Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start på Kina-Import

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
 
 
Tjaaa..Jeg er stadig enig i at det er et problem, dog kan jeg personligt ikke se at det er mit problem.
At du så sammenligner det med et indbrud hos en erhvervsdrivende, er helt ok for mig, jeg vurdere bare tingene noget anderledes. Her i EU har vi i mine øjne væsenligt større problemer med andre former for ulovligheder end lige kopiprodukter,og uden at ville gå nærmere i dialog om "firmanavne osv" er  en %-del af disse problemer direkte affødt af selv samme firmaer, der råber og skriger om af de går glip af så og så mange penge,..skønt de fleste  griner hele vejen til banken. Hvor mange milliarder tror du sammenlagt alle de store koncerner i EU "glemmer" at betale skat af?  Hvis problemet er så stort for dem, burde de måske bruge lidt færre kroner på kreative skatterådgivere og lidt flere på kontrol.

Generelt er danskere rimelig dygtige til at angive/anmelde når de kan gøre det anonymt hjemme fra fifaen, og det er såmend også meget prisværdigt hvis ellers det tjener til et godt formål. Men pudsigt nok, og desværre,.. halter en stor del af selvsamme gruppe af selvbestaltede politibetjentes indblandings/anmelde-trang lidt efter, hvis vi rykker fokus over på sort arbejde, skatteundragelse, samt voldepisoder , og anden kriminalitet af personskadelig karakter.

Alle har en grænse for hvornår deres retsfølelse er krænket, og jeg reagerer da  også promte hvis det sker for mig, men ligefrem at angive alle kopisælgere jeg møder på min vej ville være at skyde mus med kanoner. Iøvrigt ville jeg heller ikke have tid  til den slags, da jeg bruger en del tid på diverse netauktioner verden over, og der flyder jo med kopier.

Det kan da være jeg på et tidspunkt skifter mening(ser lyset),..men på nuværende tidspunkt er jeg uenig i, at det er en opgave for mig.

Mvh. Ole

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus,

Jeg ville i sensommeren igang med handel med mindre gadgets varer importeret fra primært Kina og Hong Kong, jeg valgte at nedlægge projektet igen da det for mig var alt for problematisk at importere disse varegrupper. Med mindre du har kendskab til forhandlere eller agenter som kan hjælpe en, vil jeg ikke turde at bestille et parti varer hjem fra Kina hvor jeg ikke kender nogle specifikke referencer fra leverandøren. Tænk hvis du havde bestilt 500 mp3 afspillere i god tro om at det var ordentligt kvalitet fordi forhandleren virkede loyal overfor dig, også det viser sig at det er en kopi af et allerede kendt mærke og model indenfor denne teknologi så står du med lortet i tolden og ikke kan få det ind.
 
Hvis jeg nogensinde skulle søsætte mit projekt igen vil jeg etablere et godt netværk som har kendskab med handel i Kina, som kender til det at handle med en kineser. Ofte foregår disse handler / ordrer via nettet, man har ikke rigtig mødt sin leverandør og ved ikke om det er en eller anden kinesisk krejler som sidder og gnider sine hænder over at endnu en dum vesteuropæer er hoppe i fælden..
 
Har bare et råd: pas godt på før du gør det for man kan brænde nallerne..   

Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er rigitgt mange indlæg med ligeså mange spørgsmål om handel med Kina.



Svarene er mangfoldige, men langt fra fyldestgørende.



Det kan ikke siges for tit, ønsker du/I at starte handel med Kina, så er det eneste der holder at have en mand på stedet.



Stol ikke på fabrikken eller agenter, selvom de taler glimrende engelsk og ellers virker ærlige og oprigtige. Der er allerede alt for mange der har brændt nallerne. Kontakt nogen der har forstand på sagerne og som er tilstede i Kina.



 



Vil atter henvise til China Access, som jeg ved har hjulpet mange danske og europæiske virksomheder i Kina.






 



 



 



Fra Randers
Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Klaus

Jeg tager til Kina D. 20 Juli det er muligt jeg kan hjælpe dig.

Kontakt mig på e-mail:. tools4you2good@yahoo.dk

Mvh. Jan Sørensen

Fra Shanghai
Tilmeldt 28. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus


Jeg bor i Shanghai og kan hjaelpe dig med et par af dine spoergsmaal.


Et godt fragtselskab vil jeg sige Jumbo transport er ok og har ogsaa hoert at DFDS skulle vaere ganske ok.


Til det med kopi varer maa du aldrig importere noget maerke der ikke er produceret med en officiel kontrakt med ejerne af maerket.


Import af electroniske varer vaer opmaerksom paa af de kan indeholde komponenter der kraever licens fra dette firma.


Og lige et godt fif til sidst spoerg altid fabrikanterne efter referencer til tidligere samarbejdspartnere.


Held og lykke


Jens


Kinakontakten Vi assisterer Scandinaviske virksomheder i indkøb og produktion på det kinesiske marked.

Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, alle jeg vil bestille et par sko hjem fra kina. Men har ikke gjort det endue jeg vil bare lige hører om det er ulovligt (det kun en sko ikke en hel lager:D)
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)