Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-Mærket - Totalt fiasko

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi driver en række webshops og har derfor på nuværende tidspunkt dialog med to sagsbehandlere ved e-mærket, hvilket i sig selv er ganske fint. 


Men når man arbejder med juridiske mennesker, så er det ikke altid kreative løsninger på lovens ord der står i højsædet. I en given situation har jeg fået to ufravigelige krav for godkendelse. Problemet er bare at det ikke er samme måde de vil have os til at gøre det.

Jeg må sige at jeg lige nu vurdere mit medlemskab. De mangler øjensynligt e-handelskompetence fremfor juridiske kompetencer. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 129
Fra  Smidt & Bohlin Smidt Happens Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke langt tid siden at jeg så nogle teste om e-mærket havde en betydning for salget.

Og er temmelig sikker på at de solgte det samme, om de havde mærket eller ej, så det er måske ikke en dum ide at spare pengene!

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det har jeg testet på vores site. Anvendt korrekt kan e-mærket godt give salg, men hvis jeg implementere hvilken som helst af deres ideer til løsning af lovkrav er dette helt sikkert væk.

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hvejsel,

Vi overvejede også om vi ville gøre brug af e-mærket med chefen i huset. Beslutningen gik til TrustPilots fordel. Og nøj hvor er vi glade for at vi gik den vej egentlig. Dit indlæg bekræfter vores fornemmelser :)

Thomas

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Trustpilot er også en service udover det. Ideen bag e-mærket er udemærket, de skal sørge for den bedst mulige formidling mellem kunde og webshop. Men når de så vælger kun at være fortolkere af lovgivning, og endda gøre det uden nogen form for stringens, så bliver det svært. Det ender med at være dårligt både for kunden og for shoppen. 

Fra Knabstrup
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Nauticum ApS Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har gennem de år vi har haft e-mærket haft flere problemer.  I en periode kunne mine mails ikke modtages - heller ikke hvis jeg bare svarede på en modtaget mail. Og jeg røg åbenbart heller ikke i spam-bakken. "Du skal bare prøve denne mailadresse i stedet ....." - og det virkede heller ikke. Det var vildt frusterende. Det tog flere måneder at få svar på et simpelt spørgsmål.

Sidste gang de "gennemgik" min ene netbutik kom de med bemærkninger om at jeg skulle skrive en bestemt tekst i ordrebekræftelserne. Jeg protesterede fordi sproget var så "juridisk" at ingen ville forstå meningen. De insisterede, men da jeg truede med at så ville jeg opsige mit medlemskab, så kunne jeg pludselig godt formulere teksten på en anden måde. Det er da uprofessionelt og giver unødigt bøvl !

Næsten hver gang e-mærket har sendt et nyhedsbrev ud med et link - har det ikke virket. Pinligt og uprofessionelt.

Nu har jeg opsagt mit medlemskab på den ene af vores netbutikker og modtog alligevel en opkrævning for den nye periode, og så ville de have beviser for at jeg havde opsagt medlemskabet rettidigt, selvom jeg havde meddelt dem hvem af deres medarbejdere jeg havde fået bekræftelse fra på opsigelsen. Og jeg har lige tjekket at mit certifikat stadigvæk ligger på e-mærket. Det er da også uprofessionelt.

For mere end en måned siden opsagde jeg mit medlemskab på den anden af vores netbutikker, og har rykket for en bekræftelse. Jeg får hver gang en bekræftelse på at mailen er læst, men ingen bekræftelse på at opsigelsen er registreret. Nu afventer jeg så bare at de igen sender ern opkrævning for det næste år på dette medlemsskab, og så må vi tage diskussionen om det.

Det forekommer mig at e-mærket er en useriøs og uprofessionel organisation, som sælger et mærke i dyre domme til netbutikker, for at netbutikkerne kan vise et logo der indikerer at de overholder loven. Det er jo helt vanvittigt !  Alle skal jo overholde loven. Hvornår begynder trafikstyrelsen at sælge logos vi kan sætte på vores biler når vi ikke har et klip i kørekortet  ?

