Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påvirker indskud af gæld mellemregningskonto ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg vil i forbindelse med køb af lejlighed inskyde privat gæld i VSO, da jeg har en positiv indskudskonto på 234,000 t. kr. Men jeg vil gerne vide om mellemregningskontoen bliver påvirket, hvis jeg indskyder gæld for 300,000 t. kr. ?

Jeg står foran et køb af et hus til udlejning. Vil det påvirke mellemregningskontoen, hvis jeg køber et hus til 699,000 t. kr. og optager gæld for præcis samme beløb ?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mellemregningskontoen  skulle ikke blive påvirket, hvis du ikke hæver penge, men husk mellemregningskontoen må aldrig gå i debet "lån i virksomheden" gør den det skal det overføres til hævekontoen og du vil blive beskattet af det.

Hvis du indskyder lejligheden i dit nuværende firma kan indskudskontoen godt blive negativ.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jarlen1985:
Jeg vil i forbindelse med køb af lejlighed inskyde privat gæld i VSO, da jeg har en positiv indskudskonto på 234,000 t. kr. Men jeg vil gerne vide om mellemregningskontoen bliver påvirket, hvis jeg indskyder gæld for 300,000 t. kr. ?

Ja, det vil udligne din mellemregningskonto og differencen på kr. 66.000 vil være din fremtidige indskudskonto, negativ, som kan bevirke beregning af rentekorrektion, hvis dit kapitalafkastgrundlag tillige er negativt.

Jarlen1985:
Jeg står foran et køb af et hus til udlejning. Vil det påvirke mellemregningskontoen, hvis jeg køber et hus til 699,000 t. kr. og optager gæld for præcis samme beløb ?

Nej, det vil i givet fald ikke påvirke de forskellige konti/opgørelser i VSO (Virksomhedsskatteordningen)

Tonny

Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny,

Tak for dit svar. Jeg ejer en landbrugsejendom og skal også udleje et hus. Jeg har i den forbindelse brug for bogføring samt årsregnskab. Er det noget du kan hjælpe med ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

FormentligCool

Du kan kontakte mig over min hjemmeside eller på PB

Tonny

Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny,

Det lyder godt :) 

Jeg ringer i starten af næste uge. Jeg har lige en jura eksamen på mandag, jeg skal have overstået.

Hilsen Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

kan absolut blot anbefale Tonny

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny,

Jeg har forsøgt at sende dig relevante dokumenter, så du kunne se på min "sag". Men når jeg forsøger at sende noget til dig, så kommer de retur. Kan du ikke modtage filer fra hotmail ? Jeg kan heller ikke sende over Facebook da din profil midlertidigt ikke er tilgængelig.

Hilsen Thomas

Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  John,

Det er rart at vide - tak.

Hilsen Thomas

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jarlen1985:

Hej Tonny,

Jeg har forsøgt at sende dig relevante dokumenter, så du kunne se på min "sag". Men når jeg forsøger at sende noget til dig, så kommer de retur. Kan du ikke modtage filer fra hotmail ? Jeg kan heller ikke sende over Facebook da din profil midlertidigt ikke er tilgængelig.

Hilsen Thomas

Jeg har lige fremsendt en mail med en alternativ mail-adresse, idet der beklageligvis stadig er størrelsesbegrænsning for filer gennem TDC...

Tonny

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)