Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NFC lås

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

 

Jeg håber på nogle af dem af jer som har en virksomhed, f.x. butik, lager, produktion eller lign. vil tilkendegive om dette kunne være noget for jer. (jeg forsøger ikke at sælge produktet, men jeg vil forsøge at udvikle det hvis der er interesse)

 

Det drejer sig om en lås som fungerer ved hjælp af nfc (Near Field Communication) i stedet for en almindelig nøgle. Du vil så kunne låse døren op ved at holde din mobil (ikke iPhone), eller en lille brik op imod låsen. I din mobil eller i brikken vil der så ligge en krypteret kode som får låsen til at låse sig op.

 

Fordelen ved denne lås, sammenlignet med en almindelig lås er som følgende:

1. Hvis en person mister sin nøgle kan man bare skifte koden i låsen, hvilket vil svare til at få en helt ny lås

2. Man kan kopiere nøglen, uden udgifter

3. man kan give hver medarbejder sin egen nøgle, hvilket kan bruges til registrering af ud og indgang

4. Man kan lave midlertidige/tidsindstillede nøgle, i tilfælde af at man f.x. fik en vikar ud.

5. mulighed for ekstra software moduler ved brug af smartphone (f.x. at man skal skrive en pinkode på skærmen for at aktivere nøglen)

 

Prisen kan jeg ikke sige noget bestemt om udover at løsningen med stor sandsynlighed vil blive et par hundrede dyrere end almindelige låse.

 

Er det noget du kunne være interesseret i, i forbindelse med nybyggeri/renovering, eller kunne du finde på at skifte din nuværende lås for en bedre sikkerhed? Hvorfor/hvorfor ikke?

evt. andre tanker omkring ideen?

 

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen :)?

Fra Ryomgård
Tilmeldt 3. Mar 13
Indlæg ialt: 15
Fra  KBA Mobil Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det findes allerede, og det med brikken er brugt rigtig mange steder som f.eks. institutioner, supermarkeder etc. så der er helt sikkert et marked for det. 

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, kan jeg godt se:) Men der er bare et lille "problem" med Lockitron (kendte dem ikke før nu) Men det at de har Bluetooth, og WIFI gør dem (teoretisk) mindre sikre end udelukkende NFC, da det jo har en længere rækkevide :)

Men afhængig af antallet af aktører er det jo muligt at differentiere sig, men jeg vil helst ikke lave noget hvor jeg ikke er den første, så videre til næste idé ;p

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvis du har en offentliggørelse af din ide/ opfindelse her kan du ikke patentere den senere ..

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Årh, det vil jeg nu godt mene at jeg kan. Her har jeg jo offentliggjort en idé, og ikke en opfindelse - hvis jeg nu havde et fuldt ud færdigudviklet produkt, og smed den tekniske beskrivelse ud, så har du ret i jeg ikke kunne patentere det, ellers så vil jeg ikke mene at det brude være en hindring :)

Men tak for advarslen ;)

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det findes hundredevis af steder i forvejen. Du skal blot søge på RFID fremfor NFC - så kommer der et meget højt antal løsninger frem.

Med hensyn til brug af mobiltelefonen kræver det, at du udvikler et administrations-interface, hvor en ejendomsinspektør eller lignende kan åbne/spærre for bestemte "nøgler" mm.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender godt til RFID, og jeg har brugt det på en tidligere arbejdsplads - men grunden til at jeg vil basere det på NFC i stedet for RFID, er at jo længere rækkevidde signalet har, jo nemmere er det for "autoriserede" folk at tilsnuske sig adgang uden at blive opdaget. Hvis du kan stå f.x. 100 meter væk i en busk, så har du alt den tid du vil have til at hacke dig ind i låsen.

Men hvis du skal være helt henne ved låsen for at få adgang, så er det begrænset hvor længe du kan opholde dig der uden at det begynder at vække opsigt. :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevon Skat Pedersen:
men grunden til at jeg vil basere det på NFC i stedet for RFID, er at jo længere rækkevidde signalet har, jo nemmere er det for "autoriserede" folk at tilsnuske sig adgang uden at blive opdaget. Hvis du kan stå f.x. 100 meter væk i en busk, så har du alt den tid du vil have til at hacke dig ind i låsen.

Kan signalstyrken på RFID ikke tilpasses? Jeg har ofte brugt adgangskort baseret på RFID, og der skal jeg have selve kortet helt hen til låsen før den åbner.

Er der mange virksomheder, som oplever indbrud, fordi deres lås bliver hacket?

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)