Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino er såååå langsomt (hvis man altså kan komme herind)

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Lucas - Hosting4Real:
Nu kan du ikke sammenligne de 2 typer reklamer

Og hvorfor skulle man så ikke kunne det ?.

Fordi de fungere på 2 forskellige måder.

TV2 sælger en reklame plads til X kroner, om der er 50.000 views, eller om der er 52.000 views.

Amino tjener på hver enkelt visning eller klik, dvs at reklamer på hjemmesider er langt mere vigtig.

Og forresten, bloker reklamer, og så kan du købe plus medlemskab, lidt ligesom du betaler license til DR1 for at have en reklamefri kanal ;)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Michael, det er en fri verden vi lever i og du må gøre hvad du vil.
Men du skal bare vide, at vi, som andre skriver, lever af de penge vi får ind på reklamer.
At klage over dårlig performance på Amino, samtidig med man ikke ønsker at bidrage er en smule fjollet i mine øjne.

Husk lige det var ikke mig der klagede. Og jeg betaler som Plus medlem og bidrager skam også.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Husk lige det var ikke mig der klagede. Og jeg betaler som Plus medlem og bidrager skam også.


Nu var det også en generel betragtning, da debatten endte med at handle om hvordan man slap for de reklamer, vi tjener pengene til at gøre Amino hurtigere, det syntes jeg var lidt pussigt.
Og tak fordi du er Plus medlem!

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Amino tjener på hver enkelt visning eller klik, dvs at reklamer på hjemmesider er langt mere vigtig.

Du tror måske ikke TV3 er afhængig af hvor mange der ser deres reklamer ?. Alle der ikke gider se på reklamerne skal nok finde en måde at undgå dem på. Det samme gælder Amino. Kan man ikke lære at leve med forbrugernes frie valg, skal man finde noget andet at lave. Eller blive en del af Licens monopolet.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael:
Alle der ikke gider se på reklamerne skal nok finde en måde at undgå dem på. Det samme gælder Amino. Kan man ikke lære at leve med forbrugernes frie valg, skal man finde noget andet at lave. Eller blive en del af Licens monopolet.


Så må man også bare acceptere at meget gratis indhold kommer til at koste penge og mange gratis services helt lukker.
Det frie valg har sine konsekvenser og så længe man kan leve med dem, så er alt jo fint.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Så må man også bare acceptere at meget gratis indhold kommer til at koste penge og mange gratis services helt lukker.

Jeg tror nu nærmere at de indretter sig efter markedet. Enten gør de som jer, og laver både en betalings del og en gratis del. Eller finder en måde til at omgå diverse reklame blokeringer. Eller noget helt andet som jeg ikke har hørt om. Det er jo netop fordelen ved det frie marked. Det rykker sig konstant.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Her opleves også at Amino enten er ekstremt længe om at loade - eller at man slet ikke kommer ind....

 

Mht. reklamer.

Der er reklamer - og så er der REKLAMER !!!

Reklamer der fylder hele skærmen og som man aktivt skal fjerne selv er bare SÅ irriterende.

Måske de, der står bag disse reklamer, skulle tænke lidt mere over hvad det er de vil.

 

Jeg har fuld forståelse for at Amino lever af reklamer (og PLUS-medlemmer!), men det bør vel ikke være hensigten at genere så meget som muligt.

Jo mere aggressiv reklame man smider i hovedet på mig - des mindre lyst får jeg til at se hvad det egentlig er der reklameres for.

Så kan du jo blive plusmedlem, så kan du hvis du lyster, slippe for reklamerne ;)

Men ud over det så har amino i tide og utide altid været lidt langsom.

Her er mine tips til amino (igen igen) Stick out tongue

Forsiden:
Ved ikke hvor mange elementer i cacher, men i bør cache alle blokke i sidebaren, eventuelt kun lade den opdatere hvert 10 minut, eller måske endda hver halve time. de blokke som kræver højere opdateringsfrekvens skal selvfølgelig opdateres tiere fx hvert 5 minut.

Man kan endvidere også cache de enkelte forum blokke, fx lade dem opdatere hvert 10 minut, og det eneste der ved den del ikke skal caches er  "Nye Indlæg fra Debat, Ekspertblogs, Amino Buzz og Amino tv"

Toppen:
Alt i toppen, menuen, data mm, bør også blive cachet. Det kan gøres på flere måder, enten ved at det er alt i "amino-header" der bliver cachet, og her vil det jo være en cache for brugere der er logget ind og en for brugere der ikke er. Og de data som skifter tit, fx det der er unikt for den enkelte bruger, kan man så hente ind via ajax. men selv dette kan også blive cachet og opdateret fx hvert 10 minut.

