Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ÆØÅ i domænet?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg står og skal til at starte en webshop, hvor jeg selvfølgelig skal have et domæne. Problemet er bare den at jeg har et ø i mit firmanavn. Er det en god idé at have et ø i domænenavnet? Hvad er jeres erfaringer med det og hvilke problemer kan der opstå med det af hensyn til markedsføring, SEO, linking, affiliates osv.?

Mvh,

Martin

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der meget forskellige holdninger til. Som udgangspunkt synes jeg du skal holde dig fra æøå i domæne navn, eller købe begge domæner og så lave en 301 redirect på den med ø i. I SEO burde du godt kunne bruge æøå.
Mvh Patrick Kronholm
Perfect-Body.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Et hurtigt kig på Google, og jeg fandt denne artikel, som jeg er helt enig i!

http://www.lalini.dk/domaenenavne-med-aeoa-skalskal-ikke/

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Jul 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Tilbehørsshoppen.dk Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin 

Super fedt, at du skal til at starte, jeg har startede selv min webshop op for ca. 2 år siden :)

Min webshop er Tilbehørsshoppen.dk og som du kan se så har jeg også ø i.

Jeg oplevede lidt problemer med det i starten, men du skal bare sørge for at købe de fleste domæner.

Fx. har jeg www.tilbehorsshoppen.dk som hovededomæne og www.tilbehørsshoppen.dk som bidomæne. 

I forhold til Seo og markedsføring har jeg ikke oplevet problemer med mit Ø, da det jo er mine varer de skal søge på og ikke nødvendigvis mit navn.

Håber det hjalp lidt.

God aften.

- Jacob, Tilbehørsshoppen.dk

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke ekspert (!), men jeg har hørt en del SEO-kyndige anbefale at du ikke benytter Æ-Ø-Å i din adresse. Men det vil være en god ide at købe domæne med og uden Æ, Ø eller Å. (Afhængig af hvad du skal bruge) 

Så kan du søgeoptimere på domænet uden Æ-Ø-Å, og dine trykte annoncer mv. kan sagtens indeholde Æ-Ø-Å.

Gav det mening? Big Smile

Venligst

Brian Phillip

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

"Reglen" er at man ikke bør bruge specieltegn - hvilket æøå er i kodeverden.

Men i sidste ende er det jo op til dig selv. Personligt vil jeg anbefalde dig at lade være, netop fordi der kan forekomme problemer.

Jeg vil forslå at du vælger et "oe" eller bare et "o" i stedet. :-)

- Når det så er sagt må  jeg sige, at jeg ikke er 100% sikker på om det kunne havde ændret sig. For meget kan ske på kort tid. Og det er trodsalt 2 år siden jeg sidst har haft undervisning i det. Men den gang var det i hvert fald "No go", og har været det længe.

Held og lykke

Med venlig hilsen
Louise

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen!

Mange tak for alle de grundige svar! Havde ikke forventet så hurtig respons ;-)

Det lyder til at jeg skal holde mig fra "ø" i mit hoveddomæne og så købe et domæne med "ø" og så lave et redirect til hoveddomænet.

Det er nok det jeg ender med. Igen tak!

Mvh,

Martin

Fra Kjellerup
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 116
Fra  PartnerTekst.dk ApS Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin. 

Umiddelbart vil jeg også på det kraftigste fraråde dig at vælge ÆØÅ i dit domænenavn. Men samtidig synes jeg også lidt det afhænger af, hvad du skal sælge på din webshop. Er det noget hvor det er et must, at ÆØÅ indgår i domænenavnet? Hvis ikke, så vil jeg i hvert fald kraftigt fraråde dig det. 

Med venlig hilsen

Kristian Mølgaard

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Vi sælger svanemærket maling i stor stil. Vi bruger mange penge på at markedsføre det og ikke mindst bruger vi mange penge på Seo. Vi ligger dog også i den pæne på side 1 når du søger på svanemærket maling på google

Nu er der jo som bekendt Æ i ordet svanemærket maling. Jeg tænker så lidt at jeg vil prøve at købe dette domain http://svanemærketmaling.com , jeg spørger ligeledes flere eksperter og de fraråder ligeledes Æ,Ø,Å osv. Dog er konklusionen ikke til at tage fejl af, hvis du søger på ordet svanemærket maling så er vi nummer 1. Selvfølgelig med den intention om at guide brugerne over til promaling.dk hvilket også sker.

Derfor, hvis jeg var dig - så ville jeg bruge de småpenge som det er og købe nogen domains indeholdende Æ,Ø,Å og så prøve dig frem. Vi skal også huske på at google hele tiden udvikler sig og i sidste ende findes der ingen facitliste og det eneste du reelt med garanti ved er rigtigt er dine egne erfaringer.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:

Hejsa,

Vi sælger svanemærket maling i stor stil. Vi bruger mange penge på at markedsføre det og ikke mindst bruger vi mange penge på Seo. Vi ligger dog også i den pæne på side 1 når du søger på svanemærket maling på google. 

Nu er der jo som bekendt Æ i ordet svanemærket maling. Jeg tænker så lidt at jeg vil prøve at købe dette domain http://svanemærketmaling.com , jeg spørger ligeledes flere eksperter og de fraråder ligeledes Æ,Ø,Å osv. Dog er konklusionen ikke til at tage fejl af, hvis du søger på ordet svanemærket maling så er vi nummer 1. Selvfølgelig med den intention om at guide brugerne over til promaling.dk hvilket også sker.

Derfor, hvis jeg var dig - så ville jeg bruge de småpenge som det er og købe nogen domains indeholdende Æ,Ø,Å og så prøve dig frem. Vi skal også huske på at google hele tiden udvikler sig og i sidste ende findes der ingen facitliste og det eneste du reelt med garanti ved er rigtigt er dine egne erfaringer.


Det har også noget med metatags at gøre :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)