Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tryk, tekstil

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

  Nå ja - glemte lige sidste trykmulighed:

DIREKTE PRINT:
  Det er noget som vi benytter til bl.a. at lave vores stofbannere med. Teknikken er i bund og grund baseret på en storformatprinter, som printer direkte ned på tekstilet som kører fladt fra en rulle. Det vil dog absolut ikke være særlig godt egnet til tøj af flere grunde: Der benyttes kraftigt solvent blæk (giftige dampe under trykningen) for at gøre trykket holdbart. Blækket er så kraftigt, at hvis man får det på fingerne og ikke får det af med det samme, så er man decideret tatoveret efter nogle minutter (det spiser sig simpelthen igennem huden og ned i kødet...). En af mine kolleger har et sjovt mærke på den ene finger som er rester af blæk som ikke blev fjernet i tide. En anden grund til at det ikke er godt til tøj er, at det kun dur på hvide tekstiler. Sidste grund er, at tekstilet skal ligge helt fladt og print-hovedet kører med en afstand på blot nogle millimeter over tekstilet - så en krave på en trøje vil hurtigt komme i vejen.
 
Men det skulle så være hvad der er af muligheder - på nuværende tidspunkt: Transfér, tryk og direkte print.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de gode, uddybende svar - først fra Martin & sidst & ikke mindst fra Jesper. Det var rart at få lidt teoretisk viden om emnet.....og alle oplysninger er givet videre til min kone, der til sin efterårskollektion muligvis vil forsøge sig med én af teknikkerne. Nok engang: TAK!

 
Martin
Martin
Fra Landskrona
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Ang. PVC-frit tryk....

Det er absolut muligt at lave PVC-frit transfer-tryk. Jeg bruger selv udelukkende de PVC-frie farver, så du er velkommen til at kontakte mig, hvis du vil vide mere....


Tilmeldt 5. Sep 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :


Så skal der regnes:
250 x 39,01 = 9752,50

Extra tryk     = 2641,00 (Taget fra samme firmas hjemmeside)

I alt              =12393,50

Mit tilbud    =6792,50

Forskel        =5601,00

 

Og ja, jeg endog meget gerne sælge dig 250 t-shirts af samme kvalitet (145g) for 5601,-

 

Det skal da lige siges at det kræver flere oplysninger, end der er opgivet her i tråden til at give et helt præcist tilbud.

Men du skal da være velkommen til at smide en mail eller PM, hvis jeg skal give dig et konkret tilbud.

 

Tilmeldt 19. Jan 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allesammen!
Jeg har selv udarbejdet et logo - et print, i photoshop, som jeg gerne vil have på en trøje, men det er et tryk med rød, sort, grå og hvid farve i. Hvad for et tryk vil i anbefale?

PS. Et holdbart tryk :)

Fra Landskrona
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rasmus!

Jeg vil gerne se logoet, før jeg anbefaler noget...

Du kan evt. maile det direkte til mig.

Hvis det er noget, du skal have nogen til at lave for dig, så skal jeg gerne give dig et tilbud på det, bare jeg ved hvor meget og hvad du skal bruge...

 

v.h. Lise Hadian/Manifix

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)