Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring: Flyers, Adwords, Avis og dealsite

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino.

Jeg sidder med en lidt tom fornemmelse efter at have prøvet mange ting af med markedsføring, ved godt vores sæson ikke er kommet helt igang endnu, men undres aligevel.

Jeg har i nu 6 uger kørt annoncer i den lokale ugeavis, jeg har givet ekstra for at få min annonce i farver for mere blikfang, men ingen henvendelser, Jeg har ligeledes kørt en opstartskampagne med adwords, hvor jeg har snakket i tlf med dem og de har hjulpet med at sætte kampagner op, der er ligeledes ikke kommet opkald trods der er brugt ca 1500,- på det.

Jeg har fået lavet 2000 flyers allesammen er delt ud her i Marts, har blot 10-15 stk. tilbage til hvis jeg skulle møde nogen der ville have en, men de knap 2000 flyers har heller ikke give så meget som et opkald, men måske også lidt tidligt og konkludere om de virker, vi har jo lidt sne derude endnu.

Jeg har kørt lidt deals med 50% rabat som forårstilbud hvilket har givet ganske fint omrking 250 ordre inde, men igen til 50% og så kommision til siden, så intet guld, men en måde og komme ud til folket på her i opstart og håbe på fuld pris næste år.

Jeg er lidt i vildrede med hvordan jeg skal markedsfører mig i fremtiden da jeg ikke synes det giver pote det jeg laver, måske det bare er mund til mund der virker og jeg skal se tiden an, men så kan der jo gå mange måneder endnu.

Jeg har været igang knap 1 år denne gang og første gang jeg trods alt har så meget gang i biksen, med deals fra dealsite, men vil jo hellere igang med kunder til fuld pris.

Jeg er ikke billgst i området og hellere ikke dyrest, så er lidt lost

Håber nogen har gode fif

/Mikkel

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Det undrer mig lidt, at du ikke har fokuseret på SEO? Det er gratis, dog koster det en masse tid, men er hamrende effektiv. Jeg vil anbefale dig at sætte dig godt ind i søgemaskineoptimering, for det vil virkelig kunne give pote. Du kan evt. få prof. til at lave SEO for dig, men vær opmærksom på at der kan være mange snyltere. 

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Fra Copenhagen & London
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Norvos / Noriovs.com Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Det er en situation alle der har haft eget firma kender.

- Er der et bestemt segment der benytter dine ydelser ? (Mest Privat eller erhverv)

- Hvor stor geografisk omrade daekker du, udover Randers(Jeres hjemmeside siger hele Ostjylland) men en god ide er at lave en bjaelke pa hjemmesiden hvor de byer der ligger i Ostjylland er navnt, det gor ogsa at hvis jeg soger pa f.eks "Badvask" Thilst kommer du ogsa frem pa det resultat.

Beklager de manglende danske bogstaver(Er udenlandsk) haber du kan bruge noget af det. Ellers hjalper jeg altid med et par rad vedr hjemmeside kontra Adword her pa Amino vi er her, jo for at hjalpe hianden.

Mvh Ruben

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Må være ærlig og sige at jeg tror det er fordi du prøver at bygge et højhus på et dårligt fundament. Det er dømt til at kollapse. 

Med det mener jeg at din hjemmeside (dit fundament) virker lidt amatør-agtig, føler ikke rigtig den henvender sig til mig som værende en virksomhed, men nærmere en far til 2 der lige skal tjene lidt penge ved siden af sit normale arbejde, hvis du forstår. 

Så uanset hvor mange penge og resourcer du bruger på marketing vil det, hvis andre ser siden som jeg gøre, være total spild af penge. Fundamentet er der hvor man virkelig skal ligge sin energi til at starte med, for resten af bygningen kommer stille og roligt løbende. Men intet kan bygges før fundamentet er klar. 

(Har lige stjålet denne metafor fra en god gammel Thorborg video) 

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Min personlige holdning er at jeg aldrig ville lave en avisannonce, da jeg mener at effekten er meget begrænset, da de fleste vælger at undgå at se på dem, samtidig er de så upersonlige, og umålrettede, sammenlignet Facebook, Google m.fl. Som kun viser dem for dem som er relevante. Hvis du har et billede af din flyer, må du også meget gerne smide den op, så vi kan se nærmere på den. Eftersom du har fået hjælp til din adwords kampagne, går jeg ud fra den er lavet som den skal være lavet.

Nu kender jeg dig jo ikke hverken fagligt, eller personligt, så det kan være svært at vurdere, men markedsføring skal jo være at kvalitet, og ikke af kvantitet, så hvis flyers, annoncer o.s.v. ikke er
lavet ordentligt, så kan man dele så mange tusinde ud som man vil.

Det var lige hvad jeg havde :) 

Fra Viborg
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 292
Fra  Beyblade-shoppen.dk Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel der er mange der står i ligenøjagtig din  situation, og der kan jeg hjælpe dig med. det er super gode ideer du har afprøvet, men måske ikke lige indenfor dit produkt valg. 

Jeg Anbefaler du køre på SEO, og masser af linkbuilding, du skal have organisk traffik ind på din side. Det er hvad der sælger bedst!.

Må jeg give dig et opkald, så kan jeg give dig et super tilbud, og en kort forklaring hvad det går ud på. ?

