Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsekvensen af brud på min ophavsret

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hedegaard:
Men det kostede mig også noget at lave teksterne og købe billederne

Jeg synes, det er en barnlig og dum måde at håndtere en konflikt på - men ikke uden underholdningsværdi. 
Du bør nok lige gennemtænke, hvad det er, du har gang i.

Har du købt ekskklusive rettigheder til billederne, eller har du købt brugsret til billederne?

Hvis du ikke har eksklusive rettigheder til billederne, så krænker han rent faktisk ikke dig ved at kopiere dine billeder.
Hvis han kopierer tekster, som du selv har skrevet, så krænker han dine rettigheder.

Men lige nu krænker han dine rettigheder ved (ufrivilligt) at bruge billeder, som du selv har lavet - og det er egentlig lidt morsomt.

Se i denne tråd, hvordan vi håndterede tyveri af en tekst. Det var noget mere professionelt - og gav noget bedre udbytte - end din måde at gøre tingene på. Men der er jo intet i vejen for, at du følger samme procedure fra nu af.

Venlig hilsen

Hans

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hans Stokholm Kjer:
Jeg synes, det er en barnlig og dum måde at håndtere en konflikt på - men ikke uden underholdningsværdi. 
Du bør nok lige gennemtænke, hvad det er, du har gang i.

Jeg synes, at det er helt ok at gøre det sådan. Som jeg har forstået det, har TO henvendt sig til kopisten, men uden at denne har reageret på henvendelsen.

Men uanset, om han har henvendt sig eller ej: Teknisk set ændrer TO blot indholdet af de grafiske filer, som kopisten snylter på - ved at hente filerne direkte fra TOs server og indsætte dem på sin egen hjemmeside. Da grafikken netop ligger på TOs server, har TO al ret til at erstatte eksisterende indhold med noget andet - kopisten kan blot undlade at "embedde" grafikken på sin egen hjemmeside.

Hvis der havde været tale om et abonnement (eks. at kopisten betalte for ret til at hente billederne fra TOs server), så svarer det blot til, at TO lukker for adgangen, da der ikke længere bliver betalt for abonnementet (sådan fungerer det jo også i mange andre sammenhænge).

Metoden her ændrer dog ikke på risikoen for DC ift. de "lånte" tekster, da de ser ud til at være kopieret og uploadet til kopistens server.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:
Jeg synes, at det er helt ok at gøre det sådan. Som

selvfølgelig er det da det, den dag hvor en kopist bestemmer hvad man skal have på sit website og om man kalder sine filer det samme som kopisten ligger og linker til den oprinder aldrig....

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:
Jeg synes, at det er helt ok at gøre det sådan.

Jeg kan ikke se noget ulovligt i det, som trådstarter har gjort.
Men det er sjældent, at man løser en konflikt ved at eskalere den.

Han ville have langt mere ud af at gøre tingene på "den rigtige måde" - med mindre formålet er at få fis og ballade - så har han valgt den helt rigtige strategi.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har flere gang forsøgt at få personen i tale. Men uden held.

9 ud 10 tekster på hans side, er ikke hans, men andres.

Hvad er det værste for ved dem rigtige måde, efter nogen af jeres holdning, at han skulle betale et beløb til mig for brug af tekster?

Men lige nu mister han meget mere ved det, han vælger at ødelægge sit ry, han mister kunder.

Hvad lærer han mest af?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:
Jeg kan ikke se noget ulovligt i det, som trådstarter har gjort.

Det er ganske rigtigt ikke ulovligt at lave selve kodeændringen, så de leechede billeder viser noget andet.

Men, det er til gengæld ikke tilladt at hænge navngivne virksomheder eller personer ud i Amino debatten.

Derfor er linket fjernet fra det første indlæg, da det indholdt oplysninger om den navngiven virksomhed eller webshop, som Martin har angiveligt har et mellemværende med.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hedegaard:
Hvad lærer han mest af?

Nogen gange besvares et spørgsmål mest præcist med et nyt spørgsmål:

Hvad har du ud af at undervise ham?

Martin Hedegaard:
Jeg har flere gang forsøgt at få personen i tale. Men uden held.

Du kan sende et anbefalet brev
Det er en simpel sag at finde adressen ud fra de oplysninger, som John nu har fjernet.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Har du købt ekskklusive rettigheder til billederne, eller har du købt brugsret til billederne?

Hvis du ikke har eksklusive rettigheder til billederne, så krænker han rent faktisk ikke dig ved at kopiere dine billeder.
Hvis han kopierer tekster, som du selv har skrevet, så krænker han dine rettigheder.

Når billederne ligger på trådstarters server, så er det faktisk tyveri af trafik. De fleste har 30mb data om måneden og derefter skal man betale for hver mb. Hvis hans konkurrents website trak rigtig meget trafik, skulle trådstarter, betale for den trafik hans konkurrent har.

Dog ville jeg have løst det problem på en anden måde. Jeg ville have lagt en .htaccess fil ind, som gjorde at der kom password på hans side.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl:
Dog ville jeg have løst det problem på en anden måde. Jeg ville have lagt en .htaccess fil ind, som gjorde at der kom password på hans side.

Det kan vel nåes endnu. ;-)
Det ville ha været humor...

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl:
De fleste har 30mb data om måneden og derefter skal man betale for hver mb.

Mener du ikke GB?

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)