Jeg overvejer at starte et ApS op. Jeg kan skaffe omkring 40-45.000 i kontanter og resten må være i aktiver såsom computere o.s.v.
Jeg har følgende spørgsmål:
Skal det være en registreret revisor der vurdere min aktiver? Skal man have kvittering på sine aktiver og er det den pris de vurdere udfra? Eller vurdere de ud fra et skøn om hvad det er værd?
Jeg tror typisk revisoren skal se tingene fysisk, f.eks. ved at besøge virksomheden. Revisoren skal kunne lægge hovedet på blokken angående værdien. Derfor er det noget dyrere end at starte med cash.
Revisor vil skulle vurdere forsigtigt, da han som nævnt skal garantere for at værdien er til stede ud fra hans vurdering. Har du kvitteringer er det klart det kan gøre det lidt lettere for revisor men uanset hvad, så skal revisor vurdere og generelt vil det være en forsigtig/konservativ vurdering, så det ikke siden kan rettes tvivl om at værdien var til stede. For den vurdering OG den risiko revisor derved tager på sig, er der en ganske høj pris, men test dig frem. Det er klart billigere hvis du kan låne de sidste 35-40.000 kr og stifte med kontanter - for så at købe tingene ind i selskabet (stadigt til realistisk værdi) fra dig selv
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER