Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med bank (always a classic)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Faaborg
Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil høre om nogen af jer kender til regler jeg kan slå min bank med, for jeg er efterhånden løbet sur i det.

VI har drevet en Købmand som ApS på en lille ø. Desværre hang økonomien ikke godt nok sammen, så vi stopper mens legen er god.

VI havde tre pordukter i vores bank. En driftskonto, en depotkonto som sikkerhed og en bankgaranti til en leverandør.

Historien er at banken først lukker vores driftskonto da vi et par gange har haft kortvarige overtræk (da de lukkede var der et overtræk på 5000 dagen efter var der et plus på 55.000 men ingen nåde). Vi tog det lidt som en tegn og besluttede at lukke ned fordi likviditeten i en sommerbutik bare ikke er god nok.

Samtidig havde vi en bank garanti som vores leverandør lige skulle trække det sidste på. Da han havde gjort dette var der naturligt nok en større beløb tilbage på depotet.

Denne konto vælger banken uden varsel også at lukke ned mens vi stadig er i gang med at lukke. De gør forholdet op og sendet os en check på beløbet. 

Problemet er at den check kan vi ikke hæve fordi den er "udstedt til bank" og vi kan ikke oprette en erhvervskonto når vi vi er ved at lukke ned (planen er at anvise en privatkonto som nemkonto og parkere overskuddet her til vi finder ud af hvad vi så vil).

Så ligenu står jeg med et værdiløst stykke papir men en forbistret masse nuller på og en gammel bank der hverken vil frem eller tilbage. Skal siges jeg spurgte i en konkurerende bank som var meget søde. Og de sagde vores nuværende bank burde indklages.

Håber nogen kan løse den knude.

Kasper

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)