Mvh Claus Poulsen

Cebylles.dk - Hobbyshop med salg af pokemon kort

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mikkel.

Du gør rigtig mange ting - så jeg kan godt forstå din forundring og ærgerlser.. men har du forsøgt med noget så enkelt som "salgsarbejde"? Alt det, som du beskriver herover er markedsføring - altså aktiviteter som skal gøreemner opmærksom på at du eksisterer. Når du markedsfører dig, er der efter min oplevelse 2 ting, som gør sig gældende. 1) branding (som er svær at måle!), 2) produktmarkedsføring (som bør kunne måles).

Men du markedsfører dig med henblik på at folk henvender sig til dig - og det er i et marked (så din hjemmeside), hvor der dels er konkurrence og dels kun en efterspørgsel, når behovet er der. 

Da jeg var salgschef underviste jeg altid mine sælger i to typer salg. 1) salg til emner, som har et erkendt behov og 2) emner, som har et ikke erkendt behov!

1) er lettest at markedsføre sig overfor, men oftest fokuseret på pris - fordi de allerede ved hvad de har behov for!

2) lidt sværere - for her skal du først sikre at en kunde får et behov.

F.eks. skriver du på din hjemmeside (i en tid med sne på mit tag!) om algebehandling pris fra 995,- kr. 

1) er det ikke lidt udenfor sæson?

2) Hvad med at markedsføre hvad en algebehandling gør.. "spar 100.000,kr. - fjern algerne fra træet og forlæng levetiden på dit tag"... (måske lidt smartere formuleret)

Du fokuserer altså på pris/produkt, fremfor hvad produktet gør for dine kunder!

Salgsarbejdet handler altså om at ringe/besøge markedsføre sig direkte overfor det segment i markedet, som har et behov, eller som skal have skabt et behov!

Lige lidt input, som jeg håber du kan bruge!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

@Kevon Skat Pedersen

Din holdning til annoncering er vidst funderet i dine egne holdninger.Valg af medie er altid et spørgsmål om hvem man henvender sig til, hvilke medier målgruppen anvender - og så sammeholde det med ROI. Du skal ikke bilde dig selv eller andre ind at Bilka, Føtex, Netto - ja selv Google - bruger print markedsføring og annoncering uden at de har målt effekten af det. Så at bruge hjemmesider til at markedsføre sig på er altså ikke nødvendigvis rigtig.

Selvom Google tager markedsandele fra print markedsføring i USA, så er print markedsføring stadig meget større end Google - og tager du TV markedsføring med, så er markedsføring på nettet altså en lille fisk. I USA er der faktisk også en tendens nu, som gør at markedsføring går tilbage til print.Det er der nok flere grunde til. 1) prisen for annoncering på nettet stiger og brugerne er ligeså blinde for e-markedsføring, som print markedsføring. 2) print markedsføring og annoncering bliver mere effektiv og mere målrettet også. Print Markedsføring har den fordel at en avis, blad, magasin ofte har en længere levetid end f.eks. en søgning..

Jeg forsøger ikke at argumentere imod SEO, AddWords osv.. men bare at præcis i denne tråd, kan print markedsføring vise sig at være bedre - MEN min pointe i svaret til ham er at han måske bare skal sælge istedet for KUN at markedsføre sig!

Når man har en forretning, så handler det ikke om placering på Google, eller hits på sin hjemmeside - det handler KUN om hvor mange kunder man har og hvor meget omsætning man har.

Husk det.. for alles skyld!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Reitoft:

2) Hvad med at markedsføre hvad en algebehandling gør.. "spar 100.000,kr. - fjern algerne fra træet og forlæng levetiden på dit tag"... (måske lidt smartere formuleret)

der fik du lige 10 stjerner... hvis muligt

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt af en udfordring du står overfor.

Der kommer nogle ganske gode bud på, hvorfor du ikke får henvendelser.

Jeg tror, at grunden til at du har succes på deals-sites og ikke i markedsføringen af din egen side, er at deals sites når ud til dem, der ikke ved at de har et behov! De får pludselig tilbuddet og så går det op for dem, at det er da også rigtigt at vi skal have fjernet algerne fra taget, men har ikke tænkt videre over det, før tilbuddet dukker op.

Som jeg ligeledes forstår det, så "produktbeskriver" du på din hjemmeside, istedet for at sælge varen. Du er nødt til at tilføre dit produkt værdi og være overbevisende: Få dit tag til at holde tæt dobbelt så længe og spar til en ferie i stedet! Eller: Få det flotteste tag på vejen som tilmed holder i mange år frem uden bekymringer.

På en eller anden måde skal du give dit produkt egenskaber som "holdbarhed og tæthed" og udbytte i form af "tryghed og luksus". Med andre ord - få folk til at vælge dig i stedet for den anden.

Var det mig, så ville jeg øge min pris. Sæt den op med 50% og så deltag på deal-sites, hvor du så giver 50%. Du sælger jo ikke noget til hverdag alligevel, så din førpris er jo irrelevant? Eller bare lad være med at annoncere førpris nogen som helst steder!

Der er nogen køkkenfirmaer, der slet ikke har trykte prislister og de sælger alligevel røven ud af bukserne (eller gjorde da inden krisen), så dette er ikke en forhindring.

Held og lykke med det.

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)