Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vudering af min ide

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at starte en virksomhed, og jeg kunne rigtig godt tænke mig en vudering/mening om det er en god ide, om der er hold i det. Så hvor skal jeg henvende mig hvis jeg vil have nogen til at "bedømme" min ide? 

På forhånd tak :D 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at henvende dig her på Amino? Der er mange folk til at give en helt masse god respons.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, smid din ide op her - så får du massevis af input. Og lad være med at være bange for at folk stjæler ideen. Risikoen er ikke ret stor - og hvis du virkelig tror på ideen - så skal du nok kunne effektuere den bedre end hvem der end måtte stjæle den. 

Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine, Jeg vil foreslå dig at samle en eller flere fokusgrupper, som du kan "teste" ideen på. En slags BOA(Board of advisors). Dette kan gøres på flere måder, og hvordan du gør det, skal afspejle sig i dit temperament og i dine ambitioner omkring projektet. Det er altid vigtigt at teste sin ide så godt man kan, inden man smider en masse penge efter den.

Et godt citat af Jim Collins(strategiguru) lyder: "fire bullets then cannonballs". Citatet skal forståes som en metafor. Forestil dig at du er pirat og du sejler rundt på havet i en tyk tåge og intet kan se. Du ved at fjenden er i nærheden, men du ved ikke hvor. Du kan vælge at fyre kanonkugler af i blinde, men kanonkugler er langt dyrere end pistolkugler, så i stedet for at fyre den ene kanonkugle ud i vandet efter den anden, så skyder du med pistolkugler(som er billigere) og når du hører pistolkuglen rammer fjendens skib, lader du det tunge skyts. Tågen og vandet er dit marked, din mission din plan og fjenden er kunden. Find kunden så billigt som muligt og herefter smid penge i skidtet.

Håber du kan bruge den lille historie.

Til dagligt studerer jeg innovation og entrepreneurskab og jeg vil meget gerne give dig feedback på din ide, hvis det har interesse. Naturligvis i al fortrolighed omkring din ide.

Du er velkommen til at kontakte mig på rasmuskildegaard@hotmail.com

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)