Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af trailersalg.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hinnerup
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 19
Fra  Damsbro hus & haveservice Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Har lige brug for vejledning her.

Jeg købte for ca. 1 år siden en trailer for kr. 4000 af en privat mand. Derfor var der ikke moms på købet. Købte så reservedele som var nye og derved med moms som jeg så har trukket fra. Nu er virksomheden så vokset og jeg har brug for en større trailer.

Kan jeg sælge traileren uden moms eller skal der moms på salget? Købte den jo uden moms for 1 år siden.

På forhånd tak.

Dennis Højsgaard

Damsbro Have & anlæg

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal lægges moms på, når du sælger den. Desværre!

Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 67
Fra  3daysale.dk Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er firmaet der ejer traileren og den sælges ud fra det, så skal der moms på. 

Det er ikke dit køb der bestemmer om der skal moms på, men derimod dit salg. Og som momsreg. skal der moms på :)

3daysale - 3 dage til at købe dine yndlingsmærker til halv pris!

3daysale.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

3daysale.dk:

Hvis det er firmaet der ejer traileren og den sælges ud fra det, så skal der moms på. 

Ja, dette er en vigtig detalje!

Hvis det ikke er firmaet, der ejer traileren, så skal der selvfølgelig ikke moms på salget. Men så kommer der problemer med de reservedele, der er købt til traileren, hvor der er fradraget moms og skat i firmaet - de vil så ikke kunne fradrages i firmaet.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 19
Fra  Damsbro hus & haveservice Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er firmaet der ejer traileren. Var bare i tvivl om jeg kunne sælge den uden moms, når jeg havde købt den uden moms. Lidt ligesom med biler, når momsen er betalt, skal der ikke betales moms igen. Men det er nok noget andet når det drejer sig om biler.

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 44
Fra  Regnskabsfabrikanten Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er helt forståeligt. Momsloven indeholder flere bestemmelser om varer/aktiver som kan sælges momsfrit når der ikke er fratrukket moms ved købet. Der er dog det lille "hul" som du er landet i, med aktiver som anvendes som driftmiddel i virksomhedens drift (dog visse undtagelser), som er købt af private og dermed ingen mulighed for momsfradrag ved købet. Her er der ikke mulighed for at sælge uden moms, selvom det principielt ikke er i overensstemmelse med EUs neutralitetsgrundlag. Desværre.

Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)