Hej Stine, Jeg vil foreslå dig at samle en eller flere fokusgrupper, som du kan "teste" ideen på. En slags BOA(Board of advisors). Dette kan gøres på flere måder, og hvordan du gør det, skal afspejle sig i dit temperament og i dine ambitioner omkring projektet. Det er altid vigtigt at teste sin ide så godt man kan, inden man smider en masse penge efter den.
Et godt citat af Jim Collins(strategiguru) lyder: "fire bullets then cannonballs". Citatet skal forståes som en metafor. Forestil dig at du er pirat og du sejler rundt på havet i en tyk tåge og intet kan se. Du ved at fjenden er i nærheden, men du ved ikke hvor. Du kan vælge at fyre kanonkugler af i blinde, men kanonkugler er langt dyrere end pistolkugler, så i stedet for at fyre den ene kanonkugle ud i vandet efter den anden, så skyder du med pistolkugler(som er billigere) og når du hører pistolkuglen rammer fjendens skib, lader du det tunge skyts. Tågen og vandet er dit marked, din mission din plan og fjenden er kunden. Find kunden så billigt som muligt og herefter smid penge i skidtet.
Håber du kan bruge den lille historie.
Til dagligt studerer jeg innovation og entrepreneurskab og jeg vil meget gerne give dig feedback på din ide, hvis det har interesse. Naturligvis i al fortrolighed omkring din ide.
Du er velkommen til at kontakte mig på rasmuskildegaard@hotmail.com