Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankort terminal - how to

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Pilgaard
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være, at det er mig, der er komplet dum... Men jeg har lidt svært ved at overskue, hvordan jeg overhovedet skaffer mig en Dankort-terminal, der virker i min "butik". 

Jeg skal bruge en dankort-terminal i en lille klinik. Vi kommer ikke til at håndtere over 5000 betalinger om året sådan liiiige med det samme... 

Men hvordan fungerer det ??? 

Har jeg fattet det korrekt at : 

1) Jeg skal købe (eller leje) en Dankort terminal. 

2) Da den skal være mobil så skal jeg have et SIM-kort fra en teleudbyder til data 

3) Jeg skal have en indløsningsaftale 

OG mine løbende udgifter bliver 

1) Data-trafik teleudbyder 

2) Abonnement + serviceaftale på terminalen 

3) bonruller mv. 

Bonus spørgsmål : Hvis jeg nu (langtids-)lejer en terminal skal jeg så også have en indløsningsaftale ?? 

Håber på opklarende svar :) 
mvh Helle 

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

I korte træk skal du gøre følgende (var hvad jeg gjorde da jeg skulle have DK terminal til min butik)

går ind på nets og anmoder om en aftale til dankort til fysisk butik
https://pbs-erhverv.dk/merchantagreement/start!toInfopage.action

Her vælger du om du kun vil have dankort, eller også visa/mastercard ol.
Diverse dokumenter skal vedlægges, som de beskriver meget godt derinde hvad du skal sende ind.

Når du så får dit forretningsnummer, tager du kontakt til en terminalsælger (Nets, Point, DK-online mv) og enten køber eller lejer en terminal.
HUSK, selvom du køber en terminal, er der stadig månedlige udgifter på bla. gateway, service.

Pt. tager det 4-6 uger for nets at gennemføre en oprettelse, medmindre du betaler 350kr (ikke momsberettigede) for en hasteoprettelse, som så hvis de har data inden kl 14 på en hverdag, så har du dit nummer inden kl 16 næste dag.

Levering af terminalen tager ca 1 uge, fra du indsender den underskrevne aftale enten via fax, mail eller post.

Jeg har selv valgt at få en terminal fra point.dk da de har all-in-one aftaler, hvor man betaler fast månedligt gebyr for det serviceniveau og den terminal man nu vælger.

Mht. mobil terminal, så er udvalget jo lidt mindre, men stadig er der et par forskellige at vælge imellem, og her er det oftest billigere at skaffe et taletidskort/billigt abbonement med data til at smide i terminalen.
HUSK her at undersøge om nogle udbydere dækker dårligt der hvor du har forretning (feks. er det kun TDC der har datadækning der hvor jeg har butik, hvorfor jeg valgte en ADSL løsning istedet)

Bonruller kan købes samme sted som du køber terminalen, du får dog en håndfuld eller 2 med når du køber/lejer terminalen.

Hvis du lejer en dankortautomat, er det automatisk "langtidsleje" og du skal stadig have en aftale med Nets om indløsning (skal du også ved korttidsleje, medmindre man vil betale uhørte gebyrer for at benytte udlejers forretningsnummer, samt ekstra administrativt arbejde)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)