Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elektroingeniør

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er i samarbejde med nogle af min medstuderende i gang med et iværksætteri projekt, som kræver en del tekniske færdigheder, som ingen af os desværre er i besiddelse af. Derfor er vi i gang med at lede efter en ingeniør (evt. ingeniør studerende), som ville kunne hjælpe os i gang med den tekniske del af processen.

Det vi godt kunne tænke os at vide mere om, er teknikken i at skabe en trådløs forbindelse mellem en smartphone og en ekstern enhed og få dem til at arbejde sammen. Der udover, hvilke teknologiske komponenter som ville skulle bruges til at gøre dette.

Jeg håber mit spørgsmål giver mening, ellers vil jeg meget gerne uddybe.

God dag til alle sammen.

Mvh Morten Vistisen

Fra Sulsted
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Hvad skal den eksterne enhed kunne og i hvilken prisklasse ?

Desuden hvad skal smartphonen kunne gøre i forhold til den eksterne enhed ?

Mvh Mads Holm Frederiksen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Den skulle kunne sende signaler som skal udløse en mekanisme, samt have et tracking device så man ville kunne finde den på telefonen, gerne igennem en app. Men hensyn til prisklasse, snakker vi nok 400-500 kr for det færdige produkt. Så et bud på prisen for dette vil nok være et sted mellem 100-200 kr samlet set for den tekniske del. Jeg har dog ingen anelse hvad sådan noget koster, så alle forslag er meget velkommen.

Smartphonen ville skulle kunne styre den eksterne enhed, igennem en app, som fx at sende et signal som kunne udløse en mekanisme eller vise den eksterne enheds position.

Mvh Morten Vistisen

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de links, dem kigger jeg lige igennem.

Mvh Morten Vistisen

Fra Sulsted
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken afstand skal der være mellem de to enheder ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tracking funktionen skulle gerne virke på en stor afstand, noget i stil med Find my iPhone. Signalet til at udløse mekanismen skulle gerne virke på 5-10 meters afstand.

Fra Sulsted
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du får svært ved at lave elektronik til dette for 200 kr hvis ikke det er en voldsom produktion men held og lykke med projekket

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

En prototype vil jo selvfølgelig være meget dyre, end hvad jeg har forslået. Hvis du har et kvalificeret bud på hvad sådan noget ville koste, er jeg meget interesseret i at høre nærmere.

Mvh Morten

Fra Sulsted
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)