Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tryk, tekstil

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 8. Sep 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino''er

Jeg har 200-300 t-shirts som skal have påtrykt nogle logoer.
 
På hver t-shirt skal trykkes 3 logoer i den samme grå farve.
 
Er der nogen der kan hjælpe (gerne i nærheden af Kbh) og hvad kan det koste? 
 
På forhånd tak...
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ligger lige et tilbud ud her i forum så kan alle se niveauet, og så kan du jo tage fat i mig, hvis du er int.

Jeg har taget udgangspunkt i 300 stk hvide t-shirt med en lille logo på bryst og ærme og et stort på ryggen, og ellers hvad du selv har skrevet ovenfor.
 
7925,- ex. moms
Og dette er prisen incl. alt, også fragten.....
Tilmeldt 8. Sep 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 2 x Martin,

Tak for jeres svar og tilbud.
 
Jeg er nu kommet lidt videre... Jeg har 250 stk. sorte bomulds t-shirt. På hver af mine t-shirts skal trykkes 3 mindre (forskellige) logoer i sammen grå farve. 1 stk. logo på brystet, ige under halsudskæring samt 1 logo på hvert ærme.
 
Martin, ændrer det noget på prisen. Umiddelbart var prisen lidt højere end jeg havde forestillet mig (kender heller ikke markedet), men havde ikke troet at trykket kostede det samme som t-shirtsene...
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Efter det du har skrevet har jeg lavet et nyt tilbud, da det andet er regnet med 300 stk. hvide og du skal have 250 sorte.
 
6792,5 + moms
men ellers alt incl. (Stk. pris 27,17)
 
Hvis du er i tvivl om det er eller ej, kan du kan ind på en af vores konkurrenters side og regne prisen ud der:
 
Her vil den opmærksomme, se at et tilsvarende tilbud, dog kun med 2 tryk er 39,01 pr. stk.
 
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
.....er det PVC tryk (), eller hvilken teknologi/materiale bruges der til trykket - er der fx. blødgørere eller andre miljøbelastende stoffer i tekstiltryk? - Kan man få miljø-certificeret tryk, fx. EU-blomsten eller det nordiske Svane-mærke??
Martin
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er transfertryk, men der er ingen phthalater i farven. Vi er de eneste der i Dk bruger denne farvetype, men om der er andre der bruger farve uden phthalater skal jeg lade være usagt. Men det er rigtigt at de ment gængse pvctryk indeholder en stor del phthalater. Læs evt. her: http://www.forbrug.dk/raad/1/sikkerhed/kemi/toej-sko/
 
Vi går meget op i miljø, og derfor er alle vore tekstiler Standard ØkoTex 100 certificerede.
 
Hvad betyder Standard ØkoTex 100 ?
ØkoTex 100 er en international certificering, der garanterer at tekstiler med dette mærke, ikke indeholder skadelige stoffer i tøjet. Dette gælder for produkter til børn op til 2 år, produkter til hudkontakt som eksempelvis bluser, skjorter og T-shirts. I Danmark er det teknologisk Institut der administrerer ØkoTex ordningen. Nogle af kravene til leverandørerne af tekstilerne, er blandt andet at der ikke er tungmetaller, formaldehyd eller andet giftigt i tekstilet samt at der er farveægthed.
 
 
 
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

 
Dejligt at høre at I interesserer jer for miljøet! - Jeg har vidergivet oplysningerne til min kone, som måske kan bruge Jer ifm. hendes firma - www.ballade.nu.
 
...Nu kender jeg selv absolut intet til tekstiltryk, men er transfertryk = PVC tryk? - Er dette den eneste gængse teknik der findes på markedet??
 
Martin
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Transfertryk er som navnet antyder en teknik, hvor man laver selv trykket og overfører det til tekstilerne. indenfor denne kategori af tryk kommer plastisol-, olie-, pvctryk med flere. Derudover findes der en del andre tekniker. Bl.a arbejder vi på at kunne lave direkte tryk, men vi vil gerne overholde de ting vi tidligere har diskuteret, samt kunne lave det til en pris der er væsentligt anderledes fra markedet.

