Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lock-out og konflikten mellem KL og Danmarks Lærerforening

Side 21 ud af 22 (216 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

at halvdelen af de offentlige svinger som siv og ikke leder, så er det at skyde sig selv i foden at overlade ledelsen til dem, inden man har sikret sig, at de rent faktisk kan sætte sig igennem.

Der bliver nok overfortolker og generaliseret lige lovligt meget her cookie ikke alle ledere og lærer er vel i den kategori som du siger. Den lockout her er af historisk demission og formålet er jo netop kampen om kateter timer og hvem der kan råde over dem. Så det er jo overenskomsten der er kampen indirekte ledelsesretten.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

4YouCan2:
Der bliver nok overfortolker og generaliseret lige lovligt meget her cookie
Det tror jeg også - det var bare for at sige - at det er fjollet at kræve magten til skolelederne og samtidigt sige, at 50% af dem ikke fungerer og ikke kan lede, for så skulle man aldrig overdrage magten til dem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

4YouCan2:
Der bliver nok overfortolker og generaliseret lige lovligt meget her cookie
Det tror jeg også - det var bare for at sige - at det er fjollet at kræve magten til skolelederne og samtidigt sige, at 50% af dem ikke fungerer og ikke kan lede, for så skulle man aldrig overdrage magten til dem

vh

I dag er ledelsen handlingslammet.

Som jeg ser det er der ikke tale om hverken at KRÆVE, at alle lærere SKAL opholde sig på skolen alle timer eller andre ting.

Det eneste KL ønsker er, at fjerne denne svøbe af total handlingslammelse når de skal lede og fordele arbejdet.

Så de kan få lov til at behandle lærerne på en måde der er rimelig for undervisningen.

Hvis en lærer(lærerstab) kan bevise, at de sagtens kan arbejde under ansvar ved at rette opgaver hjemme, og de får afsat et rimeligt antal timer til opgaven, hvorfor skulle skoleledelsen så ikke give dem denne mulighed som en hvilken som helst anden arbejdsgiver?

Det er et spørgsmål om at give ledelsen en mulighed for at sige: "Nej det her kan for mange lærere ikke administrere - I må blive på skolen"

eller

"Kan du forklare mig, kære idræts-underviser hvad du skal bruge 10 timer på at forberede derhjemme hver uge når du skal være dommer i næste fodboldkamp som du har været det i de seneste 20 år?"

At lede betyder, at tage sunde og gode beslutninger der bedst muligt tilfredsstiller alles ønsker så længe de overordnede mål tilgodeses.

Moderne ledelse drejer sig ikke om magt men samarbejde.

Og ja, skoleledelsen i mange skoler skal sikkert på efteruddannelse for at arbejde effektivt sammen med lærerstaben - men hvor må det altså bare være en fordel for alle børnene, at der er den frihed og fleksibilitet også i det danske skolesystem frem for det dinosauragtige og krampagtigt fastlåste magtforhold vi er vidende til i dag.

Venlig hilsen,
Christian

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie:
det var bare for at sige - at det er fjollet at kræve magten til skolelederne og samtidigt sige, at 50% af dem ikke fungerer og

Cookie dog,

Du har nok henvist til noget om 50% her:

Citat:

Det vi ser nu er opgøret med de 50% af arbejdsstyrken der er beskæftiget med at administrerer de andre 50%!

Og der kommer mere af slagsen - og vi skal nok være tilfredse med at der er ansvarlige i folketinget der ved, at hvis der ikke gøres noget generelt nu ender vi i situationer som de tyngede gældslande er endt i.

Cypern, Grækenland mf. 

Og det vil være ligegyldigt hvilke grupper der berøres så vil vi hyle! - det gælder os alle!

Så folk der tør træde i karakter og tage ledelses ansvaret er folk der vil være efterspørgsel på i fremtiden - det er slut med de "Svajende siv" de der hverken er for eller imod, men tværtimod!

Citat slut:

Men der står jo intet om at alle skolelederne ikke kan lede - her står at folk der har ledelses egenskaberne vil blive efterspurgt! Det er ledere med fremdrift og visioner der er nødvendige i en organisations ændring og det er hvad skolerne står overfor.

Så jeg må nok sig - Cookie - at du vrider teksten lige rigeligt nok - ser ikke pænt ud - men spændende bliver det at se hvad det næste skridt bliver i den offentlige sektor. Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian iMARKETING:
I dag er ledelsen handlingslammet.

Det er også sådan jeg også ser det, ledelses arbejde kan ikke udføres som det kan og bør med helt fastsatte detail regler i en overenskomst som det ses her i skolesystemet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Til John Sommer

Jeg pröver ikke at fordreje noget, det var bare denne jeg refererede til, og hvis du mener at 50% i den offentlige er svajende siv, saa udgik jeg fra det maatte omfatte skolelederne og saa er dete da tosset at gi dem magten, da halvdelen saa bare böjer sig for lärerne og maaske gir det mindre undervisning. Saa skulle det jo löses först vil jeg mene - hvis 50% er svajende siv??

john sommer:

Cookie:
Man er ikke et svajende siv fordi man kan se to sider af en debat.


Naturligvis ikke - " Men på den ene side og på den anden side" kan jo ikke fortsætte i det uendelige nogen og her ledelsen (de økonomisk ansvarlige) - må forholde sig til problemet og på et tidspunkt konkludere. Når/hvis dette ikke sker har du de svajende siv!  Wink

Er bange for vi har en hel del deraf i de 50% af off. adm.!

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie:
Er bange for vi har en hel del deraf i de 50% af off. adm.!

Nåe ja men at sige alle 50% er i den kategori når jeg skriver "Jeg er bange for at vi har EN DEL deraf i de 50% af off. adm" - Så går du nok for langt i dine skriblerier!

Men der er da ingen tvivl om at dette vil sætte langt mere fokus på organiseringen af skolernes ledelsesstruktur og forstærkede krav til ledelsen!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Helt OK jeg opfattede som at du mente 50% af lederene i det offentlige svingede som siv - men lad os se, om det giver meget mere undervisningstid, jeg haaber dete da ogsaa, hvis det kan göres forsvarligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Cookie,

Cookie:
og hvis du mener at 50% i den offentlige er svajende siv, saa

Hvordan kom du til den konklusion for jeg kan ikke se at der var tale om alle 50% men som det nu også fremgår var der nævnt en del deraf.

Det får tilsyneladende lov til at fortsætte, stopper det først nå lærernes kasse er tom! 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej 4YouCan2,

4YouCan2:
jeg kan ikke se at der var tale om alle 50%

Det var heller ikke hvad der stod - men der stod "En del deraf" - men nok om det!

   

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 21 ud af 22 (216 indlæg)