Koden:
Jeres kode fylder så enormt meget, og det er der flere grunde til

  • Jeres ID'er er enormt lange, og kunne uden tvivl optimeres en del på
  • Inline CSS bør blive lagt i eksterne css filer, tænk i klasser i stedet for.
  • specialtegn bør ikke være encodet, kun dem som rent faktisk er vigtige bliver encodet
  • gå væk fra tabeller og brug div i stedet for.
Der er selvfølgelig mere end det, men vil tro at det kræver at nyt system, eller det vil i hvert fald være nemmere
Filer mm.
Sammenlægning af css og js filer er utrolig vigtigt, ikke kun fordi man i forvejen henter så mange data, men også fordi det vil gå hurtigere for browseren at fortolke og ikke mindst komme igang med at fortolke.
Det samme gælder sprites, det er vigtigt at i får sammenlagt billed og grafikfiler til færre filer. Man henter noget der ligner 150 filer, hvor noget er dynamiske, andre er ikke. og ?v=xxx gør det ikke ligefrem bedre for browsercaching af de filer, så det skla i også fjerne.
Så ikke mere tid til det her, frokostpausen er ovre, skal igang med at arbejde igen.
MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc - CoolSlips.dk:
Fordi du har adblock installeret. Men du kan bare gå ind og slå "godkende" PB-knappen inde i din adblock. Så har du den, men slipper for de krævende reklamer.

som jeg personligt synes man skal undlade, det er jo lige som det Amino lever af, og vil man trække på ressourcerne så må man efter min mening leve med reklamer og ikke bruge ad-blocker

Just my 5 penny - jeg synes gratis info sider som Amino burde kunne lukke for adgang, hvis der var en ad-blocker aktiv faktisk. Jeg vil også gerne leve reklamefrit, men synes Amino er vigtig for mange iværksættere, og i basis udgave gratis, så må man leve med reklamerne

vh

Det var nu ikke for at gå ind i en diskussion, hvor vidt man skal støtte Amino eller ej ved at se deres reklamer.
Det vil jeg lade være helt op til folk selv, om de vil bruge adblock eller ej. Det er et temperament spørgsmål.

Tråden har fået en lidt forkert drejning, hvilket IKKE har været min hensigt.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Så kan du jo blive plusmedlem, så kan du hvis du lyster, slippe for reklamerne ;)

Det kunne jeg, hvis ikke det lige var fordi man som ledig er nødt til at prioritere hvor ens penge lander!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Men ud over det så har amino i tide og utide altid været lidt langsom.

Her er mine tips til amino (igen igen) Stick out tongue

Forsiden:
Ved ikke hvor mange elementer i cacher, men i bør cache alle blokke i sidebaren, eventuelt kun lade den opdatere hvert 10 minut, eller måske endda hver halve time. de blokke som kræver højere opdateringsfrekvens skal selvfølgelig opdateres tiere fx hvert 5 minut.

Man kan endvidere også cache de enkelte forum blokke, fx lade dem opdatere hvert 10 minut, og det eneste der ved den del ikke skal caches er  "Nye Indlæg fra Debat, Ekspertblogs, Amino Buzz og Amino tv"

Toppen:
Alt i toppen, menuen, data mm, bør også blive cachet. Det kan gøres på flere måder, enten ved at det er alt i "amino-header" der bliver cachet, og her vil det jo være en cache for brugere der er logget ind og en for brugere der ikke er. Og de data som skifter tit, fx det der er unikt for den enkelte bruger, kan man så hente ind via ajax. men selv dette kan også blive cachet og opdateret fx hvert 10 minut.

Koden:
Jeres kode fylder så enormt meget, og det er der flere grunde til

  • Jeres ID'er er enormt lange, og kunne uden tvivl optimeres en del på
  • Inline CSS bør blive lagt i eksterne css filer, tænk i klasser i stedet for.
  • specialtegn bør ikke være encodet, kun dem som rent faktisk er vigtige bliver encodet
  • gå væk fra tabeller og brug div i stedet for.
Der er selvfølgelig mere end det, men vil tro at det kræver at nyt system, eller det vil i hvert fald være nemmere
Filer mm.
Sammenlægning af css og js filer er utrolig vigtigt, ikke kun fordi man i forvejen henter så mange data, men også fordi det vil gå hurtigere for browseren at fortolke og ikke mindst komme igang med at fortolke.
Det samme gælder sprites, det er vigtigt at i får sammenlagt billed og grafikfiler til færre filer. Man henter noget der ligner 150 filer, hvor noget er dynamiske, andre er ikke. og ?v=xxx gør det ikke ligefrem bedre for browsercaching af de filer, så det skla i også fjerne.
Så ikke mere tid til det her, frokostpausen er ovre, skal igang med at arbejde igen.
MVH Kim

Thorborg ved ikke om du har set dette?

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)