Direkte tryk, er en teknik der gør at tekstilerne kommer til at virke indfarvet, hvis du forstår hvad jeg mener.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange forskellige former for tekstiltryk.

Grundlæggende deles de op i to grupper: Transfér og tryk.
 
TRANSFÈR, som Martin skriver om, baseres på varmeoverførsel af materiale til tekstilet.
Transfér har to undergrupper:
  - Solid-transfér og ark transfér.
 
Solid består i at der motiv og/eller tekst, som ønskes på tekstilet, skæres ud i et materiale (f.eks. Transflex (gummi-agtigt) eller Flock (kunstsilke)). Derefter varmes det ned i tekstilet hvorved den indeholdende lim binder materialet ned i tekstilet. Det er en meget udbredt teknik, da den er hurtig og meget prisbillig når der er tale om små antal. Endvidere har det den fordel at man f.eks. kan lave meget hvid på sort tekstil, ved simpelhen at skærer motivet/teksten i hvidt materiale.
 
Ark transfér er den samme teknik som mange kender fra de ark man kan printe på og derefter stryge over på en trøje - det er bare i større målestok og mere holdbart. Det er dog stadig bedst på lyse tekstiler. Ellers gælder de samme ting som ved Solid -transfér.
 
TRYK:
Her er der også to typer: Serigrafi og gummitryk. Begge typer hører til under tryk da de benytter sig af decideret tryk-metoder i steder for varmeoverførsel.
 
Gummitryk er bedst til solide ensfarvede tekster/motiver. Der laves et spejlvendt "stempel" i gummi. Dette stempel dyppes derefter i trykfarven og trykkes derefter over på tekstilet (udføres typisk med en maskine). Det smarte ved gummitryk er, at der kan bruges en tykkere farve, som derved også gør trykket lidt mere hårdført - godt til f.eks. arbejdstøj.
 
Serigrafien er den mest benyttede trykform, da den bl.a. giver lave stykomkostninger på trykket når der er tale om større oplag, samtidigt med at den giver mulighed for bl.a. at køre med flere farver i raster (f.eks. glidende farveovergange - godt til billeder m.m.). Der er dog nogle større opstartsomkostninger forbundet med serigrafi, da der bl.a. skal laves en ramme for hver farve der skal trykkes med. Rammen belyses fra en negativ film, ligesom en trykplade, hvorved den emulsion der bliver ramt af UV-lyset størkner. Der hvor der ikke er emulsion kan trykfarven slippe igennem under trykningen. Hvis der f.eks. skal trykkes et billede på en sort t-shirt, så vil det kræve 5 rammer; en til hver grundfarve samt en hvid som bundfarve. Rammerne monteres typisk i et armsystem, som sørger for at hver ramme bliver placeret korrekt i forhold til det område der skal trykkes på tekstilet, så der ikke opstår forskydning i trykkets farver.
 
Begge trykteknikker har dog en svaghed, foruden opstartsomkostningerne; Selve trykket er ikke særligt fleksibelt - Hvis tekstilet er lidt elastisk så vil trykket kunne "sprække". Det problem er mere sjældent ved transfér, da det ved transfér ligger som en helhed ovenpå tekstilet og ikke nede i tekstilet.
 
Transfér - uanset selve farven - har nogle kemier i sin lim (den som binder materialet til tekstilet), som gør at det praktisk talt er umuligt at gøre helt miljøvenligt.
 
Ved tryk er der nogle muligheder for at benytte forskellige mere eller mindre miljøvenlige farver - men jo mere miljøvenlige de er, desto dyrere er selve farven og desto dårligere holder den desværre også. Det kræver trods alt noget ret aggressivt, for at f.eks. en blå farve kan "spise" sig ind i f.eks. en gennemfarvet rød T-shirt. Det er en anden snak hvis T-shirten var hvid, da den så ikke indeholder en decideret farve og derved lettere tagerimod trykfarven.
 
 
Men der er jo også nogle helt andre muligheder som vi i her i huset oplever større og større forespørgsel på: Broderi. E
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)