Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er jeg egentlig stillet.- jobsøgning ....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har søgt jobs. Jeg er nu så heldig at jeg skal til samtale.

Det job jeg skal til samtale ved er dog det job jeg mindst ønsker mig.

Skulle jeg være så heldig at blive det tilbudt og også komme til samtale på et andet job - kan jeg så komme ud af den første aftale - uden erstatning (hvis jeg ikke har nået startdatoen)?

Håber du vil hjælpe

Fra Roskilde
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer vist an på hvad der står i kontrakten du underskriver med det første sted. Sidst jeg stod overfor noget lignende (jeg sagde op lige efter jeg var startet) havde jeg iflg. kontrakten en dags varsel mht. opsigelse fra min side, fra arbejdsgivers side var det 14 dage, dette gjaldt de første 3 måneder.

Læs kontrakten igennem og se hvordan den stiller dig, hvis du får en kontrakt tilbudt.

Find a good Nexus 7 dock either official ASUS produced or cheaper 3rd party ones.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det vil du normalt godt kunne, selv om det jo er at svigte den du laver aftale med, vil arbejdsgiveren sjældent ha noget ud af at kræve du er der i en måned f.eks. men det vil være værste scenario hvis du med det samme fik en skriftlig aftale, at du skulle være der en måned (din opsigelse til virksomheden vil aldrig være over 1 måned i sådan et job), og så må du jo bare sige til næste ansøgning, at du kan starte 1/6 eller hvad det bliver - men normalt har arbejdsgiveren ikke den store interesse i at fastholde dig hvis du har fundet andet job.

Ofte vil der også være en prøveperiode i aftalen, selv hvis du har skrevet under, som giver både dig og arbejdsgiver kort varsel. Uanset hvad, får du jobbet så husk, if a job is worth doing it is worth doing it well - du kan lige så godt få det bedste ud af det, og måske kan det udvikle sig. Mange starter som reception eller telemarketing og ender som salgschef i virksomheden

Få det afklaret så hurtigt du kan, da du kan stille en virksomhed i lidt problemer ved at tage jobbet, og springe fra alligevel

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for input

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)