Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en drøm om selvstændig, men mangler råd og inspiration

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et fast arbejde som jeg selsker, men drømmer stadig om at prøve at få noget selvstændigt op at køre. Stort som småt. Jeg har leget med ideer siden jeg var lille og det sidste nye jeg gik igang med var en webshop. Da de engelske distrubitører ikke gav pote mistede jeg motivationen til at komme videre.

Jeg har erfaringer i at kode og lave små smarte løsninger der kan hjælpe virksomheder til at få automatiserede nogle af deres manuelle processor eller hvis de ikke selv lige har resourcerne til at få lave et specialt program til at løse en bestemt opgave.

Udover det kunne jeg også godt bare tænke mig at drive en almindelig webshop. Tøj fra usa er nogo, fordi det skal være mærkevarer og jeg nok ikke får en godkendelse til at købe tøjet fra usa. Det europæiske tøj er nok af shops med.

Så tænkte jeg at lave mit eget tøj. Tænker især tshirts. Jeg mangler tshirts der sidder godt på folk der styrketræner. Smal ved taljen, men stadig gerne med ærmer der ikke klister sig til armene. De 2 ting går sjældent hånd i hånd i de danske butikker og da slet ikke også med v hals. Blanding af hiphop/pop tshirt. Kvaliteten skal naturligvis være god og med noget print på. Jeg kan selv lave webshoppen med en lille sql database bagved til ordre mm. Men hvad skal jeg forvente af udgifter for at starte en mindre collection om af tshirts i forskellige farver og varianeter. Måske 3 farver og 2 varianter.

Her tænker jeg man allerede kan kontakte alle eksisterende tøj shops i dk med samme genre tøj og høre dem om de ikke skulle have en ekstra vare på hylden, dropshipped direkte til deres kunder.

Jeg har spændt på at høre hvad i har at se til ideen med at lave eget tøj

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du :)

Fedt at du render rundt med en gejst. 

M.h.t. at starte egen webshop op, udelukkende med eget mærke, så tror jeg det kan være dyrt.

Du skal jo have en del forskellige designs, flere størrelser, måske også flere farver af den samme, og hvis det skal være en ordentlig kvalitet vil jeg skyde på ca. 50-100.000 i varer alene. M.h.t. t-shirts skal man ofte købe en del hvert tryk for at få en god pris, men så skal man jo også investere endnu mere.

Men hvis du starter ud uden egen shop, men får produceret nogle få gode designs, og en del af dem, og så sælger dem til andre relevante shops, måske nogle af dem som foreksempel dem der sælger forskellige ting til træning, proteinpulver o.s.v.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian
Kan anbefale dig at tilmelde dig startopmagasinet.dk

Her kan du læse om hvordan andre er startet op og få en masse viden så du får den bedste start med din virksomhed.
Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Hvor meget kapital har du? Kan faktisk meget godt lide din idé med de t-shirts. Det ville jeg selv købe, tror jeg. Men det findes i forskellige udgaver i forvejen, tror jeg.

Alternativt kunne du jo også tage udgangspunkt i din erfaring med de små smarte IT-løsninger. Og i stedet for at løse en bestemt opgave i en bestemt virksomhed, så tænk industri eller marked. Altså tilbyd en service på internettet, som folk kan betale for. Sæt dig ned med en blok papir og skriv alt ned, du kommer i tanke om. Det er vigtigt, at du skriver alt ned, ligemeget hvor dårlige idéerne er. Så fortæller du din hjerne, at det er OK at komme på vilde idéer, som måske er lort, og du får samtidigt tømt hjernen hele tiden, så du ikke går stuck. Prøv at inspirere dig selv ved at tage udgangspunkt i de cases, du har løst, hvad du interesserer dig for og synes er sjovt samt ikke mindst, hvad du er god til. Gør det gerne om aftenen :-)

Mvh Lasse

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)