisk et meget godt eksempel på at lovgivningen ikke er videre operationel - idet der skrives noget om alle de krav der er forbundet med et toldoplag.

Henrik, Det har jeg ikke behov for eller hævdet ;-) - Jeg ved bare, er der nogen som IKKE er til at stikke eller hugge i, hvis man selv har taget fejl - så er det Told & Skat - nå ja, heller ikke til at indrømme, hvis de tager fejl ;-) - andet er der ikke i det ;-) Jeg vil hellere tage fejl på mange andre punkter og overfor MANGE andre - end T & S ;-)

/ L. B.H.B.S.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)