Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guidede fantasirejser for børn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har fundet herind for at få nogle gode råd til et projekt vedr. oplæsning af fantasirejser for børn.
 
Jeg har brug for en indgangsvinkel til hvordan jeg får solgt projektet på bedste vis.
 
Kort fortalt går det ud på, at jeg vil hjælpe børn og unge i alle aldre med at få mere overskud og selvtillid. Hjælpe dem til at bruge deres fantasi, blive mere kreative og lære dem at lytte indad.
Jeg er nemlig af den holdning at man, ved at give børn en times pause i deres stressede hverdag, kan forebygge de stressrelaterede sygdomme som de fleste børn lider af,
 
Jeg har sendt nedstående mail til alle folkeskolerne i Odense, men jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg er på rette vej med tekstens opsætning, priser for oplæsningerne og måden jeg sælger projektet på bl.a.
 
Mailen ser sådan ud:
 
 

Projekt -”Guidede fantasirejser for børn”

*Mange børn udvikler stress, angstsymptomer, træthedssyndrom og depressioner, og mange 16 til 19-årige har forsøgt selvmord. Hvert 3.-4. barn fortæller at de har det dårligt og behovet for psykologhjælp er stort*

Jeg hedder Dorethe Izabella Pedersen. Jeg er 33 år gammel og mor til tvillingepiger på 10½ år.

Initiativet til dette projekt kommer fra et stort ønske om at give børn et pusterum i deres hverdag. Jeg holder uendeligt meget af børn og de udgør såmænd også en stor del af mine klienter. Jeg har, i min konsultation, ofte børn med stresssymptomer, spændingshovedpine, depressioner o.a. Det er min personlige erfaring, i mit arbejde med disse børn, at deres symptomer forsvinder når de har haft enkelte ”rejser” i fantasien, med efterfølgende samtaler.

Sætninger som: ”Mor, jeg er så træt og har ondt i hovedet. Der var så megen larm i skolen i dag” er noget alle forældre kan nikke genkendende til.  Børnene har været ”” hele dagen og har ikke haft et øjebliks fred og ro. Når de så kommer hjem fra skole, kryber de som regel ned under et tæppe i sofaen, og tænder for tv’et eller også flygter de ind i en anden verden, via computerspil.

Det er min erfaring, som mor, tidligere pædagogmedhjælper i en SFO og nuværende healer, at børn, ligesom voksne, har behov for et ”break” i løbet af dagen.

De har et stort behov for, psykisk, at fjerne sig fra larmen og forsvinde ind i en verden uden stress og jag, blot et øjeblik. Men da de ikke kan gøre det fysisk, uden at de dermed ville få ballade for at sove i timerne, tilbyder jeg hermed en mulighed for at de, på lovlig vis, kunne tage på rejse i deres indre og få mere energi til resten af dagens udfordringer.

Mit tilbud til skolerne lyder på:

1 times oplæsning af fantasi/drømme-rejser, et par gange om ugen (eller flere, hvis ønskes), for børn i alle aldre. Det går i alt sin enkelthed ud på, at børnene bliver samlet i et rum hvor der er plads til at de kan ligge ned alle sammen (kunne være skolens gymnastiksal eller lign.) Jeg vil så forklare dem hvad der skal foregå, hvorefter jeg vil spille noget stille musik og fører dem ud på en rejse i fantasiens og drømmenes verden. Bagefter vil jeg tage en snak med dem om hvad de har oplevet, og svare på de spørgsmål der nu end måtte dukke op.

Jeg kommer med bøger og musik, skolen skal kun sørge for et rum vi kan være i.

Resultatet af disse ”rejser” vil bl.a. være:

·       Roligere børn der har lettere ved at koncentrerer sig i timerne.

·      

Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg var dig ville jeg forsøge mig ved privatskoler og fritidshjem i stedet. Desuden vil det muligvis afskrække nogle at du skriver at du arbejder som healer.
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/12/2006 9:20:03 PM Forfatter: Haurum Hvis jeg var dig ville jeg forsøge mig ved privatskoler og fritidshjem i stedet. Desuden vil det muligvis afskrække nogle at du skriver at du arbejder som healer.

Jeg er enig med Haurum omkring, at healing vil afskrække nogen, og eftersom det ikke direkte har noget med fantasirejserne at gøre, kan referencen godt slettes. Personligt ville jeg være meget skæptisk over, at kæde fjernhealing sammen med fantasirejser for børn...
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gribe det helt anderledes an.

Du er i en situation, hvor du skal have et solidt, etableret system til at tænke nyt - uanset om du skal ind i folkeskolen eller privatskolerne.
Jeg ville finde en forening eller organisation, som deler dine holdninger. Med baggrund i denne forening ville jeg skaffe midler til at etablere et pilotprojekt på en række skoler, hvor man gennemførte en række sessions og evaluerede på dem.
Det ville så give dig et godt referencegrundlag til at tilbyde ydelsen på egen hånd bagefter - eller måske ville ordningen blive så eftertragtet, at den forening, du samarbejder med ville gøre ordningen permanent i eget regi.
 
En forudsætning for den ovenstående metode er, at du har en faglighed i forhold til opgaven. Jeg tror også, at mange vil stejle overfor healingbegrebet og din præsentation af det spirituelle, men det er nu engang den faglige tilgang, du har. Derfor er det også den faglighed, du må anvende. Hvis du ud over de spirituelle sider også har en kompetencegivende uddannelse, vil det være klogt at gøre opmærksom på det også.
 
Angående kommunikationen i brevet:
Du vil i skoleverdenen blive mødt med skepsis på flere punkter. For det første tror jeg du oversælger resultaterne. Folk med pædaogoisk uddannelse vil ofte være af den opfattelse, at deres faglige tilgang bedre kan opnå de nævnte resultater end din. Der er jo ikke som sådan noget nyt i at lave fantasirejser - de fleste lærere og pædagoger vil have prøvet det på seminariet under én eller anden form. Derfor må du byde ind med noget, som de ikke kan give.
En anden skepsis vil gå på, at du selv kommer med bøger og materialer. Man vil let komme til at mistænke dig for at missionere for en bestemt religiøs tilgang til verden - "Hvad mon det er for nogle bøger, hun har med!!!"
Du er altså nødt til at lave din tekst, så du behandler disse to skepsispunkter.
Det er ikke nok at skrive: "Dette er ikke en religion" - sådan en sætning vil blot styrke mistanken.
Havde du derimod en kendt forening eller organisations "blå stempel" ville du være ude over disse to problemer - dette er endnu en grund til at jeg ville skrue det sammen som et pilotprojekt.
 
Angående prisen:
Den virker meget fair, selvom den ligger væsentligt højere end en gennemsnitsfolkeskolelærers løn.
 
Held og lykke med projektet.
 
mvh Hans
Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig, skolelærer er meget skeptiske, og jeg studsede også lige over ordet Healer det lyder lidt okult, hvorfor ikke indbyde et antal lærere til en gratis prøve time så de selv kan opleve en fantasirejse og se de bøger og det materiale som du vil bruge.
Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)