Jeg har gennem de år vi har haft e-mærket haft flere problemer. I en periode kunne mine mails ikke modtages - heller ikke hvis jeg bare svarede på en modtaget mail. Og jeg røg åbenbart heller ikke i spam-bakken. "Du skal bare prøve denne mailadresse i stedet ....." - og det virkede heller ikke. Det var vildt frusterende. Det tog flere måneder at få svar på et simpelt spørgsmål.
Sidste gang de "gennemgik" min ene netbutik kom de med bemærkninger om at jeg skulle skrive en bestemt tekst i ordrebekræftelserne. Jeg protesterede fordi sproget var så "juridisk" at ingen ville forstå meningen. De insisterede, men da jeg truede med at så ville jeg opsige mit medlemskab, så kunne jeg pludselig godt formulere teksten på en anden måde. Det er da uprofessionelt og giver unødigt bøvl !
Næsten hver gang e-mærket har sendt et nyhedsbrev ud med et link - har det ikke virket. Pinligt og uprofessionelt.
Nu har jeg opsagt mit medlemskab på den ene af vores netbutikker og modtog alligevel en opkrævning for den nye periode, og så ville de have beviser for at jeg havde opsagt medlemskabet rettidigt, selvom jeg havde meddelt dem hvem af deres medarbejdere jeg havde fået bekræftelse fra på opsigelsen. Og jeg har lige tjekket at mit certifikat stadigvæk ligger på e-mærket. Det er da også uprofessionelt.
For mere end en måned siden opsagde jeg mit medlemskab på den anden af vores netbutikker, og har rykket for en bekræftelse. Jeg får hver gang en bekræftelse på at mailen er læst, men ingen bekræftelse på at opsigelsen er registreret. Nu afventer jeg så bare at de igen sender ern opkrævning for det næste år på dette medlemsskab, og så må vi tage diskussionen om det.
Det forekommer mig at e-mærket er en useriøs og uprofessionel organisation, som sælger et mærke i dyre domme til netbutikker, for at netbutikkerne kan vise et logo der indikerer at de overholder loven. Det er jo helt vanvittigt ! Alle skal jo overholde loven. Hvornår begynder trafikstyrelsen at sælge logos vi kan sætte på vores biler når vi ikke har et klip i kørekortet ?
Jeg vil ikke længere betale for at en organisation varetager mine kunders interesser, og som samtidigt "truer" min virksomhed med at det er vigtigt for at kunderne kan se at jeg overholder loven. Det er en pengemaskine !