Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lock-out og konflikten mellem KL og Danmarks Lærerforening

Side 20 ud af 22 (216 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:
Og det er naturligvis uhensigtsmæssigt, men de rekrutteres jo blandt lærerne og så flytter de ikke forening

Hvordan kan du forvente at de skal have deres egen fagforening? De er jo oftest tidligere lærere og kollegaer og i dagligdagen da ikke meget mere end de andre andet end en mængde administratorer der administrerer administrative opgaver de efteruddannes til og så har et andet løntrin, samt pålægges nogle budgetter de skal forsøge at overholde og sidst men ikke mindst til tider tager nogle overordnede beslutninger i forbindelse med indberetninger til kommuner osv.

 

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BusinessMaroc:

Har du et link til dette postulat?

Det er synd for debatten at der kommer så mange synspunkter frem der slet ikke relaterer til den metode hvorpå lærerne arbejder, men alene efterspørger et skolevæsen som en "normal" ledet arbejdsplads. Normale ledere kan ikke fungere i folkeskolen og de ansvarlige for efteruddannelse af ledere pålægger skoleledere for mange opgaver som burde topstyres, så som økonomi eksempelvis

Wink Og du har link til alle dine postulater ?

Wink Synd for debatten ?

Nå ja, det er nok kunne dine indlæg der er sunde. Wink

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

BusinessMaroc:
Hvordan kan du forvente at de skal have deres egen fagforening?


Det fik Erhvervsskolerne i den periode hvor Undervisningsministeriet ønskede forandring på disse skoler jeg var i ledelsen dengang - ak ja tiden løber Jan - men det var et ønske om en bedre ledelse og styring af økonomien. 

Derfor!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

john sommer:
Det fik Erhvervsskolerne i den periode hvor Undervisningsministeriet ønskede forandring på disse skoler jeg var i ledelsen dengang - ak ja tiden løber Jan - men det var et ønske om en bedre ledelse og styring af økonomien. 
Yes

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

BusinessMaroc:

Har du et link til dette postulat?

Det er synd for debatten at der kommer så mange synspunkter frem der slet ikke relaterer til den metode hvorpå lærerne arbejder, men alene efterspørger et skolevæsen som en "normal" ledet arbejdsplads. Normale ledere kan ikke fungere i folkeskolen og de ansvarlige for efteruddannelse af ledere pålægger skoleledere for mange opgaver som burde topstyres, så som økonomi eksempelvis

Wink Og du har link til alle dine postulater ?

Wink Synd for debatten ?

Nå ja, det er nok kunne dine indlæg der er sunde

Jeg skal da vel ikke linke til mine egne erfaringer der kommer fra 2½ års ansættelse i folkeskolen i Københavns Kommune vel?

Og kan du ikke lige, bare for en god ordens skyld, så vi kan få den del på plads, sige hvor jeg her i denne debat postulerer noget i den stil som du eksempelvis gør?

Det ville klæde dig bedre hvis du faktisk var i stand til at underbygge dine postulater. Lærere er generelt ikke ledermateriale og går generelt slet ikke om i den slags. De er ansat til at undervise i de fag som de er uddannet til, selvom afvigelser forekommer, og følge undervisningsministeriets målsætninger for de klassetrin de underviser i.

At du postulerer som du gør er vel det samme som at begynde at hive malersyndromet frem og postulere at alle malere med malersydrom vidste bedre end alle andre og derfor ikke skulle lære noget fra andre? Der er ingen grund til at "jagte" faggrupper og især ikke hvis man generelt ikke kender til det man diskutterer.

Det er altid godt at diskuttere og debattere, det sætter tanker i gang, men for at få gode debatter og diskussioner, så er det vel det bedste at man gør det uden tilsvining eller?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

BusinessMaroc:
Hvordan kan du forvente at de skal have deres egen fagforening?


Det fik Erhvervsskolerne i den periode hvor Undervisningsministeriet ønskede forandring på disse skoler jeg var i ledelsen dengang - ak ja tiden løber Jan - men det var et ønske om en bedre ledelse og styring af økonomien. 

Derfor!

Og er det ikke bare blevet dyrere generelt for samfundet at man indførte disse ændringer?

Jeg kan ikke forstå at man skal "diktere" forbundstilknytning, det kan da alene umiddelbart begrundes med at man ønsker en svækkelse. èn ting er hvad man har gjort i erhvervsskoler, det kan ikke sammenlignes med folkeskolen. Erhversskoleprincippet er intet i forhold til institutionen "Den Danske Folkeskole" og bliver det aldrig.

