Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hype bare for at at hype

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Honeeey, I'm home! - Det er ved at være længe siden jeg har bidraget med et indlæg her på Amino - det er nu ikke fordi jeg ikke har haft noget på hjerte - snarere tværtimod. 

Gennem det sidste lille års tid er der sket meget på MLM scenen - det gør der hele tiden - men i denne periode har jeg fra sidelinien lige dele observeret og beundret de "bevægelser" der sker på markedet.

Lad mig starte ved det jeg "synes godt om"; Monavie er utroligt aktive på de østeuropæiske markeder og så småt på vej ind i Rusland - jeg fastholder fortsat at Monavie stadig er et af de coolest selskaber på markedet - de ledere der holder førertrøjen på kører den samme linie de har gjort i flere år -hvor fokus er langt fra produkterne (I like) - men istedet på hele den livsstil der ligger i Network Marketing.

Nu har jeg været alle mulige steder for at følge Monavie tæt - haft personlig sitdown med Dallin Larsen i New York (founder af Monavie) - helt tilbage i 2009, hvor jeg i den grad fik stor respekt for hans ærlighed og realistiske perspektiv: Han sagde den gang at en lanchering i Danmark/Skandinavien lå flere år ud i fremtiden - hvilket var en (af flere) medvirkende årsager til vi trak følehornene til os. Det er jo snarere reglen end undtagelsen at selskaber er så realistiske i deres ekspansionsplaner. Mange selskaber bruger taktikken "vi åbner snart her og der og allevegne" - en taktik der minder lidt om at smide mudder op på væggen og så vente en rum tid - for så at se hvad der bliver hængende.

Et andet selskab der måske tager munden for fuld - men som er overalt (synes man at mærke) er Organo Gold - de er ihvertfald ekstremt aggressive i markedet. Det skægge set med mine briller er det faktum at de helt kommet væk fra "hype" omkring den ganoderma svamp de har puttet i deres produkter - for de dermed kan fremstå sunde. Folk er flintrende ligeglade med den svamp - enhver kan regne ud at med så lidt svamp i et kaffeprodukt nok ikke har alverden betydning og den nok iøvrigt også er slået ihjel når der tilføres kogende vand.

Back to basics: Det er jo for pokker bare kaffe. Og det kan enhver jo forstå... ikke noget teknisk plidder-pladder med en svamp som ingen kender i en kaffe ;-)

Jeg har alle dage slået på trommer for at komme væk fra al det "tekniske" plidder-pladder der altid omgiver wellness produkter: Der er altid en eller anden hypet hokus pokus ingrediens i produkter, som ingen kender - derfor ender uerfarne networkers i alt for meget snak om teknikken i produktet fremfor alle de andre faktorer der er meget mere spændende at snakke om: $ - frihed - drømme - ønsker.

Idag bliver jeg så igen "provokeret" af den tendens der sker i markedet: Lige nu er et hot emne "Omega 3" produkter - og så er der gudhjælpemig et "chokolade MLM selskab" som vil bilde markedet ind at Omega 3 slet ikke kommer fra fisk - men nu er i chokolade produkter...

Igen for at skabe noget hype og hokus pokus.

Selv kaffe-firmaet Zinzino bringer lidt signalforvirring ind: De har nemlig også fået Omega 3 produkter i deres portefølje - det kan man så "mer-sælge" når man har fået overbevist kunden om en kaffemaskine til en pris der ligger way over alle konkurrenterne (drille-drille).

Føromtalte Monavie har over flere omgange lancheret hype produkter (men hvor lederne i markedet har holdt fokus på det der sælger billetter: livssil, muligheder). Fornyligt lancherede de "View" - en scanner der kan scanne hvor sund du er. Sloganet er "View your score". Så skal du selvfølgelig pumpes med antioxidanter fra et af deres produkter...

Hvad gør Morinda (mit gamle selskab der i flere år hed Tahitian Noni, men skiftede tilbage til deres oprindelige navn for fornyelse)?

De lanchere koncepter "Truage" - nu skal du finde ud hvad din "true age" er.... og efterfølgende pumpes med antioxidanter fra et af deres produkter ;-)

Alt sammen er hype for skabe fornyelse eller trække fokus væk fra "dem der kom først".

Fortsættelse følger...

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen tilbage Lasse..

Du nævner nogle forskellige selskaber og lige med hensyn til Organo Gold så er de vis ikke officielt åbnet i Danmark.  Da jeg snakkede med en forhandler for 4-5 mdr, siden fik de produkter fra UK. Så har jeg også hørt de har svært med at få produkter i Sverige i flere måneder. 

Monavie forsøger måske for anden gang i DK og hvis de gør det som sidst så kan man gætte hvad resultatet bliver. Den løsning med at købe produkter i Tyskland og sende til Dk er i mine øjne ikke optimalt.

Men du glemte nogen selskaber hvis det var meningen at nævne dem som arbejder i DK.. Men det kan vi jo tage en anden dag.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)