Hej med jer, Jeg har en kunde som vil købe nogle varer og have dem sendt til Singapore. Hun vil gerne kunne have momsen igen, hvordan gør vi det?? Hvad skal vi som webshop gøre? Håber virkelig en sød kvinde eller mand derude kan hjælpe her? |
Som udgangspunkt skal du være eksportørregistreret for at overhovedet måtte sælge til Singapore med alt jeg ved (og er det en dansker må denne jo så ikke bare modtage den og derefter tage den ufortoldet ind i danmark men det er en anden sag.)
Var du det/blir du det, så skal du jo ikke lægge moms på når du kan bevise varen har forladt danmark - du kan få denne fra mit eget skema til hukommelse af hvordan det nu er man gør Læs også f.eks. DETTE LINK OM DET
For varer skal man opbevare udførselsangivelse med elektronisk attest fra e-Eksport sammen med ens faktura og bankafregning mv., således det kan påvises, at varen er leveret til kunden uden for EU | I RUBRIK C OPGIVES FAKTURAVÆRDIEN AF VARER OG YDELSER SOLGT UDEN MOMS TIL LANDE UDEN FOR EU OPSAMLINGSFELT FOR DIT MOMSFRIE SALG TIL ANDRE LANDE |