Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen her inde, som bruger Coaches?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vejen
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Her tænker jeg IKKE på Life Coaches o.l, men Business Coaches til salgs-, ledelses-, og/eller generel udviklingscoaching i erhvervssammenhæng..

Fra Hoyvík
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 182
Ja, jeg bruger i snit 20-50.000 om året på coaching og det har hjulpet meget.
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er så heldige at have en dygtig coach i vores nærmeste kreds og han har virkeligt hjulpet os med at "samle trådene", når tankerne, ideerne og planerne har strittet i alle retninger.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Kølbæk Jensen:
Business Coaches til salgs-, ledelses-, og/eller generel udviklingscoaching i erhvervssammenhæng..

Jeg har et konsulenthus, hvor vi laver den slags du efterlyser. Du må gerne skrive en PB til mig, så kan vi "tale" videre om, hvorfor og til hvilket formål du efterlyser det.

/L

/ L. B.H.B.S.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg foretrækker en mentor frem for en coach.

Forskellen på mentoring og coaching kan lidt firkantet vises ved tilgangen til de problematikker, som fokuspersonen eller mentee'en skal have løst.

Coachen siger: Svaret ligger inde i dig selv - jeg stiller de spørgsmål, der får det ud.

Mentoren siger: Ud fra min erfaring har jeg et bud på noget af svaret - Sammen får vi det til at passe med din situation.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det var da på godt jysk en rigtig træls kommentar Hans Stokholm Kjer kom med der!
”Coachen siger: Svaret ligger inde i dig selv - jeg stiller de spørgsmål, der får det ud.”

Jeg vil påpege at coaching ikke blot er coaching. Afhængig af hvilken teoretisk og metodisk udgangspunkt coachen har, vil måden at udføre coaching på og formålet med coaching være vidt forskellig. Det gør derfor en forskel, hvilken form for coaching man vælger at anvende i organisationerne/virksomhederne.

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Sejersen Leerbeck:
Det var da på godt jysk en rigtig træls kommentar Hans Stokholm Kjer kom med der!
”Coachen siger: Svaret ligger inde i dig selv - jeg stiller de spørgsmål, der får det ud.”

Men Thomas, prøv at tjekke din egen hjemmesides tekst om coaching.
Hvis du yder mere end at stille de spørgsmål, der får din fokusperson til at fokusere på det, der støtter ham frem for det, der begrænser ham, så burde det vel fremgå.

De coaches, jeg har mødt har bekræftet at coachen spørger uden at involvere sig i svaret. Det er vel også derfor, du kan skrive "Som coach behøver jeg ikke at være ekspert i det emne" på din hjemmeside?

De mentorer, jeg har brugt, involverer sig dybt i svaret, og tilbyder oven i købet at inddrage eget netværk i løsningen. 

Jeg siger ikke, at coaching er dårligt. 
Mange mennesker er nået rigtig langt ved hjælp fra coaches.
Nogle af coachens metoder havde jeg også i anvendelse, da jeg i sin tid var erhvervsvejleder på det, der dengang hed Arbejdsformidlingen.

Men for mit eget vedkommende foretrækker jeg, at bruge en mentor, der involverer sig selv i mit svar frem for en coach, som "ikke behøver være ekspert." Jeg er nået længst med den sidste slags.

Venlig hilsen

Hans 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)