Jeg har et spørgsmål til reglerne om import af varer fra USA.
Som privat person, skal man betale told/moms så snart varerne kommer ind i Danmark. Men når man har en registreret virksomhed, er det ikke muligt at undgå at betale told/moms når varerne ankommer til Danmark, men i stedet først betale når varerne er solgt?
Håber i kan give mig et bedre overblik over de forskellige import regler.
Men når man har en registreret virksomhed, er det ikke muligt at undgå at betale told/moms når varerne ankommer til Danmark, men i stedet først betale når varerne er solgt?
Jo det er faktisk muligt, men det kræver at du søger SKAT om tilladelse til at såkaldt Toldoplag.
Ravn, det er værd at bemærke sig, siden du linker til er opdateret den 10.04.2010 - og reglerne derfor kan være ændret - Jeg ved ikke om det er, men jeg vil ikke tage det for en valid information - uden at have db. tjekket det . Findes der en senere - nyere opdatering fra samme firma - ja så vil jeg godtage den, men når det kommer til TOLD & SKAT - så er går jeg personligt med BÅDE livrem og seler - ude og inde - på ;-)
når det kommer til ret og regler - af ældre dato ;-)
Hvis du vil nørde den så - det toldlovens § 55 - som er fra 2005 hvor du finder hjelmen til toldoplag. Faktisk et meget godt eksempel på at lovgivningen ikke er videre operationel - idet der skrives noget om alle de krav der er forbundet med et toldoplag.
Faktisk et meget godt eksempel på at lovgivningen ikke er videre operationel - idet der skrives noget om alle de krav der er forbundet med et toldoplag.
Henrik, Det har jeg ikke behov for eller hævdet ;-) - Jeg ved bare, er der nogen som IKKE er til at stikke eller hugge i, hvis man selv har taget fejl - så er det Told & Skat - nå ja, heller ikke til at indrømme, hvis de tager fejl ;-) - andet er der ikke i det ;-) Jeg vil hellere tage fejl på mange andre punkter og overfor MANGE andre - end T & S ;-)