Jeg vil ikke længere betale for at en organisation varetager mine kunders interesser, og som samtidigt "truer" min virksomhed med at det er vigtigt for at kunderne kan se at jeg overholder loven. Det er en pengemaskine ! 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvejsel:

Men når man arbejder med juridiske mennesker, så er det ikke altid kreative løsninger på lovens ord der står i højsædet. I en given situation har jeg fået to ufravigelige krav for godkendelse. Problemet er bare at det ikke er samme måde de vil have os til at gøre det.

Men det er vel også det generelle problem med e-mærket, for hva gør det godt for? Jo de tjekker din shop, så den overholder loven. Men ud over det, så er e-mærket ingen sikkerhed eller garanti for noget som helst, som mange forbrugere desværre tror. Det er blevet en pengemaskine uden ambitioner, hvilket manglen på nye tiltag i de seneste mange år er et glimrende eksempel på...

Mærket kunne være brugbart for kunder og webshops, hvis blot det havde en funktion... F.eks gav en garanti mod svindel fra webshoppen, stillede krav til kundeservicen, hjalp shopped ved svindelordre, var aktiv i bekæmpelsen af svindel ordre eller et eller andet konstruktivt... Mulighederne er mange, men ambitionerne er desværre små, måske fordi det er blevet en alt for god forretning... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 06:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fashion-Seller:

Mærket kunne være brugbart for kunder og webshops, hvis blot det havde en funktion... F.eks gav en garanti mod svindel fra webshoppen, stillede krav til kundeservicen, hjalp shopped ved svindelordre, var aktiv i bekæmpelsen af svindel ordre eller et eller andet konstruktivt... Mulighederne er mange, men ambitionerne er desværre små, måske fordi det er blevet en alt for god forretning... 



E-mærket er kun for forbrugere, og hvis du som erhvervskunde bliver snydt, kan en e-mærket butik gøre det uden nogen som helst form for sanktion. Det er jo også helt væk.

Om lidt starter de en skræmmekampagne, der antyder at mange webshops er det rene fup og svindel, men at kunderne kan være helt rolige hvis butikken er e-mærket. Den kampagne er nok mere en skjult "afpresning" af shopejere til at betale for mærket, end noget andet, for kundernes "sikkerhed" er at butikken risikerer at miste sit mærke. Derudover nævner den ikke, at hvis du handler som erhvervskunde, så kan du på ingen måde få hjælp, uanset hvor svigagtigt shoppen måtte opføre sig.

Mit indtryk er at e-mærket er en profitorganisation hvis formål er at tjene penge på at "afpresse" webshops, på samme måde som Trustpilot. Jeg tror dog at man som webshop bruger pengene bedre hos Trustpilot.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Knabstrup
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Nauticum ApS Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Man burde jo melde dem til forbrugerombudsmanden for det kan vel ikke være lovligt at fortælle forbrugerne at en netbutik uden e-mærke er et svindelforetagende.

Alle netbutikker burde melde sig ud og evt. i stedet være medlem af FDIH, som også hjælper med at tjekke om man har set de sidste lovregler osv, og hjælper de juridisk og med fragtrabatter mv.  Når vores medlemskab af e-mærket udløber, vil jeg nok melde mig ind i FDIH i stedet, og så sætter jeg deres logo på mine netbutikker i stedet. Og skriver en forklaring til kunderne om at FDIH hjælper os med at overholde loven. Og så får jeg samtidig noget for pengene.

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk - inden jeg fik E-mærket - tænkt at det var da sindssygt dyrt, men jeg ved jo hvor vigtigt det er, at kunderne stoler på webshops, så "selvfølgeligt" skulle vi have det.

Om det har påvirket salget positivt aner jeg faktisk ikke, men opstarts problemer jeg har bestemt også oplevet.
Med i min aftale skulle være at de ville udlodde et gavekort til mig på deres Facebook side - selvom jeg har rykket dem, har de dog ikke sendt mig nogle vinder, så jeg tvivler på at de overhovedet har lavet den konkurrence...

Jeg har lige set at de har godkendt en ny shop i min varegruppe - på trods af at den SLET ikke overholder deres regler!
Men faktisk har jeg allerede skrevet det til dem og bedt dem om at de laver en ny gennemgang ELLER sender deres tjek-skema til mig, så skal jeg squ nok give dem en hånd! 

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)