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BusinessMaroc:
Lærere er generelt ikke ledermateriale og går generelt slet ikke om i den slags. De er ansat til at undervise i de fag som de er uddannet til,

 Yes

Derfor lad dem blive på skolerne og i klasselokalerne og undervise eleverne. Så er de også fri  for at være hjemme i sofaen, og blive "mistænkeliggjort" af andre

Og lad lederne lave planlægning og ledelse.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

BusinessMaroc:
Erhversskoleprincippet er intet i forhold til institutionen


Nåe............... Surprise  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I en tid hvor masser af mennesker arbejder hjemmefra - virker det gammeldags at mistænkeliggøre lærerne og kræve,  at de sidder under opsyn og forbereder sig - undskyld jeg siger det.

Når lederene forhåbentlig har klaret at diktere hvad der er nødvendigt af undervisning og forberedelse, så tror jeg som heller ikke de eskalerer konflikten ved at kræve 3. G fysikprøver rettet i læreværelset, med mindre de kan argumentere for andre fordele, hvad jeg ikke skal afgøre. Det afgørende er at nogen kan se hvad der er bedst og ikke bedst, og ikke at fjerne mistanke hos folk som altid vil ha mistanke mod den slags.

Om skolelederne er så dårlige som John S skriver, at halvdelen af de offentlige svinger som siv og ikke leder, så er det at skyde sig selv i foden at overlade ledelsen til dem, inden man har sikret sig, at de rent faktisk kan sætte sig igennem. Vi risikerer jo at få mindre undervisning hvis de er så bløde og står over for en stor, og måske sur og meget fokuseret og enig læregruppe. Så var det bedre med faste regler - måske sætte undervisningstiden op - men NÅR KL vælger denne løsning, må det være i en vis tillid til skolelederne, ellers er det jo meningsløst

Nå - under alle omstændigheder er der jo ikke nogen der lige lytter alle os kloge Aminoer med de forskellige meninger, så det er vist bare at vente, og lade sindet få ro til da Big Smile Jeg er stadigt moderat på KL's side, så vi er ikke så uenige på det basale. Samtidigt har jeg bare fra egne og venners unger, et godt indtryk af rigtigt mange lærere, som slider i det og bruger masser af timer. Der findes givet en del som slipper lettere, og vi må se om lederne klarer at løse det. Jeg tror det, over lidt tid.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Så var det bedre med faste regler - måske sætte undervisningstiden op - men NÅR KL vælger denne løsning, må det være i en vis tillid til skolelederne, ellers er det jo meningsløst

Du er spot on med dit indlæg, rart at se der er nogle der tager det seriøst istedet for blot at spamme med ligegyldigheder og latterlige tegn.

Faktisk tror jeg ikke at man generelt skal forvente at der er nogle udfordringer gradvist at hæve time antallet i undervisningen. Det der kan give udfordringer ved dette er, at nogle arbejder langt udover de givne timer og derfor vil der komme en skævvridning.

Jeg har berørt det før, og det skal ikke opfattes som om at jeg ønsker folk på 60 ud af arbejdsmarkedet, men i skolevæsenet mener jeg at de har udtjent deres "værnepligt" i den alder. Den holdning har jeg grundet faktum at jo ældrer vi bliver des længere tid tager det for os at justere os ind på "nutiden" og derved bliver skellet mellem elev og lærer større og større jo ældre lærerstaben er. Jeg tror f.eks. ikke man kan forvente generelt at lærer på 60 ved en del om smartphones, sociale medier, computere osv osv og derved kan nogle af disse lærere blive nogle af de "kedelige" for eleverne.

Den anden årsag jeg synes der er et vigtigt problem, er at lærere fra de er 60 er på nedsat tid, eller kan være det og oppebære samme løn. Dette skaber faktisk ret ofte udfordringer i fagfordelingen da disse med deres anciennitet ofte formår at "presse" skolelederen (især hvis denne engang selv har undervist på skolen og rekrutteret indefra) til at tage hensyn til dem først. Jeg har flere gange konstateret at enkelte lærere i den aldersgruppe har presset deres ønsker igennem for at opnår det der passer dem bedst i den tid de ikke skal arbejde, og derfor gjort fagfordelingen og timeplanlægningen til et sandt helvede.

Så mit forslag går stadig på, at man stripper lærerne fra alle de opgaver de IKKE bør udføre som de udfører i deres hverv, eller anerkende at tiden er moden til en radikal ændring af skolesystemet, hvilket så er det jeg postuelerer at Dk ikke har råd til lige nu og her.

Køb ren argan olie her

Side 20 ud af 22 (216 indlæg)