Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google optimering

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg står i opstartsfasen ( = påpasselig med økonomien :-) ) og har nu fået lavet min hjemmeside.

Jeg har selv lavet den og synes udfaldet er blevet ret professionelt, men mangler dog et sidste tjek og lidt ændringer af billeder osv - men nu er jeg kommet til det jeg troede var det nemmeste.. At få den på Google :-)

Naive mig troede Googles søgemaskiner ville finde ordene på min hjemmeside - men not..he he.. Computer nørd bliver jeg aldrig..

Det er lykkedes mig at få den på Google, men kun hvis jeg skriver hjemmesidens navn korrekt med www og .dk.. men jeg ville jo gerne kunne findes bare på søgeord, eller hvis man bare skriver virksomhedens navn.

Webhotellet er bestemt ikke hjælpsomme, og jeg har ikke lige penge til en web tekniker.

Kan det forklares enkelt, eller er jeg tvunget til at søge professionel hjælp ?

På forhånd tak.

Hilsner fra May-Britt

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej May-Britt

For dårligt dit webhotel ikke kan guide dig bare lidt.

Jeg vil forsøge at hjælpe dig her.
Du skal få andre til at linke til din website.
Du kan også tilmelde dig diverse link centraler / index (søg på google).

Derudover er det en fin idé at lave nogle youtube klip og også her skrive en tekst om hvad klippet handler om og få lidt af de søgeord med som du gerne vil findes på.
Yputube klip linker du også til din website.
Det samme med Facebook og alle de andre sociale medier.
Sørg for at linke og der er en rød tråd fra din website og til dem.

Din website skal du også sørge for løbende at opdatere så der kommer nye tekster på.
Google ser også på indhold.

Sørg for at dine sider ikke hedder det samme og du ikke har beskrevet siderne ens. Det trækker nemlig ned hvis du bare har copy / past søgeord og formuleringer på siderne. De skal være alsidige og have forskellige tekster.

Håber du kan bruge info ;-)
Du kan læse om søgemaskneoptimering i www.startopmagasinet.dk
Brian Brandt har b.la. lavet nogle gode artikler hvor han gennemgår hvordan du udnytter Facebook og Google Adwords osv.
Let og forståeligt så alle kan være med ;-)

De Bedste Hilsner
Ronni
 

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni.

 

Tusind tak for din hjælp :-)

Det lyder lidt kinesisk for mig, men jeg vil prøve at kaste mig ud i dine gode råd og se om jeg kan finde ud af det..

men det at jeg ikke engang kan få siden frem ved blot at skrive firma navnet i Googles søgefelt, er det ikke fordi jeg skal foretage mig et eller andet med Googles søgemaskine ? Eller afhjælpes det "blot" ved mange hits på hjemmesiden ?

 

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maj-Britt

Hvad er din hjemmesides navn - så kan vi kigge lidt mere konkret på den og give et par tipsSmile

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor lang tid siden er det du har lagt din website op?
Hvem har lavet din website?

De mest besøgte og mest propulære, mest opdaterede sites vil altid komme først.
Det er også muligt at lave Adwords (reklame søgeord).

Som ny tager det altid lidt tid at komme op i toppen (alt efter hvor mange som også vil findes på de samme søgeord som dig selv). 

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mayse.

Kunne være fedt lige få lov at se hvilken side der er tale om :)

Da jeg både har erfaring med SEO og Adwords, vil mit umiddelbare bud til dig være, at du skal starte op med nogle Google Adwords kampagner. og sideløbende selv lave en masse SEO på din side, så som nye artikler, indlæg, links - En helvedes masse relevant indhold i forhold til de søgeord du vil findes på - Undskyld sproget :)

Hvis dit job afhænger af en side, som endnu ikke ligger på side 1, er Google Adwords den mest brugte og ultimative måde at komme frem i søgeresultaterne med det samme. Det kræver selvfølgelig at du har et startkapital og tiltro til at dette virker.

Men hvis midlerne er små til at starte med, skal du også på Google AdWords markedet passe på hvem du vælger fra starten af. Det er ikke altid det største og mest kendte Google AdWords-bureau som gør det bedst :)

Hvis du får 10 minutter i overskud, kan du læse et par af mine blogindlæg, som netop omhandler Google Adwords og Google Adwords-bureauer

Held og lykke - Jeg håber du får succes med firmaet

Med venlig hilsen
Jonas Ebbe

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Medier & Co Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej May-Britt

Hvis du ikke har det store budget, kan du gøre en del selv. Jeg har skrevet en SEO guide for begyndere, hvor du kan læse om en række af de centrale områder. 

Det kan hjælpe dig et stykke af vejen og ellers er du altid velkommen til at kontakte mig med spørgsmål. 

Jeg vil desuden informere dig om, at der findes mange guides og artikler på nettet om søgemaskineoptimering. Så hvis du gider bruge tid på det, vil de være guld værd. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
De mest besøgte og mest propulære, mest opdaterede sites vil altid komme først.

Det er ikke korrekt. Antal besøg og "popularitet" (jeg er ikke sikker på hvad popularitet måles i) er ikke rankingfaktorer (alt efter hvad du måler popularitet i). "Fresh content" er blevet en rankingfaktor, men at skrive opdaterede sites altid kommer først i helt forkert. Der er masser af sider med helt statisk indhold, som ikke er ændret i mange år, som ligger over nyopdaterede sider, selvom de sigter efter de samme keywords. Jeg har flere sites der ranker godt som har stået stille i mere end 3 år uden at blive opdateret. 

Mit råd til trådstarter er først og fremmest at få set alle sidetitler og metadescriptions igennem, og derefter læse om og lære linkbuilding. Det kan gøres masser af steder på nettet, men en god start er ved at hente den gratis introduktion til SEO-lex, den finder du her http://www.seo-lex.dk/download-light.html derefter er det bare i gang med at bruge google til at finde en masse gode guides og gratis tips og tricks.

Du skal dig være opmærksom på at du skal sætte rigtigt mange timer af til det, hvis du virkelig skal forstå et emne som f.eks. linkbuilding.

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

 

Hvor er I dog søde og hjælpsomme herinde :-) Tusind tusind tak !!

Det er virkelig fremmedsprog for mig, men jeg vil virkelig prøve at sætte mig ind i det i morgen.. Midlerne er ikke store til at starte med, så jeg vil blive lykkelig hvis det kan lykkes mig at få gjort en hel del selv.

Jeg er afhængig af at komme frem på siden, da en stor del af kommende indtægt vil være at blive fundet på nettet..

Jeg starter ejendomsformidling op - ( altså formidleren mellem lejer og udlejer ) og har god erfaring i faget. Min erfaring er at 80 % af indtægten kommer via nettet, så det er alt afgørende.

Jeg bliver lidt tavs de næste par timer, men glæder mig til at se senere hvad I har skrevet :-)

Tak for tilbuddet om at kigge på hjemmesiden :

www.dk-ejendomsformidling.dk

Jeg ved der er sætninger der skal kigges nøjere på, og nogle billeder skal ændres - det er indtil videre blot skabelon til siden - fin pudsningen mangler, men jeg vil elske at høre hvordan det ser ud udefra.. Man kan jo blive bind af sit eget værk, så det sætter jeg stor pris på.

Hilsner fra May-Britt

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal starte med at få styr på sidetitler og metadescriptions, der mangler på alle sider, når vi taler SEO.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)